دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش 20 درصدی حقوق والدین شهدا ، جانبازان و ایثارگران هرمزگان
 
هرمزگان/ کلمه نیوز-مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان از افزایش 20 درصدی حقوق والدین شهدا ، جانبازان و ایثارگران استان خبر داد.
افزایش 20 درصدی حقوق والدین شهدا ، جانبازان و ایثارگران هرمزگان

عطا ناوکی در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر گفت : با تلاش های صورت گرفته 85 درصد والدین شهدایی که زمین گیر هستند از حق پرستاری بهره مند شده اند.
وی همچنین از پرداخت معوقات و مطالبات بیمه و دانشگاه 850 دانشجو در استان خبر دادو گفت : پرداخت حق معیشت جانبازان زیر 25 درصد استان در دهک های یک تا 8 نیزصورت گرفته است .
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان تجلیل و دیدار خانواده معظم شهدا را از اهداف مهم بنیاد دانست و گفت : بیش از 5 هزارو 674 دیدار با خانواده شهدا استان با همراهی مدیران دستگاههای اجرایی و استاندار صورت گرفته است.
ناوکی ادامه داد : از محل تبصره 16نیز499 نفر از تسهیلات اشتغال این بخش برخوردار شده اند.
وی از پذیرش و استخدام 342 نفر جامعه هدف در آزمون های مختلف استخدامی استان خبر داد.
این مقام مسئول همچنین اضافه کرد : در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن نیز مبلغ 400 میلیون تومان به 270 نفر پرداخت شده ، همچنین در بخش تعمیرات مسکن والدین شهدا نیز اقدامات زیادی انجام شده و به بیش از 200 نفر از جانبازان زمین واگذار شده است که به دنبال واگذاری زمین به مابقی ایثارگران در 6 ماهه دوم امسال هستیم.
ناوکی با بیان اینکه 850 نفر از افراد تحت پوشش بنیاد از مزایای ویزیت رایگان و پایش سلامت استفاده نموده اند گفت : با برگزاری اردوی جهادی پزشکی تعداد 30 نفر از پزشکان متخصص ایثارگر در میناب و قشم اقدام به ویزیت رایگان 440 نفر نمودند.
وی با اشاره به افزایش 4 برابری اعتبارات ملی در طول یک سال به استان از پرداخت وام ضروری صندوق بنیاد شهید به 655 نفر به مبلغ 292 میلیارد ریال خبر داد.
وی بیان کرد : در دو هفته گذشته با ارزیابی های صورت گرفته بنیاد شهیدهرمزگان جز استان های برتر شناخته شد.
ناوکی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات حوزه معاونت فرهنگی این اداره کل اشاره کرد و گفت : با قراردادی که با صدا و سیما منعقد شده، خاطرات بیش از 820 نفر از والدین شهدا جمع آوری و آرشیو شده است . امسال نیز خاطرات آزادگان و جانبازان استان ثبت و ضبط خواهد شد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان همچنین از تولید و اکران مستند شهیده”فاطمه نیک” خبر دادو گفت : برای اولین بار مستند شهدای ترور نیز در استان تولید می شود.
عطا ناوکی ادامه داد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، ساخت تندیس شهدا با کاشی و نصب در معابر شهری وبرگزاری یاد واره شهدا با مشارکت سایر دستگاهها در دستور کار است.
وی همچنین از احداث ساختمان جدید اداره کل بنیاد شهید ،تکمیل ساختمان مرکز توانبخشی و تجهیز آن خبر داد.
پایان خبر/
   تاریخ: ۰۹:۱۴ - ۲۰/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۹۷