دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

وب دا - به دنبال توسعه پایدار یک اکوسیستم فناوری در دانشگاه هستیم
 
مدیر مرکز رشد تجهیزات پزشکی و توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: درصدد توسعه پایدار یک اکوسیستم فناوری در دانشگاه هستیم و برای رسیدن به این چشم انداز، با واحدهای فناور مشارکت لازم را خواهیم داشت .
مدیر مرکز رشد تجهیزات پزشکی و توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی: به دنبال توسعه پایدار یک اکوسیستم فناوری در دانشگاه هستیم
مدیر مرکز رشد تجهیزات پزشکی و توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: درصدد توسعه پایدار یک اکوسیستم فناوری در دانشگاه هستیم و برای رسیدن به این چشم انداز، با واحدهای فناور مشارکت لازم را خواهیم داشت .

به دنبال توسعه پایدار یک اکوسیستم فناوری در دانشگاه هستیم

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر وحید راشدی مدیر مرکز رشد تجهیزات پزشکی و توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست خبری معرفی دستاوردها و رونمایی از محصولات دانش بنیان این دانشگاه گفت : دانشگاه های نسل اول یا دانشگاه آموزش محور، مبتنی بر فعالیت های تعلیمی بوده که نمونه های آن در کشور ما بسیار است و اغلب دانشگاه های ما در این نسل باقی مانده اند.

وی افزود: دانشگاه ها برحسب هدف، تولید، جهت گیری و ساختار سازمانی، زبان، روش، نقش و غیره تقسیم بندی می شوند، به عنوان مثال در دهه 70 و 80 دانشگاه های نسل اول، آموزشی بودند و خیلی مفاهیم پژوهش و تحقیقات مطرح نبود، در دانشگاه های نسل دوم، حوزه آموزش و تحقیقات و در نسل سوم دانشگاه ها، آموزش، تحقیق و تجاری سازی دانش، مد نظر قرار گرفت و حرکت دانشگاه نسل سوم مبتنی بر کارآفرینی و تولید ثروت است.

دکتر راشدی گفت : مرکز رشد دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نزدیک یک دهه است که فعالیت خود را آغاز کرده است، یک سری فعالیت های اصلی داریم و یک سری از اهدافی که در قبال سیاست های بالادستی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داریم را دنبال می کنیم.

وی در ادامه و در جمع شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه افزود: اولین فعالیت مرکز رشد دانشگاه، اجرای فرآیند استمرار واحدهای متقاضی است که متشکل از واحدهای فناور هستند.

مدیر مرکز رشد تجهیزات پزشکی و توانبخشی دانشگاه ، سیاست های حمایتی مرکز رشد شامل معرفی واحدهای فناور به صندوق های فناوری جهت دریافت تسهیلات بلاعوض و ..، برگزاری رویدادهای فناورانه به شکل ایده بازارو فن بازار ،هماهنگی و تسهیل حضور واحدهای فناور در نمایشگاه های ملی و بین الملی و ..را از دیگر فعالیت مرکز رشد دانشگاه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه فناوری نهایتا" فعالیت های آموزشی نظیر برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی مرتبط با حوزه فناوری را در دستور کار داریم و هدف مرکز رشد دانشگاه، توسعه پایدار یک اکوسیستم فناوری در دانشگاه است که اولویت، فرهنگسازی در راستای ارائه خدمت به ذی نفعان نظیر افراد توانخواه و سالمند است .

دکتر راشدی گفت: مرکز رشد دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ، میزبان 50 واحد فناور است که در نشست خبری "معرفی دستاوردها و رونمایی از محصولات دانش بنیان این دانشگاه " محصولات سه شرکت دانش بنیان دانشگاه که جز شرکت های دانش بنیان برتر مستقر در مرکز رشد دانشگاه هستند ، رونمایی می شوند.

در نشست خبری "معرفی دستاوردها و رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی " ، مریم وفایی موسس "شرکت دانش بنیان ایده پدازان مبتکر شریف " به تشریح کارایی محصول فناورانه و واقعیت مجازی پرداخت.

این دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا از دانشگاه صنعتی شریف و همچنین دانشجوی دکترای روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی درادامه گفت: "شرکت دانش بنیان ایده پدازان مبتکر شریف " با حضور جمعی از متخصصین روان پزشکی و مهندسی از برترین دانشگاه های کشور، از انتهای بهمن ماه سال 97 تحقیقات خود را بر روی استفاده از فناوری واقعیت مجازی برای بهبود کارکردهای شناختی در برخی از اختلالات ذهنی آغاز نمود.

بعد از چند سال از شروع به فعالیت در این حوزه این فناوری در برخی از شاخه های خود با پیشرفت های چشم گیری توام بوده است و تاکنون XR Medics موفق شده است که در برخی از حوزه ها نظیر اضطراب، توانبخشی، بیش فعالی و افسردگی محصولاتی را تولید نماید، برخی از این محصولات در فاز تست های بالینی برای بهینه نمودن فرآیند استفاده می باشد و تست های اولیه با نتایج خارق العاده ای همراه بوده است.

وی افزود: پکیج های بیش فعالی و اختلال توجه و کاهش استرس در این مرحله می باشد، این مجموعه در حال حاضر در حال توسعه محصولات خود در حوزه های دیگر برای ارتقاء کارکردهای شناختی بوده و نیز تست های بالینی خود را کامل تر می نماید.

وفایی در ادامه توسعه نرم افزارهای واقعیت مجازی برای توانبخشی شناختی و حرکتی، کاهش درد، تشخیص و درمان اختلالات روانی و ... را برخی از فعالیت های این واحد فناور دانست .

وی توسعه فناوری و تجهیزات توانبخشی را یک ضرورت برای کشور ادانست و گفت: امیدواریم با توسعه فناوری و تجهیزات توانبخشی، بتوانیم گامی در زمینه سلامت ، توانبخشی و نیازهای درمانی و پزشکی برداریم و کیفیت خدمات توانبخشی را برای جامعه هدف بهبود ببخشیم.

فناوری توانبخشی نیازمند ارتباط دانشگاه های علوم پزشکی با دانشگاه های فنی مهندسی است

دکتر حسین منصوری نژاد مدیرعامل "شرکت شرکت بانیان طب سرو"، گفت: این شرکت دانش بنیان، تحت نظارت مرکز رشد دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی فعالیت می کند و محصولات پیشرفته ارتوپدی را در مجامع علمی و نمایشگاه های ملی و بین المللی به جامعه هدف معرفی می کند.

وی افزود : فناوری توانبخشی نیازمند ارتباط دانشگاه های علوم پزشکی با دانشگاه های فنی مهندسی است و با توجه به اینکه مرجعیت توانبخشی به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی واگذار شده است ، این شرکت دانش بنیان به دلیل بهره مندی از ظرفیت های علمی دانشگاه و هم افزایی با اساتید مجرب حوزه توانبخشی در راستای طراحی و تولید محصولات توانبخشی در این دانشگاه مستقر شده است.

منصوری نژاد گفت: تیم تحقیق و توسعه Ortino سعی دارد تا با رصد همه جانبه و پیش بینی نیازهای ارتوپدی در عرصه بین المللی، بهترین و کاربردی ترین محصولات ارتوپدی را بازطراحی و تولید نماید و امیدواریم با مشارکت علمی این دانشگاه، در زمینه اصلاح ، بهینه سازی و تولید محصولات جدید ، شاهد محصولات و تجهیزات پیشرفته ارتوپدی باشیم .

مناسب سازی و ایمن سازی منازل سالمندان و معلولان یک ضرورت است

مهندس امیر سرعتی مدیر عامل "شرکت دانش بنیان توان سازان فردا" در نشست خبری "معرفی دستاوردها و رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی " گفت: این واحد فناور به دلیل تولیدات مورد نیاز معلولان و سالمندان در مرکز رشد دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتنماعی مستقر است و موضوع" مناسب سازی و ایمن سازی منازل سالمندان و معلولان " را دنبال می کند .

دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه و در خصوص پیشگیری از خطر سقوط در سالمندان ومعلولان گفت: حادثه برای هر کسی ممکن است پیش بیاید، همه افراد در هرسنی باید مراقب خود باشند، سالمندان و معلولان به علت تغییرات جسمی و حرکتی در معرض حوادث خانگی و ..قرار می گیرند و بیشترین قربانیان حوادث مختلف می باشند و"شرکت دانش بنیان توان سازان فردا" در مناسب سازی، فضا را طوری طراحی می کند تا فرد سالمند و معلول، کارهای روزمره را بدون کمک و. مستقل انجام دهند و به نوعی از خطر سقوط و عوارض آن مصون بمانند و مناسب سازی و ایمن سازی منازل سالمندان و معلولان یک ضرورت محسوب می شود .

وی گفت: فناوران بر این باورند که با حمایت از کالای با کیفیت ایرانی می توان همگام با کشورهای پیشرو در این زمینه، اقدام به تولید محصولات داخلی با کیفیت جهانی کرد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ

منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۰:۳۹ - ۰۱/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۱۱۰