دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بازنگری کوریکولوم فیزیوتراپی ، گامی در ارتقا سطح علمی است
 
رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران:

بازنگری کوریکولوم فیزیوتراپی ، گامی در ارتقا سطح علمی است

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات، گفت: بازنگری کوریکولوم فیزیوتراپی توسط بورد این رشته ، گامی در ارتقا سطح علمی کارشناسان و ارائه دهندگان خدمت فیزیوتراپی است.

دکتر احمد مومن زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات گفت: کیفیت اجرای بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات به دلیل محتوای کاربردی کارگاه های علمی، متفاوت از سال های گذشته است و این رویداد علمی، نقش مهمی در تبادل تجارب و انتقال دانش دارد .

وی در ادامه افزود: مبحث اجرای فراگیر دکترای تخصصی فیزیوتراپی یکی از اهداف صنفی فیزیوتراپی است که گام های آغازین آن در سال 1386آغاز شد و با تلاش اعضای بورد و متخصصان شاهد موافقت اصولی و پایلوت آن در دانشگاه علوم پزشکی تهران بودیم و گروه آموزشی فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این عرصه، همکاری های لازم را داشتند و امیدواریم با مساعدت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت آموزشی وزارت بهداشت و شورای عالی گسترش آموزش پزشکی، شاهد حمایت های لازم در راستای توسعه دکترای حرفه ای فیزیوتراپی باشیم.

وی تلاش های شبانه روزی دکتر ابراهیمی پدر فیزیوتراپی را در ارتقا علم توانبخشی موثر دانست و بازنگری کوریکولوم دکترای حرفه ای، کارشناسی ارشد و کارشناسی را در سطح ارتقا علمی فیزیوتراپی و کارشناسان موثر دانست.

وی از فعالیت های موثر دکتر محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پیگیری مطالبات صنفی و حرفه ای فیزیوتراپی خبر داد.

مؤذن زاده گفت: در اسفند 1401 شاهد صدور یک بخشنامه از معاونت درمان وزارت بهداشت بودیم؛ مبنی بر اینکه صدور پروانه فعالیت مؤسسات و مراکز درمانی صرفاً در اماکنی باید صورت گیرد که کاربری آن درمانی است.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران افزود: با پیگیری دکتر محسنی بندپی در مجلس خوشبختانه طی روزهای گذشته شاهد بودیم که طی بخشنامه ای، شاغلین حرف پزشکی که عضو سازمان نظام پزشکی هستند، می توانند در اماکن مسکونی فعالیت کنند و پذیرفته شده است که پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و گروه های پروانه دار پزشکی مانند مامایی، فیزیوتراپی، اپتومتری، تغذیه و ... و مؤسسات پزشکی مانند آزمایشگاه و رادیولوژی مجاز هستند در اماکن مسکونی یا تجاری ملکی یا اجاری فعالیت کنند.

وی گفت:با این بخشنامه عملاً جلوی تأسیس مراکز فیزیوتراپی و سایر مؤسسات پزشکی جدید را در سال افزایش تولید، گرفته می شد که خوشبختانه این مهم به دست کمسیون بهداشت و درمان مجلس و رایزنی های دکتر محسنی بندپی مرتفع گردید.

وی در پایان از حمایت های انجمن و بورد فیزیوتراپی در اعتلای رشته فیزیوتراپی و در راستای بهره مندی جامعه از خدمات این رشته قدردانی نمود.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر : گلرخ

عکس : پیرهادی
   تاریخ: ۲۱:۰۷ - ۱۰/۰۳/۱۴۰۲   بازدید: ۱۲۴