دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

تعلیم و تربیت باید عادلانه باشد
 
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: تعلیم و تربیت باید عادلانه پیش رود.
تعلیم و تربیت باید عادلانه باشد
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مركز اردبیل معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور در جلسه شورای معاونان، روسا و مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اردبیل وجود 24 نوع مدرسه با عناوین مختلف در كشور را مغایر با عدالت و فرصت برابر آموزشی دانست و گفت: تعلیم و تربیت باید عادلانه پیش رود.
سیدجواد حسینی افزود: وجود این میزان مدرسه متعدد، هم به كیفیت آموزش و هم به عدالت آموزشی لطمه می زند.
وی داشتن یك نوع مدرسه را آرمان اصلی نظام آموزش و پرورش ذكر كرد و ادامه داد: جریان یادگیری و نظام آموزش و پرورش رسمی، بزرگترین فرصت برای ترویج و تعمیق عدالت در كشور است و باید فرصت ها در این عرصه برابر توزیع و تامین شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه میانگین بهره مندی دانش آموزان كشور از شبكه شاد و فضای آموزش مجازی و دیجیتال را 70 درصد اعلام كرد و گفت: بی عدالتی دیجیتالی و فناورانه نباید در جامعه و در نظام تعلیم و تربیت ما شكل بگیرد و عده ای از دانش آموزان به خاطر این بی عدالتی، از تحصیل باز بمانند.
تعلیم و تربیت باید عادلانه باشد
سه میلیون دانش آموز محروم از تجهیزات لازم و بستر دیجیتال
حسینی شبكه شاد را بستری برای كیفی تر و عادلانه تر كردن آموزش در كشور دانست و اضافه كرد: امروز حدود سه میلیون دانش آموز در كشور به علت دسترسی نداشتن به تجهیزات لازم و نیز بستر دیجیتال، در معرض خشن ترین جلوه نابرابری در آموزش قرار دارند.
وی بر ضرورت احداث مدارس مجازی در كشور تاكید كرد و خواستار مشاركت خیرین در این زمینه شد و گفت: بزرگترین و عادلانه ترین كار این است كه دانش آموزان محروم از فضای آموزش مجازی را به این فضا وصل كرده و از بی عدالتی در عرصه آموزش جلوگیری كنیم.
حسینی، تامین تجهیزات و زیرساخت لازم برای آموزش مجازی همه دانش آموزان را كاری سخت خواند و با اشاره به نیاز 120 هزار میلیارد ریالی برای رسیدن به این هدف بیان كرد: توان، ردیف اعتباری، منابع و اختیارات لازم برای محقق كردن این هدف در اختیار وزارت آموزش و پرورش نیست.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه كرد: با این وجود، در اجرای طرح هدایت، به همت برخی نهاد های عمومی و خیرین، تاكنون 215 هزار دستگاه تبلت و گوشی مناسب برای آموزش مجازی دانش آموزان محروم تامین شده و تامین یك میلیون دستگاه دیگر نیز تعهد شده است.
27 هزار تبلت و موبایل برای دانش آموزان نیازمند استان اردبیل تامین می شود
حسینی همچنین گفت: بیش از 27 هزار تبلت و موبایل برای دانش آموزان نیازمند استان اردبیل با مشاركت 50 درصد وزارت آموزش و پرورش تهیه خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین هزینه راه اندازی مدارس استثنایی را هشت تا 10 برابر مدارس عادی اعلام كرد و گفت: برای راه اندازی هشت واحد مدرسه استثنایی در استان اردبیل برنامه ریزی شده كه یكی از این واحدها، امروز در شهرستان پارس آباد كلنگ زنی شد.
وی در ادامه با بیان این كه استان اردبیل مدرسه خاص دانش آموزان دارای بیماران اوتیسم ندارد، اظهاركرد: اگر زمین این مدرسه تامین شود، با همت خیر شناسایی شده، این مدرسه در سریع ترین زمان ممكن احداث و تحویل می شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین از راه اندازی چهل و نهمین مركز توانبخشی و رون شناسی آموزش و پرورش استثنایی كشور و نیز پایگاه جامع آموزش مجازی دانش آموزان استثنایی استان اردبیل خبر داد و گفت: اعتبار لازم این دو اقدام تامین شده است.
تعلیم و تربیت باید عادلانه باشد
مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه بیان كرد: هر سال همه دانش آموزان استثنایی استان تحت پوشش آموزش قرار می گیرند، ولی این آمار امسال بیشتر از 100 درصد شده چرا كه تعدادی از بازماندگان از تحصیل هم پوشش داده شده اند.
احمد ناصری با اشاره به جذب تمامی 225 دانش آموز استثنایی شناسایی شده استان در مدارس و مراكز آموزشی گفت: در سال تحصیلی جاری، 19 هزار و 296 دانش آموز برای شناسایی دانش آموزان استثنایی مورد سنجش قرار گرفتند كه 2 هزار و 363 نفر آن ها پیش دبستانی بودند.
وی خواستار تاسیس یك مركز جامع آموزشی و توانبخشی برای دانش آموزان استثنایی استان اردبیل شد و گفت: نیروی انسانی برای راه اندازی این مركز در استان وجود دارد.
مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین، توجه به بهداشت روانی خانواده های دارای فرزند استثنایی را ضروری خواند و افزود: امروز یك مركز خدمات بهداشت و روان در استان اردبیل راه اندازی و افتتاح می شود.
تامین چهار هزار دستگاه تبلت و گوشی برای دانش آموزان نیازمند اردبیل
وی در ادامه، میزان بهره مندی دانش آموزان استان اردبیل از شبكه شاد را 87 درصد اعلام كرد و گفت: تاكنون چهار هزار دستگاه تبلت و گوشی مناسب تامین شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است و مابقی دانش آموزان هم خودشان تامین كرده و در حال استفاده هستند.
ناصری، تعداد تبلت و گوشی مناسب موردنیاز برای استفاده از شبكه شاد در استان اردبیل را برای تحویل به دانش آموزان بی بضاعت را 31 هزار دستگاه اعلام كرد و افزود: میزان بهره مندی استان اردبیل در این زمینه بالاتر از میانگین كشوری است.
{$sepehr_media_6129860_400_300}
شورای معاونان، روسا و مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش
   تاریخ: ۱۷:۳۸ - ۱۴/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۷۲