دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رسانه ها باید حافظ امنیت روانی مردم باشند
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در جمع اصحاب رسانه گفت: رسانه ها باید حافظ امنیت روانی مردم باشند و در جنگ نرم و ترکیبی رسانه های کشور باید روایتگری صحیح انجام دهند.
رسانه ها باید حافظ امنیت روانی مردم باشند جلال آفاقی 19 شهریور در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: اصحاب رسانه جهادگران تبیین حق و حقیقت، یاوران پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مطالبه گران واقعی جامعه و مدعی العموم دوم جامعه هستند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو که مظهر تکرار اقتدار امنیت ملی است بیان کرد: رسانه ها می توانند بذر امید و امیدآفرینی را در جامعه پراکنده کنند و نقش مهمی در اینکه جوانان را در برابر هجمه سنگین دشمنان نظام بیمه کنند.

آفاقی تصریح کرد: از اول انقلاب دشمنان نظام ترورهای متعددی را در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، رسانه ای و ... انجام داده اند و در تروریسم فرهنگی حیازدایی از زنان، غیرت زدایی از مردان، تغییر سبک زندگی اسلامی و دینی، ضربه به بنیان های خانواده و... در صدر اقدامات دشمنان است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با تاکید بر اینکه رسانه دیگر نه ابزار بلکه قدرت است، گفت: تروریسم رسانه ای دشمنان درسال های اخیر از طریق قدرت رسانه باعث هدایت تجمعات و تعیین زمان و مکان و حتی شعارها شده و صفر تا صد جریانات را رهبری می کنند.

آفاقی با اشاره به وظیفه صاحبان رسانه و اینکه رسانه ها باید حافظ امنیت روانی مردم باشند اظهار کرد: صاحبان رسانه باید حقیقت گویی، خنثی کردن دروغ پراکنی ها، مطالبه گری همراه با انصاف و روایت گری صحیح را سرلوحه کار خود قرار دهند و امیدآفرینی، تبیین واقعیت های جامعه و عدم پنهان کاری از ضروریات فعلی جامعه ما است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی باعث فروپاشی بسیاری از خانواده ها شده است بیان کرد: فضای مجازی رهاشده که باید سر و سامان پیدا کند و اصحاب رسانه نیز موضوعات مرتبط با حوزه فعالیتی خود را به صورت مستمر آموزش ببیند و حتی با قوانین مطبوعات نیز آشنا شوند.

آفاقی با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ روابط عمومی سازمان ها و ادارات با رسانه ها تصریح کرد: راه اندازی گشت سایبری؛ تقویت معاونت فضای مجازی؛ تشکیل کارگروه آسیب شناسی، توسعه روابط با اصحاب رسانه از جمله اقداماتی است که در دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل انجام شده است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۳:۲۹ - ۱۹/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۲