دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وب دا - آشنایی با دستاوردها و ظرفیت های دانشکده بهداشت و ایمنی
 
رییس دانشکده بهداشت و ایمنی علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تبریک شروع سال تحصیلی گفت: دانشکده بهداشت و ایمنی با سابقه بیش از نیم قرن فعالیت به عنوان قطب منحصر به فرد بهداشت و ایمنی در کشور و حتی منطقه شناخته شده است.
آشنایی با دستاوردها و ظرفیت های دانشکده بهداشت و ایمنی
رییس دانشکده بهداشت و ایمنی علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تبریک شروع سال تحصیلی گفت: دانشکده بهداشت و ایمنی با سابقه بیش از نیم قرن فعالیت به عنوان قطب منحصر به فرد بهداشت و ایمنی در کشور و حتی منطقه شناخته شده است.



دکتر اکبر اسلامی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تبریک فرا رسیدن شروع سال تحصیلی جدید به اساتید، کارکنان و دانشجویان به ویژه نودانشجویان دانشکده بهداشت و ایمنی گفت: دانشکده بهداشت و ایمنی با سابقه بیش از نیم قرن فعالیت به عنوان قطب منحصر به فرد بهداشت و ایمنی در کشور و حتی منطقه شناخته شده است.

وی افزود: در آستانه ورود به پنجاه و یکمین سال فعالیت این دانشکده، 890 دانشجو در 20 رشته مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تحصیل هستند.

به گفته دکتر اسلامی این دانشکده دارای هفت دپارتمان تخصصی در حوزه های بهداشت عمومی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، ارگونومی، سلامت دربلایا، سلامت ایمنی و محیط زیست است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشجویان تحت نظر اساتید و با استفاده از جدیدترین دستاوردهای علمی ، کارگاه ها و آزمایشگاه های مختلف به ارتقای توانمندی و مهارت های ویژه خود در حوزه علوم بهداشتی و ایمنی خواهند پرداخت.

دکتر اسلامی در ادامه سخنان خود به برخی دستاوردها و پیشرفت های دانشکده در زمینه های زیرساختی، تجهیزاتی و حوزه آموزشی و پژوهشی اشاره کرد.

وی برگزاری نشست های تخصصی با حضور ذینفعان و سازمان های مرتبط در حوزه بهداشت و ایمنی در قالب سه رویداد را از جمله این دستاوردها برشمرد و افزود: نشست های تخصصی با حضور نمایندگان سازمان های مختلف در زمینه های حوادث شغلی، امداد بشردوستانه و تجربیات و درس آموخته ها درخصوص بهداشت حرفه ای برگزار شد.

به گفته وی برگزاری چهاردهمین همایش تازه های علوم بهداشتی و اولین کنگره بین المللی تازه های بهداشتی توسط دانشجویان و تشکل های دانشجویی در دانشکده نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بود.

وی با ذکر اقدامات صورت گرفته در راستای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشکده بهداشت و ایمنی به ضبط و مستندسازی پنج دهه فعالیت دانشکده در قالب انتشار یک کتاب، برپایی موزه و دیوارنگاره اشاره کرد.

دکتر اسلامی از دیگر دستاوردهای این دانشکده در سال گذشته به کسب مجوز شورای گسترش وزارت بهداشت برای راه اندازی سه رشته جدید ( کارشناسی ارشد سلامت در بلایا، دکترای ارگونومی و گرایش تخصصی کیفیت هوا در مهندسی بهداشت محیط) اشاره کرد که دانشجویان رشته های مذکور از مهرماه تحصیل خود را در دانشکده آغاز می کنند.

وی با اشاره به سایر دستاوردهای دانشکده گفت: با توجه به رویکرد دانشکده در حوزه نوآوری و فناوری موفق به دریافت مجوز تاسیس و راه اندازی مرکز رشد و فناوری علوم بهداشتی از وزارت بهداشت شدیم که به عنوان اولین مرکز رشد تخصصی در حوزه بهداشت عمومی است.

به گفته وی دانشجویان و اساتید دانشکده می توانند ایده های فناورانه خود در حوزه بهداشت عمومی و ایمنی را در مرکز مذکور به اشتراک بگذارند و با مشارکت سازمان های مربوطه و بازار آنها را اجرایی و عملیاتی کنند.

دکتر اسلامی همچنین ابراز امیدواری کرد که با حمایت معاونت تحقیقات دانشگاه به زودی شاهد فعالیت کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشکده با تخصیص فضای مناسب باشیم.

وی ایجاد پژوهشکده علوم بهداشتی و محیط زیست را از دیگر دستاوردهای این دانشکده در سال گذشته برشمرد و افزود: با توجه به وجود چهار مرکز تحقیقاتی تخصصی در حوزه های علوم بهداشتی با حمایت دانشگاه موفق به کسب مجوز راه اندازی پژوهشکده از شورای گسترش وزارت بهداشت شدیم تا در قالب این ساختار جدید بتوانیم تحقیقات مرتبط با علوم بهداشتی را هدایت شده و هدفمند کنیم.

دکتر اکبر اسلامی با اشاره به ورود حدود 200 دانشجوی نوورود به دانشکده بهداشت و ایمنی در سال تحصیلی جدید یادآور شد که برای استقبال از این دانشجویان برنامه ریزی های لازم توسط امور دانشجویی، گروه های آموزشی، معاونت آموزشی و سایر بخشها انجام شده است.

برگزاری جلسات معارفه دانشجویان با دانشکده، برگزاری تورهای آشنایی نودانشجویان با بخش های مختلف(آزمایشگاهها و کارگاهها، اساتید و گروهها) از دیگر برنامه هایی بود که به گفته دکتر اسلامی برای نودانشجویان تدارک دیده شده است.

رییس دانشکده بهداشت و ایمنی در خاتمه سخنان خود ضمن تبریک مجدد آغاز سال تحصیلی جدید به تمامی اساتید و دانشجویان ابراز امیدواری کرد که در یک فضای بالنده و پرنشاط دانشجویان جدید بتوانند در کنار سایر دانشجویان برای کسب علم و دانش اندوزی گام برداشته و شاهد توفیقات روزافزون آنان در دانشکده باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۰:۴۶ - ۰۳/۰۷/۱۴۰۲   بازدید: ۱۳۷