دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

افتتاح چهار هزار پروژه بهداشتی تا پایان سال با هدف افزایش تاب آوری نظام سلامت/ غربالگری بیماری های غیر واگیر به طور جدی تر
 
فرشیدی با بیان اینکه وزارت بهداشت به موضوع سلامت روان اهمیت زیادی می دهد، گفت: مراکز بیشتری درخصوص کاهش آسیب های روانی تشکیل می شود.


حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری روایت سلامت در دولت مردمی گفت: موضوع افزایش جمعیت مسئله مهمی به همراه سلامت خانواده و نظام ارجاع است که افدامات خوبی هم در این خصوص انجام شده است و کار های بهداشتی در این حوزه ها گنجانده شده است. 

به گفته وی جلوی کاهش نرخ جمعیت گرفته شده است و باید اقدامات بیشتری در این خصوص انجام داد. 

او بیان کرد: تمام زیر ساخت ها و تشکیلات متاثر از کرونا شده و برنامه ریزی برای کاهش عوارض و اثرات بیماری کرونا شده است. کارایی نظام بهداشت سبب سرپا ماندن نظام درمان در بیماری کرونا است. در مبادی مرز ها افدامات بهداشتی و نظارت را به طور دقیق انجام می دهیم. 

فرشیدی بیان کرد: بیماری های عفونی مانند سرخک و سل با بیماری کروما در دنیا افزایش داشته به طوری که برخی از کشور ها که این بیماری ها را نداشته اند بعد از این کووید 19، آمار هایی از بیماری های عفونی گزارش کرده اند. 

وی ادامه داد: پیگیری برای ساخت چهار هزار بنای بهداشتی ساخته شود و تا دهه فجر دو هزار پروژه بهداشتی و تا پایان سال چهار هزار پروژه بهداشتی در راستای افزایش تاب آوری نظام سلامت افتاح خواهد شد. 

او افزود: از مهر آمادگی کنترل بیماری های غیر واگیر را خواهیم شد. استان های کرمان، کرمانشاه و کردستان به طور کامل تحت پوشش برنامه سلامت خانواده قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: یک برنامه ریزی خوب در خصوص سلامت خانواده و دسترسی بیشتر مردم به خدمات بهداشتی و درمانی داشته باشند و غربالگری بیماری های غیر واگیر به طور جدی تا پایان سال آغاز خواهد شد. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می دهد که میزان قند مردم ایران از نرم متوسط جهانی بالاتر است و برای کنترل قند باید فعالیت افراد بیشتر شود. 

فرشیدی ادامه داد: یکی از برنامه ها این است که تمام افراد پرونده الکترونیک سلامت داشته باشند. وزارت بهداشت به موضوع سلامت روان اهمیت بیشتری می دهد و مراکز کاهش آسیب های روانی بیشتری تشکیل می دهد. 

او گفت: یکی از کار ها افزایش فعالیت های فیزیکی است و افراد باید به موضوع تغذیه سالم توجه بیشتری داشته باشند.
   تاریخ: ۰۹:۴۶ - ۰۴/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۱۳۵