دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

آغاز به كار سومین همایش بین المللی ارگونومی ایران و چهارمین همایش دوسالانه ارگونومی ایران با محوریت كار همراه و دوركاری
 
آغاز به كار سومین همایش بین المللی ارگونومی ایران و چهارمین همایش دوسالانه ارگونومی ایران با محوریت كار همراه و دوركاری



سومین همایش بین المللی ارگونومی ایران و چهارمین همایش دوسالانه ارگونومی ایران به صورت وبینار و به میزبانی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، صبح امروز، با شعار «ارگونومی و چالش های نوپدید؛ كار همراه و دوركاری» آغاز به كار كرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس این همایش و رئیس دانشكده بهداشت در آئین آغاز به كار این رویداد علمی، یكی از برنامه های محوری دانشگاه علوم پزشكی شیراز بر اساس مأموریت های محوله در طرح تحول سلامت را حركت به سوی دانشگاه نسل سوم با تمركز بر كارآفرینی دانست و گفت: با توجه به ماهیت رشته ارگونومی و پروژه های محصول محور آن، سومین همایش بین المللی ارگونومی ایران و چهارمین همایش دوسالانه ارگونومی ایران به صورت مجازی برگزار می شود كه فرصت مغتنمی را برای تبادل تجربیات پژوهشگران در دانشگاه ها و مراكز تحقیقاتی كشور از یك سو و رفع نیازها و مشكلات صنایع در این حوزه از سوی دیگر فراهم كرده است.



دكتر «محمد فرارویی» حضور اساتید و محققان عرصه ارگونومی را در این همایش گرامی داشته و از دست اندركاران برپایی این رویداد علمی نیز قدردانی كرد و افزود: این همایش فرصتی است تا اساتید، دانشجویان و صاحب نظران از سراسر دنیا در این عرصه گرد هم آیند و با هم اندیشی، راهكارهای علمی و عملی برای حل مسائل و مشكلات ارگونومیك ارائه كنند.

او اضافه كرد: دانشگاه علوم پزشكی شیراز با همكاری انجمن ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی ایران، این افتخار را دارد تا با برگزاری سومین همایش بین المللی ارگونومی ایران و چهارمین همایش دوسالانه ارگونومی ایران به صورت وبینار، میزبان ارگونومیست ها و علاقه مندان به این رشته باشد.

دكتر فرارویی ادامه داد: این همایش با هدف اشاعه و توسعه تخصصی كاربردی دانش ارگونومی، ایجاد بستر مناسب برای تبادل تجربیات در سطح ملی و بین المللی، آشنا ساختن مدیران صنایع و سازمان و تصمیم سازان با جنبه های كاربردی ارگونومی و نیز تثبیت جایگاه و نقش ارگونومی در روند توسعه كشور، با حضور اساتید برجسته ارگونومی، پژوهشگران، مدیران و كارشناسان صنایع و دانشجویان برگزار می شود.

«ارگونومی و چالش های نوپدید؛ كار همراه و دوركاری»

دبیر علمی این همایش نیز گفت: با توجه به پاندمی كووید19 و تاثیر شگرفی كه این بیماری برنظام كار داشته و به گسترش دوركاری دامن زده، شعار همایش «ارگونومی و چالش های نوپدید؛ كار همراه و دوركاری» انتخاب شده است.



دكتر «علیرضا چوبینه» افزود: دانشگاه علوم پزشكی شیراز با افتخار میزبان اساتید و محققانی است كه از بخش دانشگاه و صنعت در این وبینار حضور یافته و نتایج آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را ارایه می دهند.

او توضیح داد: این وبینار كه با همكاری انجمن ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی ایران و نیز دانشگاه «رایرسون كانادا» برگزار می شود، به دنبال ایجاد بستری مناسب برای تبادل دیدگاه ها و تجربیات اساتید و صاحب نظران علم ارگونومی در سطح ملی و بین المللی بوده و قصد دارد زمینه ساز حركت به سوی دانشگاه جامعه پذیر در عرصه علم و فن آوری ارگونومی باشد كه در آن فعالیت ها به سمت طرح های محصول محور مبتنی بر نیاز جامعه و صنعت و همچنین خلاقیت و كارآفرینی سوق می یابند.

دكتر چوبینه اعلام كرد: با داوری 303 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش، 18 مقاله به شكل سخنرانی و 230 مقاله نیز در قالب پوستر پذیرفته شده است.

دبیر علمی همایش با اعلام اینكه ارائه 6 سخنرانی كلیدی از سوی اساتید داخلی و خارجی در این وبینار و دو میزگرد علمی تخصصی با موضوعات روز و چالش برانگیز ارگونومی در ایران، افزود: همچنین در كنار این وبینار، 10 كارگاه كاربردی در حیطه های تخصصی علم ارگونومی نیز برگزار می شود.



او با بیان اینكه در برگزاری این وبینار تلاش بر این بوده كه از استعداد علمی موجود در دانشگاه ها و صنایع سراسر كشور استفاده شود و مشاركت اساتید و محققانی كه در موضوعات گوناگون ارگونومی در ایران به آموزش و پژوهش می پردازند، جلب شود، ابراز امیدواری كرد تا این همایش در رسیدن به اهداف خود موفق باشد و بتواند گامی موثر در راستای دستیابی به اهداف متعالی علم ارگونومی در كشور باشد.

دبیر اجرایی همایش نیز با بیان اینكه بستر نرم افزاری مورد استفاده برای برگزاری این رویدادعلمی Sky Room است، گفت: با توجه به شرایط موجود به دلیل شیوع كروناویروس تلاش شده تا در این همایش، بیشتر فعالیت ها به صورت مجازی انجام شود.

دكتر «رضا كاظمی» با اشاره به اینكه در این راستا، تمامی نشست ها به صورت نیمه حضوری و مجازی برگزار شد، افزود: دبیرخانه همایش علاوه بر اینكه به صورت ثابت در دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز فعالیت می كرد و پاسخگوی پرسش های شركت كنندگان بود، از طریق سایت همایش و نشانی bice4.sums نیز با آنان ارتباط داشت.

در این وبینار كه تا فردا، چهاردهم اسفند در شیراز ادامه دارد، به پرسش های شركت كنندگان در زمینه برنامه های علمی و كارگاه های همایش، نقاط قوت و چالش های برگزاری وبینار، سخنرانان كلیدی، فرایند داوری و پذیرش مقالات، جزییات كارگاه ها و میزگردهای علمی تخصصی پاسخ داده می شود.

دكتر «علیرضا چوبینه»، دكتر «رضا كاظمی»، دكتر «حمیدرضا مكرمی»، دكتر «هادی دانشمندی»، دكتر «مهدی جهانگیری»، مهندس «متین رستمی»، «آفتاب همتی»، مهندس «محمد خیراندیش» و مهندس «مریم عباسی» به عنوان هیات اجرایی و تحریریه این رویداد علمی فعالیت دارند.

این همایش بین المللی با توجه به شیوع كروناویروس و و رعایت اصول بهداشتی به صورت مجازی در فضای وب و در مركز رشد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشكی شیراز در حال برگزاری است./103

پایان خبر
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۱:۱۷ - ۱۶/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۹۴