دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

ایلام پنچ برابر دیگر استان ها در خصوص بیماران صعب العلاج جذب اعتبار دارد
 
ایلام پنچ برابر دیگر استان ها در خصوص بیماران صعب العلاج جذب اعتبار دارد
مدیرکل بیمه سلامت ایلام با اشاره به اینکه پنج برابر استان های دیگر در خصوص بیماران صعب العلاج اعتبار جذب شده است، افزود: ایلام در نسخه نویسی الکترونیکی از استان های برتر کشور است.
به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین رحیمی در دیدار با امام جمعه و فرماندار ویژه دهلران اظهار داشت: 346 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که 240 هزار نفر از این تعداد در روستاها و 37 هزار نفر بیمه سلامت همگانی هستند که از خدمات رایگان استفاده می کنند.

وی افزود: بیماران سرطانی و افراد دارای بیماری های خاص و صعب العلاج در سامانه بیمه ای نشان دار می شوند تا در مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد با کمترین هزینه، خدمات درمانی به آنها ارائه شود.

مدیر بیمه سلامت ایلام یادآور شد: اگر بیماران سرطانی و صعب العلاج هزینه ای از جیب خود در مراکز خصوصی یا حتی دولتی پرداخت کنند، هر سال تا 500 میلیون ریال در صورت داشتن مدارک معتبر به آنها پرداختی انجام می گیرد.

رحیمی با اشاره به اینکه پنج برابر استان های دیگر در خصوص بیماران صعب العلاج اعتبار جذب شده است، افزود: ایلام در نسخه نویسی الکترونیکی از استان های برتر کشور است.

وی با اشاره به اینکه هزینه خدمات توانبخشی مددجویان بهزیستی در صورت مراجعه به مراکز خصوصی تا 70 درصد تعرفه این مراکز پرداخت می شود، تاکید کرد: پنج دهک اول جامعه و مادران باردار و فرزندان آنها تا سن پنج سالگی از بیمه رایگان بهره مند هستند.

وی یادآور شد: ایام اربعین مراکز درمانی که جهت خدمات دهی به زائران دارای مجوز و قادر به نسخه نویسی الکترونیکی باشند، پرداخت سهم سازمان کلیه خدمات آنها پرداخت می شود.

فرماندار ویژه دهلران هم با اشاره به حدود 40 هزار بیمه شده در این شهرستان گفت: حدود 65 درصد این جمعیت روستاییان هستند که رایگان بیمه شده و دولت جهت حق بیمه درمان این افراد به ازای هر نفر 14 میلیون و 352 هزار ریال در سال پرداخت می کند./م
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۸:۴۳ - ۲۷/۰۴/۱۴۰۲   بازدید: ۱۱۹