دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پیشگیری از خودکشی نوجوانان
 
پیشگیری از خودکشی نوجوانان

نوجوانی یک مرحله حساس و بحرانی در زندگی را شامل می­شود و یک نوجوان نیاز به مراقبت و پشتیبانی عاطفی ویژه از جانب والدین و مربیان را دارد.

نوجوانی یک مرحله حساس و بحرانی در زندگی را شامل میشود و یک نوجوان نیاز به مراقبت و پشتیبانی عاطفی ویژه از جانب والدین و مربیان را دارد. برای جلوگیری از خودکشی نوجوانان یک سری برنامه ها و رویکردهای آموزشی پیشگیری مناسب آورده شده است که در زیر باهم مطالعه میکنیم:

آموزش کادر مدرسه

این برنامه های آموزشی برای کمک به کارکنان مدرسه (مثلاً معلمان، مشاوران و مربیان) انجام میشود تا بتوانند دانش آموزان در معرض خطر خودکشی را شناسایی کنند و به پزشک ارجاع دهند. کادر مدارس نحوه پاسخگویی به خودکشی یا سایر بحرانهای روحی و عاطفی را هم آموزش میبینند.

آموزش جامعه

البته این آموزش کمی همه گیرتر است و جوانان و بزرگسالان را هم به خود اختصاص میدهد. طی این برنامه ها اعضای جامعه (یعنی روحانیون و افراد فعال مذهبی، پلیس، بازرگانان و کارکنان تفریحی) آموزشهای لازم را از ارائه دهندگان مراقبتهای بهداشتی بالینی دریافت میکنند تا بیماران در معرض خطر خودکشی در گروه سنی جوان و بزرگسال را شناسایی کنند و به مراکز درمان بیماری و اختلالات روانی ارجاع دهند.

آموزش خودکشی عمومی

دانش آموزان در مدارس درمورد خودکشی، علائم هشداردهنده آن و چگونگی کمک به خود یا کمک گرفتن از دیگران می آموزند. این برنامه های آموزشی غالباً فعالیتهای متنوعی را شامل میشود که افزایش عزت نفس و شایستگیهای اجتماعی را در نوجوانان به دنبال دارد.

برنامه های غربالگری

برای شناسایی نوجوانان و جوانان در معرض خطر سپس شروع ارزیابی و درمان، از یک پرسشنامه یا ابزار غربالگری دیگر استفاده میشود. ارزیابی مکرر میتواند در اندازه گیری و سنجش تغییرات نگرشی یا رفتاری در طول زمان برای آزمایش تأثیر پیشگیری و تشخیص رفتار بالقوه خودکشی استفاده شود.

برنامه های پشتیبانی دیگر که میتواند در مدرسه یا خارج از مدرسه انجام شود جهت تقویت روابط افراد بیمار و ارتقای اعتماد به نفس آنها در مهارتهای اجتماعی برای بزرگسالان و جوانان در معرض خطر طراحی شده است.

در مرحله آخر استراتژی این برنامه های حمایتی بر روی دوستان و بستگان افرادی که خودکشی کرده اند متمرکز است. این ترفندها برای پیشگیری و کمک به نوجوانان و جوانان برای مقابله مؤثر با احساس نابودی اعتماد به نفس و از دست دادن انگیزه که به دنبال آن مرگ ناگهانی یا خودکشی این افراد اتفاق افتاده طراحی شده است.

- بیشتر بخوانید: علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟ مهم ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟ راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی انتهای پیام/
منبع خبر:
فرتاک نیوز
   تاریخ: ۰۸:۵۹ - ۲۸/۰۴/۱۴۰۲   بازدید: ۱۲۳