دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

30 درصد محیط شهری در کردستان مناسب معلولان است
 
مناسب سازی محیط از موضوعات اساسی و اصلی در توسعه پایدار شهری برای همه برنامه ریزان و مسئولان محسوب می شود.
30 درصد محیط شهری در کردستان مناسب معلولان است
مناسب سازی محیط از موضوعات اساسی و اصلی در توسعه پایدار شهری برای همه برنامه ریزان و مسئولان محسوب می شود.
30 درصد محیط شهری در کردستان مناسب معلولان استبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،استاندار کردستان در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان به اجرایی نشدن مصوبات گذشته در این زمینه اشاره کرد و گفت: این موضوع به عنوان ضرورتی اولویت دار باید مورد توجه جدی مسئولان و دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
اسماعیل زارعی کوشا افزود: برای اجرای مصوبات مناسب سازی محیط شهری برای معلولان باید فکر جدی و آسیب شناسی شود و حتی اگر لازم است موضوع مناسب سازی در دستور کار همایش شهرداری ها قرار گیرد.
وی به نظارت جدی بر مناسب سازی ساختمان های عمومی اشاره کردو گفت: شهرداری نباید برای ساختمان های عمومی که با تخلف پارکینگ را حذف کرده اند پایان کار صادر کند.
کیومرث حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم به مصوبه هزینه کرد یک درصد از درآمد شهرداری ها به مناسبت سازی اشاره کرد و گفت: اکنون در تمام ساخت وساز های جدید و پروژه های در حال ساخت مناسب سازی اماکن کنترل و استانداردسازی است.
مدیرکل بهزیستی کردستان نیز گفت: براساس بررسی های انجام شده، استان کردستان سال گذشته، رتبه 27 کشور را در زمینه مناسب سازی به خود اختصاص داده و میانگین نمره ادارات از 100 نمره43 بوده است.
حسین رسولی با بیان اینکه مناسب سازی همواره یکی از مطالبات و خواسته های جامعه معلولان است، گفت: در حال حاضر 30 درصد محیط شهری در استان برای تردد این قشر مناسب است.
67 هزار خانوار کردستانی با 140 هزار نفر جمعیت زیرپوشش خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی هستند و 33 هزار خانوار از این تعداد مستمری بگیر و مابقی در سایر قالب ها از این سازمان خدمات دریافت می کنند.
   تاریخ: ۱۲:۴۸ - ۱۹/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۸