دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

14 درصد جامعه هدف کمیته امداد زنجان سالمند هستند
 
روح الله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان، در رابطه با جامعه هدف سالمندی زیر پوشش کمیته امداد این استان اظهار داشت: سالمندان ثروت و دارایی های یک خانواده هستند و در این راستا کمیته امداد هم  از جامعه سالمند خود به عنوان سرمایه های اجتماعی حمایت می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: حدود 14 درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان را سالمندان تشکیل می دهند که جمعیتی بالغ بر 18 هزار و 765 سالمند را شامل می شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد برنامه های مختلفی برای سالمندان دارد و تامین نیازهای معیشتی و درمانی و مراقبتی جزو اولویت های کمیته امداد است، گفت: 56 درصد جامعه هدف بالای 70 سال هستند. 

صالحی تعداد سالمندان مورد حمایت این نهاد را در شهرها 7 هزار 55 سالمند اعلام کرد و افزود: در روستاها بیش از 11 هزار سالمند زیر پوشش کمیته امداد استان هستند، به عبارت دیگر  63 درصد جامعه هدف در حوزه سالمندی در روستاها ساکن هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه 732 سالمند زیر پوشش این نهاد دارای بیماری خاص و صعب العلاج هستند که در کنار خدمات معیشتی، بحث های توانبخشی و بسته های بهداشتی به آنها ارایه می شود، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 233 میلیون بسته پوشینه به سالمندانی با بیماری های صعب العلاج دست و پنجه نرم می کنند، هزینه شده است

 وی با بیان اینکه همچنین در بحث هزینه های نگهداری سالمندان در منزل با سرانه 500 هزار تومان برای 290 نفر پرداخت شده است، بیان داشت: در بعد خانوار 60 درصد از جامعه هدف کمیته امداد در حوزه سالمندی یک نفره، 31 درصد دو نفره، 992 خانوار سه نفره، 237 خانوار چهار نفره و پنج نفره و بیشتر 72 خانوار هستد که توسط این نهاد به آنها ارایه خدمت می شود.
پایان پیام/73021/س
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۱:۱۵ - ۱۳/۰۷/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۷