دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نظام سلامت، جایگاه حقیقی خدمات توانبخشی را دریافته است
 
در بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات مطرح شد

نظام سلامت، جایگاه حقیقی خدمات توانبخشی را دریافته است

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات گفت: نظام سلامت، امروزه جایگاه توانبخشی را دریافته است و در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مباحث توانبخشی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر سید علی حسینی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با حضور در بیست و سومین سمینار تخصصی ستون فقرات در این دانشگاه و تقارن برگزاری این سمینار با ولادت امام رضا علیه السلام گفت: برگزاری این سمینار، اتفاقی مبارک است، با فعالیت اعضای انجمن فیزیوتراپی و تلاش های بی وقفه دکتراسماعیل ابراهیمی دبیر بورد فیریوتراپی و اعضای بورد که سال ها در عرصه توانبخشی کشور، تلاش کردند ، شاهد نتایج خوبی بودیم.

وی در ادامه، بیست و سه سال مداومت در برگزاری سمینار ستون فقرات را موضوعی ارزشمند است و افزود: طی سال های گذشته تلاش های دکتر محمد علی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که از اعضای هیات علمی این دانشگاه، نیز بهستند، نشان داد: کسوت علمی و سیاسی دکتر محسنی بندپی به موضوع توانبخشی کمک شایانی کرده و مطمئنیم تحول در هریک از رشته های توانبخشی، فضای خدمات توانبخشی در کشور را پیش می برد و یک تحول بزرگ ایجاد می کند.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با تاکید بر آمار بالای معلولیتها در تصادفات جاده ای، کم تحرکی، بیماری های قلبی و عروقی، سالمندی و ... گفت: نظام سلامت، امروز به این مهم رسیده که باید جایگاه توانبخشی را، مورد توجه قرار دهد و خدمات توانبخشی باید به سهولت، به درستی، به ارزانی و با پوشش حداکثری بیمه های تکمیلی پیگیری شود.

دکتر حسینی افزود: به همت متخصصان حوزه توانبخشی، نظام سلامت، امروزه جایگاه توانبخشی را دریافته است و در سطح وزارتخانه مبحث ساختار معاونت توانبخشی مطرح شده است و امیدواریم با تحقق این مهم در سطح وزارتخانه شاهد توسعه خدمات توانبخشی به جامعه هدف در اقصی نقاط کشورباشیم.

گفتنی است، بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 10 و 11 خرداد ماه 1402 در سالن شهید احمدی روشن دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار می شود.

محورهای این سمینار شامل یافته های آناتومی بالینی ستون فقرات، بیومکانیک، اختلالات عملکردی مفاصل و آسیب های بافت نرم، رویکردهای درمان در آسیب های ستون فقرات در ورزشکاران، رویکردهای درمان های جراحی برای اصلاح انحرافات و اختلالات ستون فقرات، مراقبت ها و فیزیوتراپی مربوط به زمان بعد از جراحی، روش های جراحی نوین و کم تر تهاجمی، رفع اختلالات عملکردی مفاصل در ناحیه گردن، سینه، کمر و لگن، درمان های دستی، سوزن خشک و آموزش نحوه پیشگیری از آسیب های مفاصل در بیماران، درمان اختلالات کف لگن و نیز فناوریهای نوین در درمان ستون فقرات می باشد. در این سمینار از تخصص های مختلف برای درمان مشکلات ستون فقرات دعوت می شود تا جدیدترین مباحث علمی را در اختیار همکاران قرار دهند. همچنین ارائه سخنرانی ها و پوسترها به همراه برپایی نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی و کتب تخصصی حوزه توانبخشی با هدف لحظاتی با نشاط و البته پربار برای همکاران و دانشجویان گرامی برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ
   تاریخ: ۱۷:۱۲ - ۱۰/۰۳/۱۴۰۲   بازدید: ۱۱۶