دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مناسب سازی مبلمان شهری مختص افراد دارای معلولیت نیست
 
زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: مناسب سازی مبلمان شهری مختص افراد دارای معلولیت نیست و جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر شامل بیش از 130 هزار سالمند بالای 60 سال و سایر گروه ها از قبیل جانبازان مطالبه گر این موضوع هستند.
مناسب سازی مبلمان شهری مختص افراد دارای معلولیت نیست زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: مناسب سازی مبلمان شهری مختص افراد دارای معلولیت نیست و جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر شامل بیش از 130 هزار سالمند بالای 60 سال و سایر گروه ها از قبیل جانبازان مطالبه گر این موضوع هستند.

شهرام رجبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مناسب سازی محیطی برای مشارکت افراد دارای معلول در همه حوزه های زندگی و فراهم کردن فرصت برابر برای آنها در برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی همانند سایر افراد امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.

وی اضافه کرد: مناسب سازی محیط شهری یکی از مولفه های حقوق شهروندی و از جمله مطالبه به حق افراد دارای معلولیت است.

این مسوول با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی از سوی دستگاه های اجرایی استان برای فراهم کردن زیرساخت های حضور افراد دارای معلول در جامعه انجام شده است، گفت: این اقدامات کافی نیست اما تداوم چنین روندی چشم انداز بهتری را برای افزایش حضور اجتماعی معلولان فراهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا اختصاص یکی از شاخص های ارزیابی ادارات در جشنواره شهید رجایی به موضوع مناسب سازی ساختمان های اداری، یکی از بزرگترین موفقیت های ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان است.

به گفته این مسوول این شاخص ها در ادارات و دستگاه های اجرایی به لحاظ درب های بازشو، سرویس های بهداشتی، رمپ و آسانسور مورد بررسی قرار می گیرد.

در زمان حاضر نزدیک به 20 هزار معلول دارای پرونده تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد 16 هزار خانوار مستمری دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید 20 هزار واحد مسکونی معلولان کشور مناسب سازی می شود 20 هزار واحد مسکونی معلولان کشور مناسب سازی می شود
37 مورد تابلو پارک برای معلولان و جانبازان زنجانی تعبیه شده است 37 مورد تابلو پارک برای معلولان و جانبازان زنجانی تعبیه شده است
اشتغال و مناسب سازی معابر، مطالبه معلولان در استان زنجان اشتغال و مناسب سازی معابر، مطالبه معلولان در استان زنجان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۴۶ - ۰۱/۰۷/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۳