دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

وب دا - ارتقا مجله سالمندی، بیانگر پیشرفت علمی دانشگاه است
 
سردبیرمجله سالمندی ایران گفت: ارتقا مجله سالمندی، بیانگر پیشرفت علمی دانشگاه و محصول مشارکت همگان حوزه های گوناگون دانشگاه است.
سردبیرمجله سالمندی ایران: ارتقا مجله سالمندی، بیانگر پیشرفت علمی دانشگاه است
سردبیرمجله سالمندی ایران گفت: ارتقا مجله سالمندی، بیانگر پیشرفت علمی دانشگاه و محصول مشارکت همگان حوزه های گوناگون دانشگاه است.

ارتقا مجله سالمندی، بیانگر پیشرفت علمی دانشگاه است

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، مجله سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برای اولین بار، (IF: ضریب تاثیر) را که بر اساس ارزیابی های کمی، توسط ISI صورت گرفته، دریافت کرد و ارتقا مجله سالمندی، بیانگر پیشرفت علمی دانشگاه است.

دکتر یدالله ابوالفتحی ممتاز، عضو هیات علمی گروه آموزشی سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ضمن اشاره به تاریخچه مجله سالمندی این دانشگاه گفت: اولین شماره این مجله در سال 1385چاپ شد و تاکنون 18 دوره و 70 شماره از آن به چاپ رسیده است و در حوزه های مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و توانبخشی سالمندان، مقالات علمی را به چاپ می رساند.

عضو هیات علمی گروه آموزشی سالمندی دانشگاه افزود: مقالات به چاپ رسیده با زبان فارسی می باشد تا فارسی زبانان ایران و اقصی نقاط جهان، از آن بهره مند شوند و بمنظور بهره مندی محققان و علاقمندان سایر کشورها نیز، یک چکیده گسترده توسعه یافته که حدود 1000 تا 1200 کلمه است وبه نوعی مقاله کوچک است، به چاپ می رسد.

وی تصریح کرد: مجله سالمندی در حال حاضر در پایگاه های بین المللی گوگل اسکولار، اسکوپوس و آی اس آی نمایه می شود و حدوداً از بین مقالات، 576 مقاله در مجله پایگاه آی اس آی ثبت شده است و 231 مقاله در اسکوپوس ثبت شده است.

دکتر ممتاز گفت: برای ورود یک مجله علمی به پایگاه آی اس آی، 24 شاخص وجود دارد که در ابتدا 20 شاخص کیفی مجلات و سپس چهار شاخص کمی، رصد می شود و مجله سالمندی، 20 شاخص کیفی را در سال 2018 کسب کرد و وارد آی اس آی شد و در این مدت، چهار شاخص کمی دیگر که مبتنی بر استنادات به مقالات یک مجله است نشان داد، مجله از شاخص خوبی برخورداراست.

وی افزود: برای اولین بار، این مقاله (IF: ضریب تاثیر) را بر اساس ارزیابی های کمی که توسط آی اس آی گرفته، دریافت کرده است و ضریب تاثیر مجله سالمندی بالای "یک" است که این بیانگر یک موفقیت است و در واقع ارتقا مجله سالمندی، بیانگر پیشرفت علمی دانشگاه است .

سردبیرمجله سالمندی ایران تصریح کرد: شاخص های دیگر که در حال حاضر ارزشمند است، شاخصH (اچ ایندکس) مجله در گوگل اسکولار است که 46 است و شاخص بسیار ارزشمندی است و شاخص ضریب تاثیر مجله نیز در اسکوپوس 1.9 است.

وی گفت: سالانه بیش از 200 مقاله به مجله سالمندی ارسال می شود که طی فرایندهای اولیه بررسی می شود و مقالاتی که حداقل شاخص های کمی و کیفی را کسب کنند، وارد فرایند داوری می شوند و میزان پذیرش مجله سالمندی در مجله، حدود 25 درصد است.

سردبیرمجله سالمندی ایران افزود: خوشبختانه فرایند داوری، کمتر از دو ماه است، میانگین داوری مقالات، از زمان دریافت تا داوری اولیه و ارسال به نویسنده، کمتر از دو ماه است و مقالات بعد از پذیرش در مجله، "در حال انتشار" قرار می گیرند و به صورت آفلاین چاپ می شوند، که این مسئله در ارتقای کمی و کیفی مجله نیز موثر است و امکان استفاده به روز از تحقیقات حوزه سالمندی را فراهم کرده است.

دکتر ممتاز گفت: ارتقا مجله سالمندی دانشگاه از سویی بیانگر همکاری، همدلی وهماهنگی بین حوزه های مختلف اعم از رئیس دانشگاه، معاونین و مدیریت دانشگاه تا داوران، هیئت تحریریه و کارشناسان مجله است و رسیدن مقاله به درجه بالاتر، در گرو کار گروهی و مشارکت فکری و عملی همگان است و بنده به نوبه خود از این گروه، تشکر می کنم و امیدوارم همیشه شاهد درخشش نام دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی باشیم.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۰۸:۵۹ - ۱۹/۰۴/۱۴۰۲   بازدید: ۱۳۶