دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

نظر نمایندگان پارلمان شهری در مقوله زنان آسیب دیده
 
تورق عملکرد مدیریت شهری در این دوره نشان می دهد که شهرداری و شورا، توأمان پیگیر موضوعات مربوط به آسیب دیدگان اجتماعی و به طور ویژه تر زنان آسیب دیده هستند.
تورق عملکرد مدیریت شهری در این دوره نشان می دهد که شهرداری و شورا، توأمان پیگیر موضوعات مربوط به آسیب دیدگان اجتماعی و به طور ویژه تر زنان آسیب دیده هستند. اعضای شورای شهر تهران از ابتدای شروع فعالیت خود بازدیدهای متعددی از مددسراهای بانوان و مناطق آسیب خیز هرندی، شوش و... داشته اند و از وضعیت زنان آسیب دیده مطلع هستند و تلاش می کنند از طریق هم افزایی با سایر دستگاه ها مسائل و مشکلات این قشر را حل کنند.

بهبود وضعیت زنان آسیب دیده نیازمند تعامل دستگاه هاست
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران: از گرمخانه زنان بارها بازدید داشته ام و معتقدم در حوزه زنان آسیب دیده با مشکل چندبعدی مواجه هستیم. برای برطرف کردن ریشه ای این مشکل مدیریت شهری نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه های مسئول در این حوزه است. باید با هموارکردن قانون و حمایت درست از کسانی که در خط مقدم این مسائل تلاش می کنند، نسبت به التیام زخم ها و دردهای قدیمی تهران اهتمام داشت.
20آبان1400

توجه ویژه به کارکرد نهاد خانواده
نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا: نسبت به موضوعات آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه زنان باید رویکرد پیشگیرانه داشت و دراین خصوص باید اقدامات فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی انجام شود. همچنین در این مقوله ضرورت دارد به کارکرد نهاد خانواده توجه ویژه ای کرد و نگاه تخصصی داشت و از تخصص افرادی که در این زمینه از دانش و تجربه کافی برخوردارند، استفاده شود. از ظرفیت سازمان های مردم نهاد هم نباید غافل شد.
25آبان1400

توانمندسازی روان شناختی زنان آسیب دیده
سوده نجفی، عضو هیأت رئیسه شورا: متأسفانه آسیب های اجتماعی متعددی ازجمله اعتیاد به عنوان مادر آسیب ها، گریبانگیر قشر های مختلف جامعه شده است که زنان نیز از این پدیده مستثنا نیستند. آسیب شناسی اجتماعی زنان یکی از موضوعات بحث برانگیز و چالشی در جوامع امروزی است. مدیریت شهری باید در حوزه توانمند سازی روان شناختی زنان آسیب دیده ورود و با توانمند سازی روان شناختی و اقتصادی زنان آسیب دیده شرایط را برای بازگشت آنها به جامعه مهیا کند. امیدوارم مدیریت شهری از طریق تعامل با سایر دستگاه ها در این حوزه موفق تر عمل کند.
11مهر1400
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۰۲:۰۱ - ۲۸/۰۴/۱۴۰۲   بازدید: ۱۲۶