دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

شناسایی 60 دانش آموز معلول بازمانده از تحصیل
 
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: 60 معلول بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده اند.
شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: 60 دانش آموز معلول بازمانده از تحصیل در روستا های شهرستان های سربیشه و زیرکوه شناسایی شدند که برای تسهیل آموزش به این دانش آموزان تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش منعقد کرده ایم.

او افزود: بهزیستی، طرح بهبود دسترسی کودکان دارای معلولیت در مناطق روستایی به آموزش های تعلیم و تربیت را با کمک و ظرفیت تسهیلگران برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه خود، در قالب تسهیلگران آموزشی در دستور کار خود گذاشته است تا هیچ فرد دارای معلولیت از تحصیل یا نیاز توانبخشی باز نماند.

شرفی با بیان اینکه 301 مرکز بهزیستی در استان فعال است بیان کرد: 102 موسسه خیریه با بهزیستی استان مشارکت دارند و حمایت شبانه روزی از جامعه هدف بهزیستی را به عهده دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: 28 مرکز درمانی فعال ویژه جامعه بهزیستی و معلولان در استان داریم که 6 هزار و 731 نفر از این مراکز خدمات گرفته اند.

او با بیان اینکه 20 هزار معلول در طیف های مختلف تحت پوشش بهزیستی استان هستند گفت: 50 درصد جمعیت خدمت گیرنده بهزیستی روستایی هستند و تعداد مراکز شبانه روزی فعال در استان 24 مرکز است و 10 مرکز ذهنی در استان داریم.

یک مرکز جدید اعصاب و روان هم به زودی در قاین راه اندازی می شود.
   تاریخ: ۱۷:۱۰ - ۱۶/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۹۵