دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

افتتاح مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان
 
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی: مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان، همزمان با گرامیداشت هفته سالمندان، در شهرستان خمین افتتاح شد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی: مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان، همزمان با گرامیداشت هفته سالمندان، در شهرستان خمین افتتاح شد.

افتتاح مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: سیاست ما به عنوان متولی سلامت اجتماعی در کشور، حضور و زندگی مستقل و توأم با عزت و کرامت سالمند در بستر جامعه و خانواده است و مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان با شرایط مخصوص در نظر گرفته شده است.

محمود حسین آبادی ظهر با بیان اینکه دو مرکز روزانه سالمندان در شهر های خمین و اراک وجود دارد، افزود: استان مرکزی در زمینه جمعیت سالمندان در کشور رتبه سوم را دارد و طبق آمار های موجود 10 درصد جمعیت کشور یعنی بیش از 9 میلیون نفر را سالمندان تشکیل می دهند.

وی افزود: ظرفیت اسمی این مرکز 50 نفر بوده که قابل گسترش و توسعه است و در این مرکز خدمات مختلف آموزشی و توانبخشی ارائه می شود.

حسین آبادی عنوان کرد: این مرکز به صورت سه طبقه است و مرحله سوم مرکز نگهداری به صورت شبانه روزی است به این نحو که مرحله اول و دوم این مرکز به صورت روزانه و مرحله سوم به صورت شبانه روزی به سالمندان خدمات ارائه می دهد.

او ادامه داد: ما به سمت ایجاد خلاء عاطفی حرکت نمی کنیم، اما توصیه می شود تا مراکز روزانه و مراقبت در منزل تقویت، تا شکاف بین سالمندان و خانواده ها ایجاد نشود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه پیشگیری از عوارض ناشی از سالمندی، یکی از اصلی ترین اهداف مراکز آموزشی و توانبخشی روزانه سالمندان است، گفت: در این مرکز خدماتی مثل پزشکی، توانبخشی، پرستاری، روانشناسی، مراقبتی با تکیه بر اصول جدید توانبخشی و پزشکی ارائه می شود.



Video Player is loading.
Play VideoPlayMute

Current Time 0:00
/

Duration 0:00
Loaded: 0%

0:00
Progress: 0%

Stream Type LIVE

Remaining Time -0:00
 
Playback Rate
1x

ChaptersChapters

Descriptionsdescriptions off, selected

Subtitlessubtitles settings, opens subtitles settings dialogsubtitles off, selected

Audio Track

Fullscreen
This is a modal window.

The media could not be loaded, either because the server or network failed or because the format is not supported.

Beginning of dialog window. Escape will cancel and close the window.

TextColorWhiteBlackRedGreenBlueYellowMagentaCyanTransparencyOpaqueSemi-TransparentBackgroundColorBlackWhiteRedGreenBlueYellowMagentaCyanTransparencyOpaqueSemi-TransparentTransparentWindowColorBlackWhiteRedGreenBlueYellowMagentaCyanTransparencyTransparentSemi-TransparentOpaque
Font Size50%75%100%125%150%175%200%300%400%Text Edge StyleNoneRaisedDepressedUniformDropshadowFont FamilyProportional Sans-SerifMonospace Sans-SerifProportional SerifMonospace SerifCasualScriptSmall Caps
Reset restore all settings to the default valuesDone

Close Modal DialogEnd of dialog window.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
   تاریخ: ۰۴:۵۳ - ۱۳/۰۷/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۸