دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

وب دا - پیشگیری و کاهش معلولیت ها با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: سازمان های مردم نهاد حوزه توانبخشی باید به دنبال یشگیری و کاهش معلولیت ها با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب باشند .
معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی: پیشگیری و کاهش معلولیت ها با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب
عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: سازمان های مردم نهاد حوزه توانبخشی باید به دنبال یشگیری و کاهش معلولیت ها با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب باشند .

پیشگیری و کاهش معلولیت ها با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمیدرضا خرم خورشید معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جلسه هم اندیشی و تقدیر از سازمان های مردم نهاد حوزه توانبخشی همزمان با 22 مرداد روز ملی "تشکل ها و مشارکت های اجتماعی"، ضمن اظهار خرسندی از میزبانی دانشگاه از سازمان های مردم نهاد در حوزه توانبخشی گفت: برای اینکه موفقیت در زمینه توانبخشی و سایر مسائل را لحاظ کنیم باید مشارکت فعال دولت و نظام ، مشارکت فعال بخش خصوصی، مشارکت فعال سازمان های مردم نهاد و همچنین باید شاهد همکاری ها و ارتباطات بین المللی باشیم.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد در حوزه امور توانبخشی باید در جذب حداکثری و مشارکت مردمی ارتباطات بین بخشی گام بردارند.

دکتر خرم خورشید گفت: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می تواند بازوی فکری سازمان های مردم نهاد در حوزه توانبخشی باشد، یکی از اهداف اصلی این دانشگاه توانبخشی است در کنار حوزه سلامت روان وحوزه سلامت اجتماعی است و دانشگاه می تواند افق خوبی را برای سمن های فعال حوزه توانبخشی ترسیم کند .

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می تواند با تعریف طرح های تحقیقاتی و آموزشی، همکاری دو طرفه خوبی با سازمان های مردم نهاد حوزه توانبخشی، فعالیت های خوبی داشته باشد.

دکتر خرم خورشید در ادامه به گروه آموزشی ژنتیک و همچنین مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به عنوان مرکز نمونه در کشور یاد کرد و افزود: این مرکز در خصوص پیشگیری از معلولیت هایی نظیر، ناشنوایی های ناشی از ازدواج فامیلی،معلولیت های جسمی ذهنی و همچنین نابینایی کارهای تحقیقاتی خوبی انجام داده است .

وی گفت :سازمان های مردم نهاد حوزه توانبخشی تنها به دنبال درمان معلولیت و کمک به معلولیت ها نباشند، بلکه با نگاه کلان و فرهنگسازی، بحث پیشگیری و کاهش معلولیت ها را ترویج کنند و در این مسیر دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می تواند بازوی فکری مناسبی برای سازمان های مردم نهاد در حوزه توانبخشی باشد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۱:۲۳ - ۰۴/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۱۳۲