دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پوشش بیمه سلامت معلولان بهزیستی در دولت سیزدهم 6.5 برابر شد
 
اصفهان-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی تا قبل از دولت سیزدهم شامل 9 کُد خدمت بود اما از شهریور سال گذشته سطح پوشش بیمه سلامت این افراد به 59 کُد خدمت افزایش یافت.
پوشش بیمه سلامت معلولان بهزیستی در دولت سیزدهم 6.5 برابر شد اصفهان-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی تا قبل از دولت سیزدهم شامل 9 کُد خدمت بود اما از شهریور سال گذشته سطح پوشش بیمه سلامت این افراد به 59 کُد خدمت افزایش یافت.

دکتر محمدحسین صفاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حمایت ویژه بیمه سلامت از توانجوایان بهزیستی افزود: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده بین سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان بهزیستی کشور، افراد تحت پوشش این سازمان از حمایت ویژه بیمه سلامت برخوردار شدند.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان اضافه کرد: در اجرای این تفاهمنامه، تاکنون بیش از 2 میلیارد و 770 میلیون ریال هزینه توانبخشی بصورت ویژه برای 98 بیمار معلول استان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی معلولان بر اساس تعرفه مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمت انجام می شود.

صفاری بیان کرد: 25 هزار و 920 توانجوی بهزیستی اصفهان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که همه آنها می توانند با مراجعه به 322 مرکز توانبخشی و فیزیوتراپی در استان از پوشش بیمه ای ویژه حوزه توانبخشی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس ماده 6 قانون حمایت از حقوق معلولان؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مُکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی را به گونه ای تامین کند که علاوه بر تامین خدمات درمانی مورد نیاز، خدمات توانبخشی جسمی و روانی آنها را نیز پوشش دهد.

از حدود 40 میلیون فرد زیرپوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و 800 هزار نفر از آنها ساکن استان اصفهان هستند و 670 هزار نفر از آنها بیمه روستایی دارند.
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۲۹ - ۱۹/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۹۴