دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

15 دستگاه در لرستان وظیفه ساماندهی معتادین متجاهر را برعهده دارند
 
مدیرکل بهزیستی لرستان با تشریح اقدامات انجام شده استان در بحث ساماندهی معتادان گفت: 15 دستگاه وظیفه ساماندهی معتادین متجاهر را در سطح استان برعهده دارند.
15 دستگاه در لرستان وظیفه ساماندهی معتادین متجاهر را برعهده دارند همایون عمودی زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ماده 16 معتادین متجاهر افرادی هستند که در ملأ عام مبادرت به استعمال مواد مخدر می کنند و کارتن خواب هستند.

وی اضافه کرد: در بحث ساماندهی معتادین متجاهر، 15 دستگاه وظیفه ساماندهی آنها را برعهده دارند اما متاسفانه در این راستا فقط سازمان بهزیستی استان کار خود را انجام می دهد.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: در کل کشور تنها سازمان بهزیستی در هشت استان مرکز نگهداری از معتادین متجاهر ایجاد کرده است.

عمودی زاده افزود: این درحالیست که باید شهرداری ها، ناجا، سپاه و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مرکز ماده 16 راه اندازی کنند.

وی گفت: تنها سپاه حضرت ابوالفضل(ع) در خرم آباد مرکز ماده 16 ایجاد و بهزیستی لرستان نیز یک مرکز ماده 16 ویژه مردان ایجاد کرده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان اظهار کرد: بهزیستی یک مرکز تبصره دو ماده 16 ویژه زنان نیز در استان ایجاد کرده است.

عمودی زاده یادآور شد: سازمان بهزیستی لرستان بیش از 50 مرکز در استان دارد و این درحالیست که مابقی مراکز مابقی دستگاه ها هیچ مرکزی ندارند در حالی که قانون به صراحت اعلام کرده همه سازمان ها باید همکاری کنند اما متاسفانه تمام کارروی دوش بهزیستی استان افتاده است.

وی در خصوص طرح پیشگیری از آسیب های اعتیاد، بیان کرد: بهزیستی لرستان کارگاه های آموزشی برای معتادین برگزار کرده است.

این مسئول گفت: یکی از مهمترین موضوعات بهبودیافتگان از اعتیاد، اشتغال است که در بسیاری از مواقع سبب می شود تا دوباره به چرخه اعتیاد باز نگردند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۳۷ - ۰۳/۰۷/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۷