دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش جان باختگان زلزله در مراکش؛ جست وجو و امدادرسانی ادامه دارد
 
بنابر گزارش های رسمی، شمار جان باختگان زلزله شدید 6.8 ریشتریِ جمعه شب به وقت محلی در مرکز مراکش که باعث خسارات شدیدی در چندین ناحیه شد، اکنون از 2100 نفر فراتر رفته و مقامات می گویند که با تمام توان و تجهیزات موجود به تلاش ها برای پیدا کردن زیرآوارماندگان ادامه می دهند.
افزایش جان باختگان زلزله در مراکش؛ جست وجو و امدادرسانی ادامه دارد به گزارش ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت کشور مراکش تاکنون فوت 2122 نفر را تایید کرده است. همچنین تعداد زخمی ها بیش از 2400 نفر اعلام شده است.

وزارت آموزش و پرورش مراکش روز گذشته (یکشنبه) از تعلیق در فعالیت مدارس در تعدادی از مناطق روستایی که بیشترین آسیب را دیده اند، خبر داد.

نایب رئیس فدراسیون ملی بهداشت در مراکش نیز به شبکه الجزیره گفت: ناهمواریِ مناطق کوهستانی در استان «حوز»، مانع از نجات افراد بیشتر یا پیدا کردن اجساد بیشتری از قربانیان شده است.

وی خاطر نشان کرد: نواحی مسکونی و روستاها در استان حوز در مکان های دور واقع شده اند و دسترسی به آنها کار دشواریست.

به دلیل مشکلات در رساندن کمک و تجهیزات به مناطق دورافتاده، روستاییان با دست و بیل زدن برای یافتن بازماندگان تلاش می کنند.

سخنگوی دولت مراکش نیز اعلام کرده است که ادارات دولتیِ مختلف به تلاش های امدادی پیوسته اند.

وزیر دادگستری این کشور همچنین گفته است: در حال حاضر اولویت در عملیات تجسس، نجات زیرآوارماندگان است.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی از بالگرد برای رساندن غذا و لوازم ضروری به آسیب دیدگان در مناطق ناهموار استفاده می کنیم.

این مقام رسمی همچنین گفت: جاده های ناهموار چالشی برای تیم های امدادی برای نجات گرفتارشدگان است و به همین دلیل با وجودی که ابزارهای پیشرفته برای امدادرسانی به آسیب دیدگان در اختیار داریم اما مشکلِ اصلی، تحویل آنها به مناطق زلزله زده در نقاط کوهستانی است.

وزیر دادگستری مراکش تاکید کرد: عملیات جستجو و نجات را تا زمانی که مطمئن شویم هیچ فرد زنده ای زیر آوار نمانده و حتی تا پیدا کردن تمامی اجساد متوقف نخواهیم کرد و در عین حال روی تامین سرپناه برای بی خانمان ها تمرکز خواهیم کرد.

وی یادآور شد: تاکنون بین 60 تا 70 کشور آمادگی خود را برای کمک به ما در تلاش های امداد و تجسس اعلام کرده اند.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در بیانیه ای اعلام کرد: نیاز مبرم به تیم های جستجو و نجات و همچنین تیم های پزشکی وجود دارد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۳۴ - ۲۰/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۹۰