دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

تزریق واكسن كرونا به بیش از هزار سالمند، معلول و مددكار آسایشگاه كهریزك
 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور از تزریق واكسن كرونا به بیش از هزار سالمند، معلول و مددكار آسایشگاه كهریزك خبر داد.
تزریق واكسن كرونا به بیش از هزار سالمند، معلول و مددكار آسایشگاه كهریزك
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور از تزریق واكسن كرونا به بیش از هزار سالمند، معلول و مددكار آسایشگاه كهریزك خبر داد. - اخبار اجتماعی -
محمد نفریه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت واكسیناسیون مددجویان تحت پو ششش بهزیستی در مراكز نگهداری توانبخشی معلولان و سالمندان اظهار كرد: از یك هزار و 14 نفری كه در آسایشگاه كهریزك نگهداری می شوند، 763 نفر مددجوی سازمان بهزیستی هستند كه از این تعداد 424 نفر سالمند و 329 نفر معلول جسمی - حركتی هستند كه واكسن كرونا دریافت كرده اند.

وی تصریح كرد: همچنین 251 نفر از پرسنل آسایشگاه كهریزك نیز فرآیند تزریق واكسیناسیون خود را انجام داده اند ضمن اینكه بالغ بر یك هزار و 500 معلول، سالمند و پرسنل در آسایشگاه كهریزك باقیمانده اند كه هنوز واكسن خود را دریافت نكردند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور گفت: همچنین در سایر استانها هنوز فرآیند تزریق واكسن كرونا آغاز نشده است و از وزارت بهداشت درخواست می شود در فرآیند تزریق واكسن كرونای مددجویان در مراكز تسریع داشته باشد. امیدواریم بنابر هماهنگی انجام شده تزریق واكسن به معلولان، سالمندان و پرسنل مراكز توانبخشی و نگهداری سالمندان تا پایان سال انجام بگیرد.

نفریه گفت: بالغ بر 77 هزار نفر از معلولان، سالمندان و پرسنل آنها در مراكز نگهداری هستند كه باید تزریق واكسن كرونا برای آنها انجام بگیرد كه امیدواریم این موضوع هر چه زودتر مورد توجه وزارت بهداشت قرار بگیرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور افزود: با اعلام ستاد ملی كرونا كادر درمان، معلولان، سالمندان و جانبازان در اولویت دریافت واكسن كرونا قرار دارند كه امیدواریم با توجه به محموله هایی كه اخیراً وارد كشور شده اند در ارتباط با واكسن این افراد تسریع صورت بگیرد. سالمندان به همراه پرسنل، بیماران و معلولان روانی مزمن همراه با پرسنل، و معلولان جسمی - حركتی به همراه پرسنل در مراكز در فرآیند دریافت واكسن كرونا قرار خواهند گرفت.

وی همچنین از ابلاغ پروتكل های تزریق واكسن كرونا به تمام مراكز نگهداری اشاره كرد و افزود: در این رابطه به نظام مراقبتی بعد از تزریق تأكید شده است و این مورد توجه استانها قرار گرفته و مراكز سازمان بهزیستی آمادگی تزریق واكسن به گروه های مختلف را تا پایان سال دارد.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۲:۰۰ - ۱۶/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۷