دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

افتتاح دفتر نمایندگی جامعه نابینایان استان یزد در اردکان
 
با حضور فرماندار اردکان، اعضای دفتر مرکزی جامعه نابینایان استان یزد و تعدادی از مسئولان شهرستان، دفتر نمایندگی جامعه نابینایان استان یزد در اردکان افتتاح شد.


حسین سبزواری فرماندار اردکان در مراسم  افتتاح دفتر نمایندگی جامعه نابینایان اردکان گفت: ایجاد فرصت های مناسب اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و همراهی در تأمین تجهیزات توانبخشی، یکی از اولویت های دولت است.

او با تاکید بر اهداف اصلی این دفتر، بهره برداری همه جانبه از امکانات موجود، ارتقاء توانایی های جسمی و فکری نابینایان،کم بینایان، شناسایی استعداد ها و توانمندی های نابینایان برای اشتغال ضروری دانست. 

سبزواری با اشاره به مفاخر عرصه های مختلف علمی، اجتماعی و ورزشی که با وجود معلولیت های جسمی برای این مملکت افتخار آفرینی کردند، از تمامی دستگاه ها و سازمان ها خواست تا در راستای ایجاد زمینه های رشد و شکوفایی استعداد های این قشر از شهروندان و ایجاد فرصت های مناسب شغلی این عزیزان بیش از پیش همت گمارند. 

جمال پایدار رئیس بهزیستی اردکان گفت: جمعیت معلولان شهرستان اردکان 1372 است که از این میان 319 نفر، نابینا و کم بینا هستند. 

او افزود: در حال حاضر 6 موسسه و 13 مرکز در شهرستان در حوزه توانبخشی و ارائه خدمات به معلولان تحت نظارت بهزیستی اردکان در حال فعالیت می باشند.
   تاریخ: ۰۸:۵۷ - ۲۹/۰۵/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۷