دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشگیری از خودکشی نیاز به آگاه سازی عمومی دارد
 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل گفت: پیشگیری از خودکشی در قالب همکاری های بین بخشی از طریق آگاه سازی عمومی در استان ضرورت دارد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
پیشگیری از خودکشی نیاز به آگاه سازی عمومی دارد
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل گفت: پیشگیری از خودکشی در قالب همکاری های بین بخشی از طریق آگاه سازی عمومی در استان ضرورت دارد.
پیشگیری از خودکشی نیاز به آگاه سازی عمومی داردبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر محمد جعفرزاده در کمیته دانشگاهی پیشگیری از خودکشی با اشاره به نامگذاری 19 شهریورماه برابر با 10 سپتامبر هر سال از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان روز جهانی پیشگیری از خودکشی اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی خودکشی با عنوان "با عمل امید بسازیم" نامگذاری شده تا به کشور های عضو سازمان خاطر نشان کند که خودکشی، مساله ای بسیار جدی، اما قابل پیشگیری است.
وی افزود: اهمیت پیشگیری از خودکشی در قالب همکاری های بین بخشی از طریق آگاه سازی عمومی و حمایت یابی به دلیل چند عاملی بودن مساله خودکشی حائز اهمیت است، نکته ای که برای عملیاتی کردن آن هم نیازمند اعتقاد و باور دروازه بانان سلامت و هم نیازمند سواد و آگاهی آن ها برای اقدام موثر و دوری از برچسب زنی هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه خودکشی به عنوان یک معضل همواره در جامعه وجود دارد، از این رو باید در این زمینه به آسیب شناسی آن و دیگر آسیب های اجتماعی پرداخت و تمامی نهاد های مسئول به نوبه خود بایستی همکاری کنند تا بتوانند به پیشگیری از آن بپردازند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل بیان کرد: استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در جامعه، همکاری دستگاه های اجتماعی، متخصصین، مددکاران و جامعه شناسان، توجه به پیشگیری اجتماعی در سیاست گذاری های کلان کشور و تدوین در طرح های ملی پیوست اجتماعی فرهنگی، توجه به مبانی فرهنگی و دینی و تقویت هویت فرهنگی، استفاده از تجارب جهانی از جمله راهکار هایی است که باید در این زمینه مد نظر قرار گیرد.
پیشگیری از خودکشی نیاز به آگاه سازی عمومی دارددکتر محمد جعفرزاده تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مداخله های اجتماعی و روانی باید قبل از مداخلات قضایی و انتظامی انجام شود و در صورت لزوم حین و پس از آن از مداخله های اجتماعی و روانی نیز استفاده شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین گفت: در بخش آموزش همه ظرفیت ها از جمله سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و رسانه ها می توانند در پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی کمک کننده باشند.
دکتر جعفرزاده با قدردانی از تلاش های مسئولانه و ارزشمند تمام نهاد ها و ارگان های فعال در حوزه پیشگیری از خودکشی به ویژه همکاران فعال در امر آگاه سازی، غربالگری و مداخلات تخصصی روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهارامیدواری کرد با همکاری و اقدامات اثربخش بتوان امید به زندگی را در میان مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان تقویت کرد.
   تاریخ: ۱۲:۴۶ - ۱۹/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۱۱۲