دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

32 میلیون نفر رایگان بیمه هستند/تولید داخلی 95 درصد نیاز دارویی
 
رئیس جمهور در افتتاحیه بیمارستان حکیم با اشاره به بیمه رایگان 32 میلیون نفر در ایران گفت: شورای عالی امنیت غذایی را در این دولت راه اندازی کردیم.
32 میلیون نفر رایگان بیمه هستند/تولید داخلی 95 درصد نیاز دارویی رئیس جمهور در افتتاحیه بیمارستان حکیم با اشاره به بیمه رایگان 32 میلیون نفر در ایران گفت: شورای عالی امنیت غذایی را در این دولت راه اندازی کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیمارستان کودکان حکیم به عنوان نخستین بیمارستان تخصصی کودکان دولتی، پس از انقلاب در جنوب تهران امروز (13 مهرماه) در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع در منطقه 18 تهران به عنوان بزرگترین پردیس سلامت شهر تهران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در آئین افتتاحیه این بیمارستان گفت: حضور در جمع خیرین سلامت و فعالان در حوزه سلامت در وزارت بهداشت و پزشکان، روز خوبی برای دولت بود. سلامت برای هر جامعه حائز اهمیت و حفظ سلامت جسم و روح و روان جامعه مورد تأکید دولت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تمام دستورات درباره حفظ سلامت انسان است، بیان کرد: بهداشت می تواند زمینه های آلودگی را از بین ببرد. بهداشت جسم و جان هر دو دارای اهمیت است. در ساختار رایج بهداشت جهانی هم، غذا و دارو کنار هم تعریف شده اند؛ زیرا اگر امنیت و سلامت غذایی تأمین شود، نیاز به دارو کم می شود.

رئیسی یکی از تأکیدات دولت را تأمین امنیت غذایی برشمرد و گفت: سلامت و امنیت غذایی از مسائل مهم است بنابراین شورای عالی امنیت غذایی در این دولت فعال شد. تغذیه فکر و اندیشه و روح اهمیت بالایی دارد و کمتر از تغذیه جسمی نیست.

وی تاکید کرد: رفع نیازهای اولیه به زندگی انسان آرامش می دهد که یکی از نیازهای جدی سلامت جسمی است. جمهوری اسلامی افتخار دارد که همواره سلامت از دغدغه هایش بوده و کارهای ارزشمند و قابل تقدیر در این زمینه به انجام رسانده است. در حوزه تربیت نیروی انسانی کارآمد و پزشکان متخصص و صاحب نظر افتخارات خوبی به ثبت رسیده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره باید جایگاه پزشک و کادر درمانی مورد احترام شمرده شود، یادآور شد: جانفشانی کادر درمان در دوران کرونا را از یاد نمی بریم و یاد شهدای حوزه سلامت را گرامی می داریم.

رئیسی تولید تجهیزات پزشکی و کارهای دانش بنیان را از افتخارات کشور دانست و عنوان کرد: قبلاً در سفرها صنایع دستی هدیه ایران به کشورهای دیگر بود اکنون در کنار صنایع دستی تولیدات دانش بنیان را هدیه می دهیم. ایران امروز ایرانی پیشرفته و فن آوری است و در حوزه علم و فناوری گام های بزرگی برداشته ایم و ست کامل اتاق عمل در داخل کشور تولید می شود.

وی بیان کرد: بیش از 95 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و ایران به صادر کننده داروی با کیفیت تبدیل شده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در سفر اندونزی وقتی ربات سینا را رونمایی کردیم رئیس جمهور اندونزی و کادر درمانی کشور افتخار کردند که این کار در آسیا و در ایران انجام گرفته است. بنابراین نیاز به واردات از غرب نیست و اینها سرمایه های انسانی کشور است.

رئیسی سلامت شهر و روستا را مساله مهم دولت دانست و بیان کرد: 32 میلیون نفر در این دولت بیمه رایگان دریافت می کنند.

رئیس جمهور با اشاره به سلامت معنوی و کمک مومنانه بیان کرد: در زمان کرونا در بسیاری از کشورهای مدعی توسعه فروشگاه ها را غارت کردند ولی یک نمونه از این موارد در ایران رخ نداد زیرا کمک مومنانه با هدایت رهبر انقلاب در آن زمان شکل گرفت و تمام مساجد و حسینیه ها کمک مومنانه را رقم زدند و این موارد از ویژگی های سلامت معنوی و دینداری مردم است. دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی باید در عمل رخ دهد و زمینه ها باید فراهم و موانع برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور خیرین کنار دولت به معنای کارفرما و پیمانکار نیست بلکه به معنای شریک مورد اعتماد و راهبردی است که کار را با هم پیش می برند.

رئیسی در ادامه به مسئولان توصیه کرد تا تعهدات دولت به خیرین با سرعت بیشتری انجام گیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید در عمل به بخش خصوصی میدان داد، مطرح کرد: باید کار را به بخش خصوصی سپرد. دولت تصدی گری را نمی پذیرد و تجربه نشان داده کارهایی که تصدی گری آن به دست دولت است دچار مشکل می شود؛ ما اقتصاد دولتی را کاری غلط می دانیم. اقتصاد خصوصی یکی از اقتصادهایی است که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است. باید به اقتصاد بخش تعاونی میدان داد.

به گزارش مهر، سرعت عمل در طراحی، ساخت و تجهیز این بیمارستان در مدت زمان کم تر از ٣ سال، رکوردی جدید در ساخت و ساز بیمارستانی در کشور است.

این مرکز درمانی تخصصی کودکان با 266 تخت بیمارستانی شامل 12 تخت اتاق عمل، 160 تخت بستری، 63 تخت بخش های مراقبت های ویژه (NSUC -NICU- PICU) و 31 تخت تحت احداث شده است. در این بیمارستان حدوداً 30 درصد تخت ها، تخت ویژه است.

در بیمارستان کودکان حکیم، 19 درمانگاه تخصصی، 8 اتاق جراحی، اورژانس (تریاژ، سی پی آر، مطب پزشکان، زون های تحت نظر یک و دو و زون سرم تراپی و اتاق عمل سرپایی)، تصویربرداری (دستگاه های سی تی اسکن، ام آرآی، کاردیوگرافی، بخش اسکوپی)، آماده ارائه خدمات هستند.

زیر بنای کل بیمارستان 29650 مترمربع است که شامل بخش های درمانی اورژانس، درمانگاه، تالاسمی، دیالیز، فیزیوتراپی، سنجش درمانی، ارتوپدی، شیمی درمانی، دندانپزشکی، اسکوپی، اعمال جراحی و آنژیوگرافی در 6300 مترمربع است.

بخش تشخیص شامل آزمایشگاه و تصویربرداری در 1460 مترمربع، بخش مراقبتی شامل بخش بستری و بخش های ویژه (NSUC -NICU- PICU) در 6160 متر مربع، بخش آموزشی و اداری شامل اداری کتابخانه، سالن آموزش، آمفی تاتر و پاویون پزشکان در 2010 متر مربع و بخش های پشیبانی شامل داروخانه، آشپزخانه، رختشوی خانه، استریل مرکزی، کاخداری موتورخانه های تأسیسات مکانیک و برق، سرسرای ورودی (لابی) و پذیرش در 5600 متر مربع ساخته شده است.

بیمارستان کودکان حکیم بزرگ ترین انبار دارویی کشور را در کنار خود جای خواهد داد.

اواخر سال 1397، خانواده مطهری (یکی از خیرین سلامت) بر اساس وصیت پدرشان جهت ساخت یک بیمارستان کودکان به دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه می کنند و دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز زمینی که در منطقه 18 تهران از بنیاد مستضعفان خریداری کرده بود را در اختیار آقای مطهری قرار می دهد و ساخت بیمارستان کودکان آغاز می شود. بعد از عقد قرارداد و توافق نامه با دانشگاه و همکاری شهرداری تهران، مطهری با جدیت بسیار و طی حدود سه سال بیمارستان را ساخته و تجهیز مرکز نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام می شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۸:۱۰ - ۱۳/۰۷/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۲