دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

راهکاری برای افزایش مهارت گفتاری کودکان
 
با چند راهکار ساده می توانیم رشد مهارت های زبانی کودکان را افزایش دهیم.
با چند راهکار ساده می توانیم رشد مهارت های زبانی کودکان را افزایش دهیم.

راهکاری برای افزایش مهارت گفتاری کودکان
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از ارث، نوزادان هنگام تعامل با اشیاء ساخته شده توسط انسان، بیشتر از زمانی صحبت می کنند که با وسایل طبیعی بازی می کنند. این اطلاعات جالب از یک مطالعه جدید دانشگاه پورتسموث بریتانیا به دست آمده است.

وقتی نوزادان صحبت، غرغر، سر و صدا و سایر صداهای پیش از گفتار را تولید می کنند، زمینه را برای رشد زبان فراهم خواهند کرد اما آیا می دانستید که اشیاء اطرافشان می توانند بر میزان حرف زدن آنان تأثیر بگذارند.

نوزادان با صداهایی مانند جیغ، غرغر یا صداهای کوتاه کلمه مانند مثل «دا»، «آگا» و «با» حرف می زنند. این صداها ممکن است به نظر ارزشمند نرسند اما اجزای سازنده گفتار هستند. آنها در نهایت به کلمات و جملات واقعی تبدیل می شوند.

محققان دریافتند که این صداهای اندک، بیشتر هنگام بازی نوزادان با اسباب بازی ها یا وسایل روزمره اتفاق می افتد. نوزادان هنگام دست زدن به وسایل طبیعی مانند چوب، برگ، سنگ یا پر پرندگان صدای کمتری تولید می کردند.

محققان همچنین متوجه شدند که نوزادان بیشتر به وسایل خانه تا اشیاء طبیعی علاقه مند هستند. آنان بیشتر ترجیح می دهند با لیوان، کفش و خودکار تا با گل یا درخت بازی کنند. یافته ها نشان می دهد که ویژگی های اشیاء بر نحوه ارتباط کودکان خردسال تأثیر دارد. اشیاء طبیعی کمتر باعث تشویق نوزادان به تولید صداها می شوند.

دکتر ویولت گیبسون، محقق این بررسی اظهار کرد که وسایل خانه طوری طراحی شده اند که به روش های خاصی مورد استفاده قرار گیرند. از سوی دیگر، اسباب بازی ها برای جلب توجه کودک ساخته شده اند. این ویژگی ها ممکن است دلیلی باشد که نوزادان آنها را ترجیح می دهند. این اشیاء همچنین می توانند در چگونگی پیدایش زبان انسان نقش داشته باشند.

در این تحقیق، کودکان در هنگام بازی با وسایل طبیعی به مادرشان توجه بیشتری داشتند و این نگاه اجتماعی بخش مهمی از ارتباطات اولیه است. محققان تفاوت هایی را در رفتارهای ظاهری نوزادان بین این دو نوع شی پیدا کردند.

گیبسون توضیح داد که نوزادان در این مطالعه زمانی که از اشیاء طبیعی استفاده می کردند بیشتر به مادرشان نگاه می کردند. وی می گوید: ممکن است به این دلیل باشد که آنها به اشیاء طبیعی بسیار کمتر علاقه دارند و به والدین خود نگاه می کنند تا ارزش آنها را ارزیابی کنند.

دکتر مارینا داویلا راس، روانشناس در دانشگاه پورتسموث گفت که نتایج نشان دادند که چگونه اشیاء تأثیر زیادی بر مهارت های ارتباطی دارند.

برچسب ها
- گفتاردرمانی
- کودک

اخبار مرتبط اصول خرید ضدآفتاب برای کوچولوها!
4 ورزش ویژه برای زانوی ضربدری کودکان
مواظب باشید فرزندتان در این فضا غرق نشود
نجات معجزه آسای ٢ کودک
چطور مهارت تصمیم گیری را به کودکان بیاموزیم؟

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
captcha
لطفا متن تصویر را در جعبه متن وارد کنید

ارسال

پربازدیدترین اخبار زندگی ما با هامون رفت
هشدار مهم پزشکان: این بطری های آب از صندلی توالت کثیف تر هستند!
برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
مصرف روزانه چه میزان دارچین دیابت را کنترل می کند؟
رشد مرگ های خودخواسته بین جوانان در چند ماه اخیر
آمار شوک برانگیز ثبت احوال از نسبت طلاق به ازدواج
هفت ماده غذایی که طول عمر شما را افزایش می دهند
فواید کدو سبز برای سلامتی
در فصل تابستان مراقب این بیماری وحشتناک باشید
مصوبه ای که رتبه 175هزار را دانشجوی پزشکی کرد
تمریناتی آسان برای بزرگ کردن باسن
این خوراکی راز 100 سالگی است؟
8 تاثیری که خیانت بر فرزندان شما می گذارد
خوردن میوه بعد از غذا بهتر است یا قبل از آن؟
روش صحیح شانه زدن مو را می دانید؟
راه های کاهش خارش پوست بعد از اصلاح با تیغ
افزایش مرگ های ناشی از مصرف الکل در تهران
کاهش وزن با رژیم آب، خطرناک است؟
مصرف زیاد این ویتامین ریزش مو را بیشتر می کند
راهنمایی های تکنسین اورژانس، جان نوزاد 14روزه را نجات داد

پیشنهاد سردبیر مردان چقدر می توانند در حالت نعوظ بمانند؟ مردان چقدر می توانند در حالت نعوظ بمانند؟ نعوظ موفق یک مرد، به عملکرد و همکاری پیچیده سیستم های مختلف بدن از جمله سیستم عروقی(یعنی رگ های خونی) و همچنین سیستم های قلبی، عصبی، غدد درون ریز و سیستم روانی بستگی دارد.

چگونه احساسات را به کودکان آموزش دهیم چگونه احساسات را به کودکان آموزش دهیم شما باید در تمام دوران کودکی، از جمله دوران نوجوانی، روی احساسات کودکتان کار کنید. مهم است که به گفتگوهای مداوم در مورد نحوه مدیریت احساسات به روشی سالم ادامه دهید.

1+ 5 رفیق صمیمی استخوان 1+ 5 رفیق صمیمی استخوان تا حدود 30 سالگی استخوان های قوی داریم، اما کم کم تراکم استخوان ها کم می شود؛ با رعایت نکات تغذیه ای می توان جلوی پوکی استخوان را گرفت.

در فصل تابستان مراقب این بیماری وحشتناک باشید در فصل تابستان مراقب این بیماری وحشتناک باشید بهار و اواخر تابستان، شایع ترین فصل بروز این بیماری است. بیماری ای که کوچک و بزرگ نمی شناسد و کافی است که در منطقه خطر قرار بگیری و پیش از آن هم سابقه ابتلا نداشته باشی! آن وقت است که گرفتارش خواهی شد!

تمریناتی آسان برای بزرگ کردن باسن تمریناتی آسان برای بزرگ کردن باسن رسیدن به اندام دلخواهتان به روشی طبیعی مسیر بهتری است. کلید داشتن باسن بزرگ تر و پهن تر به طور طبیعی رژیم غذایی و فعالیت بدنی است. در زیر ورزشهای آسانی به شما آموزش داده شده است که می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

راه های کاهش خارش پوست بعد از اصلاح با تیغ راه های کاهش خارش پوست بعد از اصلاح با تیغ اصلاح یا شیوکردن یکی از متداول ترین روش های حذف موهای زائد بدن است. هر چند این شیوه سال هاست که به کار می رود و ساده و دردسترس است؛ اما باز هم پیامدهایی دارد. شیوکردن می تواند باعث تحریک پوست و راش های پوستی شود، خصوصاً اگر درست انجامش ندهید. شاید این سؤال شما هم باشد که بعد از شیوکردن چگونه می توانید خارش و تحریک پوست را تسکین دهید؟

روش صحیح شانه زدن مو را می دانید؟ روش صحیح شانه زدن مو را می دانید؟ فرکانس شانه کردن مو ممکن است بسته به عوامل فردی مانند طول، بافت و تراکم مو متفاوت باشد. به نسبت موهایتان روش مناسب را برای برس کشیدن انتخاب کنید.

مصرف کدام میوه ها با کاهش خطر زوال شناختی همراه است؟ مصرف کدام میوه ها با کاهش خطر زوال شناختی همراه است؟ به نظر می رسد که برخی از میوه ها و سبزیجات حاوی فلاونول های آنتی اکسیدانی از ابتلا به زوال شناختی محافظت می کنند.

روش های درمان سرفه ی کودکان روش های درمان سرفه ی کودکان
خطرات مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال کودک می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال کودک می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟

پربحث ترین اخبار نکاتی درباره پرده بکارت که حتما باید بدانید
دروغ هایی که در مورد خودارضایی گفته می شود
5 روشی که بدن به شما می گوید که کلسترول بالا دارید
واردات دارو از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شد
افزایش 25 درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری تخصصی پزشکی
آنچه در مورد وحشت های شبانه باید بدانید
درمان نفخ معده و روده با این گیاه خوش عطر و طعم
علایم هشداردهنده سکته قلبی که احتمالا نمی شناسید

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسکتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۲:۱۷ - ۱۱/۰۴/۱۴۰۲   بازدید: ۱۲۷