دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تولید ژل های ایرانی مورد استفاده در تست های نوار مغزی
 
تهران - ایرنا - یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید انواع ژل های انجام تست های نوار مغزی شد.
تولید ژل های ایرانی مورد استفاده در تست های نوار مغزی تهران - ایرنا - یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید انواع ژل های انجام تست های نوار مغزی شد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سعید بحرینی مدیرعامل شرکت فریورکنش گفت: این شرکت در سال 1380 با هدف طراحی، ساخت و ارائه دستگاه های تشخیصی با کاربرد در حوزه های نورولوژی، سایکیاتریری، نوروساینس و طب فیزیکی و توانبخشی تاسیس شد و در سال 1395 با شروع تحقیقات در زمینه ساخت انواع ژل های مورد نیاز جهت انجام تست های EEG, NCV, SCV, EP, PSG, Neurofeedback, biofeedback, … در عرصه تولید این محصولات گام نهاد. در حال حاضر فریورکنش تنها شرکت دانش بنیانی است که با اخذ مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی به تولید ژل های مذکور اشتغال دارد.

وی به تولید 2 محصول دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی با نام های EEG Gel و Teson در این مجموعه اشاره کرد و افزود: این شرکت تاکنون موفق به تولید سه محصول شده است که دو تا از آن ها دانش بنیان اند. اولین محصول دانش بنیان ما EEG Gel است؛ این محصول ژلی رسانا است با ویسکوزیته خاص که جهت ثبت سیگنال های بیوالکتریک از پوست بیمار استفاده می شود. در ثبت سیگنالهای الکتروانسفالوگرافی (EEG) با استفاده از Easy Cap معمولا از این ژل استفاده می شود.

بیشتر بخوانید تولید دستگاه تولید دستگاه"الکتروانسفالوگراف اکتیو" برای ثبت سیگنال های مغزی در کشور
محصول دانش بنیان ایرانی به کاهش عارضه پوستی ویتیلیگو کمک کرد محصول دانش بنیان ایرانی به کاهش عارضه پوستی ویتیلیگو کمک کرد
یک شرکت در اصفهان موفق به تولید نمونه اولیه زخم پوش بیماران پروانه ای شد یک شرکت در اصفهان موفق به تولید نمونه اولیه زخم پوش بیماران پروانه ای شد
تولید دستگاه های هولتر قلب و فشار خون توسط فناوران ایرانی تولید دستگاه های هولتر قلب و فشار خون توسط فناوران ایرانی

بحرینی درباره Teson، دیگر محصول دانش بنیان تولید این شرکت گفت: خمیری چسبنده و رسانای الکتریکی است که جهت چسباندن الکترودهای دائم مصرف به پوست بیمار استفاده می شود. استفاده از این خمیر امپدانس بین پوست و الکترود ثبات را کاهش داده باعث بهبود کیفی سیگنال های دریافت شده از بیمار می شود.

مدیرعامل شرکت فریور کنش در ادامه با انتقاد از وضعیت واردات کالای قاچاق در حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: ما در حال حاضر حدود 20 درصد از نیاز بازار را تامین می کنیم در حالی است که اگر از واردات قاچاق کالاهای مشابه شود می توانیم سهم بسیار بیشتری از نیاز داخلی را تامین کنیم و اگر همکاری لازم صورت بگیرد، علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی، می توانیم صادارات گسترده نیز داشته باشیم.
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۳۰ - ۲۱/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۹۶