دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

وب دا - گروه آموزشی فیزیوتراپی ، پیشتاز همایش های علمی فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات
 
دکتر نورالدین کریمی، مسئول برگزاری بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات گفت: گروه آموزشی فیزیوتراپی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در راستای ترویج دانش و انتقال تجربیات در حوزه درمانهای دستی و فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات به خوبی به رسالت خود عمل می کند.
مسئول برگزاری بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات: گروه آموزشی فیزیوتراپی ، پیشتاز همایش های علمی فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات
دکتر نورالدین کریمی، مسئول برگزاری بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات گفت: گروه آموزشی فیزیوتراپی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در راستای ترویج دانش و انتقال تجربیات در حوزه درمانهای دستی و فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات به خوبی به رسالت خود عمل می کند.

گروه آموزشی فیزیوتراپی ، پیشتاز همایش های علمی فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر نورالدین کریمی دانشیار دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و مسئول برگزاری بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات در نشست خبری این سمینار که امروز دوشنبه ( 8خردادماه) در دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی، برگزار شد؛ گفت: سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات طی سال های گذشته در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزارشده است و اعضای هیات علمی این دانشگاه و اساتیدی نظیر دکتر محمد رضا نوربخش پایه گذار این مبحث مهم در کشور بوده اند و امسال نیز بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 10 و 11 خرداد ماه 1402 در سالن شهید احمدی روشن دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار می شود.

وی افزود: این رویداد همانند سایر رویدادهای علمی، فرصتی است که اندیشمندان، فارغ التحصیلان و محققان حوزه فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات در کنار هم قرار بگیرند و با هم افزایی و انتقال تجارب ، یافته های علمی خود را در اختیار سایر اعضای هیات علمی، متخصصان مرکز بالینی، دانشجویان تمامی مقاطع فیزیوتراپی و تمامی شرکت کنندگان قرار دهند.

دکتر کریمی در ادامه، این سمینار را فرصتی برای آشنایی متخصصان در حوزه های گوناگون با محوریت تخصصی ستون فقرات دانست و افزود:در راستای نشان دادن اهمیت ستون فقرات، شعار ثابت تمام ادوارسلسله سمینارهای ستون فقرات در بیست و سه سال، تکرار جمله " شما به اندازه ستون فقرات خود سالم هستید" بوده است .

وی در خصوص ضرورت و اهمیت توجه به آسیب های ستون فقرات گفت: پیشگیری از بروز آسیب های ستون فقرات و تشدید مشکلات مربوط به ستون فقرات با تضمین سلامت سالمندان آتی و نسل آینده در گرو اقدامات پیشگیرانه و استقرار خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی در سطح اول نظام سلامت می باشد.

دکتر کریمی، الگو و سبک زندگی کم تحرکی، تغییر چهره بیماری ها از واگیر به غیر واگیر، افزایش سالمندی ایران، آمار بالای تصادفات جاده ای، آسیب های شغلی و ورزشی، بیماری های اسکلتی عضلانی و .. را گواهی بر ضرورت استقرار فیزیوتراپی در سطح اول بهداشت و درمان دانست.

مسئول برگزاری بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات گفت: اگر بحث پیشگیری و حضور متخصصان فیزیوتراپی در مراکز بهداشتی و درمانی محقق شود، شاهد پیشگیری بسیاری از مشکلات اسکلتی عضلانی خواهیم بود، زیرا با آگاهی بخشی به اقشار گوناگون در اقصی نقاط کشور می توانیم گام های خوبی برداریم، خوشبختانه به دلیل فعالیت اعضای هیات علمی دانشگاه، متخصصان فیزیوتراپی و حضور دکتر محسنی بندپی در فراکسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بحث استقرار فیزیوتراپی و خدمات توانبخشی در سطح پیشگیری در شبکه های بهداشت در کشور مطرح شده است و امیدواریم شاهد تحقق این مهم باشیم.

وی در ادامه افزود: اگر اختلالات اسکلتی عضلانی و آسیب های ستون فقرات همانند بیماری های صعب الاعلاج، در گام اول شناسایی شوند سیستم بهداشت و درمان به موقع واکنش خود را نشان می دهد و هزینه های ناشی از آن بر نظام سلامت کاهش پیدا می کند و دیگر شاهد کاهش کیفیت زندگی افراد نخواهیم بود.

وی در ادامه از حمایت و مشارکت انجمن علمی فیزیوتراپی ایران ، بورد تخصصی فیزیوتراپی وزارت بهداشت، کمک علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و فدراسیون پزشکی ورزشی در این سمینار خبر داد.

دکتر کریمی گفت: بحث رویکردهای نوین در درمان آسیب های ستون فقرات یکی از موضوعات مهم است که در این سمینار به آن توجه ویژه شده است و با توجه به اینکه فیزیوتراپی بعد از همه گیری کوئید، شرایط متفاوتی پیدا کرده است و مراجعه بیماران تا حد زیادی به واسطه نگرانی بیماران از تماس نزدیک با فیریوتراپیست ها، تحت تاثیر قرار گرفته و در راستای رفع نگرانی هایی از این دست بحث رویکردهای نوین فیزیوتراپی مطرح شده از جمله موضوع استفاده از " واقعیت مجازی " برای انجام روش های درمانی که در این سمینار نیز به آن می پردازیم.

مسئول برگزاری بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات تصریح کرد: بهره مندی از تکنیک های جدید، توسط دستگاه ها و با وارد شدن ربات ها برای انجام کارها موضوعی مهم در بستر رویکردهای نوین در درمان آسیب های ستون فقرات است که موجب شده تا کار راحت تر و دقیق تر انجام شود.

وی گفت: در حال حاضر عنوان پایان نامه های گروه فیزیوتراپی دانشگاه نیز به سمت و سوی استفاده از "واقعیت مجازی" رفته است، پدیده "وقعیت مجازی" موجب می شود تا کار با سهولت، دقت ، کیفیت و افزایش بهره وری بیشتر پیش رود و با این مهم می توانیم در اجرای تمرینات فیزیوتراپی شاهد نتایج خوبی باشیم.

عضو هیات علمی گروه آموزشی فیزیوتراپی گفت: سطح کیفی و کمی ارائه خدمات فیزیوتراپی ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه در جایگاه مطلوب است و ایران می تواند به رفع نیازهای آموزشی و درمانی آنها کمک نماید و این کار البته موجب ارزآوری هم خواهد شد.

دکتر کریمی از شرکت کارشناسان تخصصی از کشورهای همسایه در سمینار و ارائه سخنرانی و پوستر و نیز برنامه بازدید از بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده خبر داد.

در بخش دیگری وی افزود: اهمیت و علم فیزیوتراپی در جهان توسعه پیدا کرده است بگونه ای که فیزیوتراپی در حیطه های گوناگونی نقش آفرینی می کند و سنوات اموزش آکادمیک، برای انتقال اطلاعات و آماده سازی دانشجویان برای ارائه خدمات بالین نیازمند افزایش دوره آموزشی در سطح دکترای حرفه ای می باشد.

دکتر کریمی گفت: در کشور، با توجه به پتانسیل آموزشی، یک دانش آموخته کارشناسی پس از 4 سال کار بالینی انجام می دهد و این در صورتی است که نیازمند دانش بیشتری برای بحث بالین هستیم و می توان گفت افزایش سنوات از 4 به 7 سال یکی از ضروریات نظام سلامت کشور است و از این جهت گام برداشتن در دکتری حرفه ای فیزیوتراپی یکی از الویت هاست .

انتهای پیام /

تهیه و تنظیم خبر : گلرخ
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۰:۴۹ - ۰۹/۰۳/۱۴۰۲   بازدید: ۱۵۹