دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

سازمان های مردم نهاد باید در حوزه توانبخشی وارد شوند
 
مدیرکل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

سازمان های مردم نهاد باید در حوزه توانبخشی وارد شوند

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، مهندس محمد جواد حیدری پورمدیرکل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه هم اندیشی و تقدیر از سازمان های مردم نهاد حوزه توانبخشی همزمان با 22 مرداد روز ملی "تشکل ها و مشارکت های اجتماعی"، در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، گفت: موضوع توانبخشی با توجه به مخاطبان و گروه های خاص، موضوعی مهم است ، در سایر کشورها، خیریه ها توسط مردم مدیریت می شوند و در حوزه توانبخشی نیاز است سازمان های مردم نهاد ورود پررنگ تری داشته باشند.

وی افزود: با تلاش هایی که در وزارتخانه و دانشگاه در حوزه مشارکت های اجتماعی انجام شده، با ایجاد شبکه و توسعه ارتباطات بین سازمان های مردم نهاد با دانشگاه های همسو می توان شاهد جریانات خوبی بود.

مهندس حیدری پورضمن اظهار خرسندی از برگزاری جلسه هم اندیشی و تقدیر رتبه های برتر سازمان های مردم نهاد حوزه توانبخشی ، این هم افزایی را قوت قلبی برای سازمان های نهاد و گام مهم در ارتباط بین بخشی سمن ها دانست.

وی گفت: در سازمان های مردم نهاد و امور خیریه حوزه سلامت کشورهای توسعه یافته، 70درصد کار با مشارکت مردم پیش می رود و در کشور ما نیز پتانسیل مشارکت مردمی در حوزه سلامتی وجود دارد .

مهندس حیدری پوراظهارداشت: از آنجایی که حوزه توانبخشی، سلامت روان و سلامت اجتماعی موضوعی مهم است باید سازمان های مردم نهاد در حوزه توانبخشی وارد شوند و باید سمن ها را برای گرایش به سمت حوزه توانبخشی سوق دهیم.

وی گفت:خدمات توانبخشی، موضوعی زمانبر و هزینه بردار است و به دلیل محدودیت هایی که این حوزه دارد، مغفول مانده است در وزارت بهداشت با ایجاد شبکه در نظر داریم با تعریف بیماری های خاص، جلسات مشترک داشته باشیم و با ارتباطات بین بخشی شاهد ارتباطات حداکثری و نتایج موثر باشیم .

در پایان این نشسته صمیمانه، سازمان های مردم نهاد حوزه توانبخشی ضمن تشریح فعالیت های سازمان های مردم نهاد به بیان دغدغه های خود در خصوص سازماندهی، فرهنگ سازی، مناسب سازی اماکن، نگاه اجتماعی حاکم بر معلولیت و... مطالبی را ارائه کردند و خواستار حمایت فکری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و حمایت مادی و معنوی متولیان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شدند.

گفتنی است در پایان جلسه با حضور مسئولان، از سازمان های برتر مردم نهاد حوزه توانبخشی، تقدیر و تشکر بعمل آمد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم: گلرخ
   تاریخ: ۱۳:۱۷ - ۰۱/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۹