دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

وب دا - اعلام آمادگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در ارزیابی ایمنی، امنیت و کیفیت تجهیزات توانبخشی کشور
 
جلسه بررسی نحوه همکاری های مشترک دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز سه شنبه 20 تیرماه سال جاری در دانشگاه برگزار شد .
مسئول آزمایشگاه بیومکانیک تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو: اعلام آمادگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در ارزیابی ایمنی، امنیت و کیفیت تجهیزات توانبخشی کشور
جلسه بررسی نحوه همکاری های مشترک دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز سه شنبه 20 تیرماه سال جاری در دانشگاه برگزار شد .

اعلام آمادگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در ارزیابی ایمنی، امنیت و کیفیت تجهیزات توانبخشی کشور

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در این نشست، ضمن معرفی کوتاهی از دانشگاه گفت: حدود دو هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند که 60 درصد آنان را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهد.

وی با اشاره به روند رو به رشد جمعیت سالمندی، تغییر الگوی بیماری های واگیر و غیرواگیر و مصدومیت های ناشی از حوادث ترافیکی پرداختن به موضوع تجهیزات توانبخشی را امری اساسی دانست و از مشارکت همه جانبه اعضای هیات رئیسه دانشگاه؛ بدنه هیات علمی دانشگاه، مطالعات مرتبط، تحقیقات فناورانه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ...در ارزیابی ایمنی، امنیت و کیفیت تجهیزات توانبخشی خبر داد .

وی خاطرنشان کرد که هم اکنون، حدود 15 درصد مردم دنیا دارای معلولیت هستند و این رقم در ایران، 17 درصد است و حدود 30 درصد مردم دنیا نیازمند به خدمات توانبخشی هستند که در ایران هم این رقم، حدود 30 درصد می باشد و حدود 25 درصد مردم نیز که شامل اکثریت افراد این جمع می شود، از وسایل کمک تخصصی توانبخشی استفاده می کنند، و بنوعی بسیاری از افراد، مشتری خدمات و تجهیزات توانبخشی هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، همچنین به روند رو به رشد جمعیت سالمندی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: جمعیت سالمندی ما حدود 10 درصد است که حدود 20 سال آینده به 25 درصد می رسد و تقریبا همه سالمندان نیازمند خدمات توانبخشی و تجهیزات توانبخشی می باشند.

دکتر خانکه از اعلام آمادگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در بحث ارزیابی ایمنی، امنیت و کیفیت تجهیزات توانبخشی، خبر داد.

خانکه با بیان اینکه آزمایشگاه های دانشگاه قابلیت این را دارند که به عنوان آزمایشگاه های همکاری استاندارد، مجوز داشته باشند، ابراز امیدواری کرد که این تعاملات در رفع نیاز جامعه هدف موثر واقع شود.

مهندس امین کاظمی مسئول آزمایشگاه بیومکانیک آزمایشگاه تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در دیدار با معاون تحقیقات و فناوری، کارشناسان حوزه فناوری سلامت دانشگاه وبازدید از آزمایشگاه های دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، ضمن اظهارخرسندی از اعلام آمادگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در خصوص ارزیابی ایمنی، امنیت و کیفیت تجهیزات توانبخشی کشورگفت: ارزیابی ایمنی، امنیت و کیفیت تجهیزات توانبخشی موضوعی مهم برای سازمان غذا و دارو و جامعه هدف است و در این بازدید، آزمایشگاه ها و امکانات دانشگاه را رصد کردیم تا ببینیم نیاز آزمایشگاهی سازمان غذا و دارودر عرصه مدنظر، با کدام آزمایشگاه دانشگاه مرتفع می شود و همچنین درنظر داریم از علم تخصصی این دانشگاه که مرجعیت توانبخشی را دارد، بهره مند شویم .

وی اظهار داشت: با توجه به حجم بازار تجهیزات توانبخشی و نیاز جامعه هدف به تجهیزات توانبخشی استاندارد، سازمان غذا و دارو، از مشارکت فکری، خدمات آزمایشگاهی و ....این دانشگاه بهره مند می شود و با توجه به اینکه آزمایشگاه های تخصصی و تیم علمی این دانشگاه، توانمندی لازم برای ارزیابی محصولات توانبخشی را که تولید، عرضه و یا واردات می شود را دارد، درنظر داریم از خدمات دانشگاه به عنوان آزمایشگاه تخصصی یا همکار با سازمان غذا و داروی کشور کمک بگیریم تا ایمنی، امنیت و تجهیزات خدمات توانبخشی کشور را رصد کند.

کاظمی گفت: همکاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با آزمایشگاه های تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو باعث می شود از توانمندی ها و پتانسیل های دانشگاه تخصصی توانبخشی در جهت تحقق یکی از اهداف مشترک که ایجاد آزمایشگاه های همکار است، استفاده شود.

وی همچنین با بیان اینکه مشارکت با دانشگاه در جهت تضمین سلامت کالاهای و تجهیزات توانبخشی که به عنوان کالاهای سلامت محور معرفی می شوند، صورت می گیرد، گفت: با بهره مندی از توانمندی هایی که در دانشگاه وجود دارد و در اختیار آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو قرار می گیرد ، می توان شاهد ارتقاء سلامت جامعه هدف باشیم.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ



منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۱:۳۸ - ۲۵/۰۴/۱۴۰۲   بازدید: ۱۲۰