دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

میزان شیوع بدرفتاری با كودكان در دوران كرونا/ بررسی آزار عاطفی
 
برنامه كشوری «اجتماع محور پیشگیری از بدرفتاری با كودكان در شرایط شیوع كووید 19» اجرا می شود.
میزان شیوع بدرفتاری با كودكان در دوران كرونا/ بررسی آزار عاطفی برنامه كشوری «اجتماع محور پیشگیری از بدرفتاری با كودكان در شرایط شیوع كووید 19» اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه كشوری «اجتماع محور پیشگیری از بدرفتاری با كودكان در شرایط شیوع كووید 19»، با همكاری مشترك صندوق كودكان سازمان ملل متحد (یونیسف)، دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در مناطق تحت پوشش چهار دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، هرمزگان، سمنان و گلستان به صورت پایلوت اجرا می شود.

پیام روشنفكر عضو هیأت علمی مركز تحقیقات مدیریت رفاه اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و مجری طرح، گفت: مقدمات و ظرفیت سازی های این برنامه در نیمه ی دوم امسال آغاز شده و قرار است در این طرح اجتماع محور، چهار دانشگاه مذكور برنامه ای را در اجتماعاتی با مشاركت مردم و سازمان های همكار در مناطق جغرافیایی خود، به منظور پیشگیری از بدرفتاری با كودكان انجام بدهند.

وی در راستای دلایل اجرای این طرح اظهار داشت: بر اساس یك مطالعه مروری و بر پایه 13 مطالعه قبلی، در كشور ما، میزان شیوع كودك آزاری جسمی 43 درصد، آزار عاطفی 64 درصد و شیوع غفلت 40 درصد است و در كنار مصادیق معمول بدرفتاری با كودكان، مصادیقی از انتظارات آموزشی غیر معمول و بالا از كودكان، و استفاده از كودكان برای تبلیغات و مدلینگ در شهرهای بزرگ و در برخی مناطق نابرخوردار مصادیقی چون نوزادان رها شده، استفاده از ماده ی مخدر با اهداف درمانی یا آرام سازی كودك، اجبار به ترك تحصیل بخصوص برای دختران گزارش شده است.

این محقق حوزه رفاه اجتماعی افزود: بدرفتاری با كودك می تواند در خانه، محیط آموزشی، محیط ورزشی، مراكز بهداشتی و درمانی، مراكز نگهداری و یا كوچه و خیابان اتفاق بیافتد. هدف طراح این است كه با مداخلات مبتنی بر مشاركت اجتماعات محلی، اقدامات پیشگیرانه و ارتقایی را طراحی و اجرا نماید و نهایتاً بر این اساس مدلی كشوری به منظور ادغام در شبكه مراقبت های بهداشتی درمانی كشور طراحی شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۰۰ - ۱۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۵