دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

31 هزار و 510 سالمند از خدمات بهزیستی لرستان بهره مند هستند
 
خرم آباد - ایرنا - معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: 31 هزار و 510 سالمند از خدمات اجتماعی، درمانی، مالی و توانبخشی این نهاد بهره مند هستند.
31 هزار و 510 سالمند از خدمات بهزیستی لرستان بهره مند هستند خرم آباد - ایرنا - معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: 31 هزار و 510 سالمند از خدمات اجتماعی، درمانی، مالی و توانبخشی این نهاد بهره مند هستند.

"نگار فتحی بیرانوند" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: حمایت از سالمندان و ارایه خدمات توانبخشی از رسالت های این نهاد است که به همین منظور توانپزشکی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی در کلینیک های دولتی، پرداخت کمک هزینه و یا خرید خدمات توانپزشکی، پرداخت کمک هزینه وسایل بهداشتی، وسایل کمک توانبخشی به سالمندان دارای معلولیت شامل ویلچر، تشکچه ویلچر، تخت، تشک مواج، عصا، واکر، توالت فرنگی، سمعک و باطری سمعک از جمله خدماتی است که به این قشر ارایه می شود.

وی با بیان اینکه اکنون پنج مرکز سالمندان در لرستان فعال است اظهار داشت: سه مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان در شهرستان های خرم آباد، دورود و الیگودرز وجود دارد که خدمات آموزشی شامل صنایع دستی، تلاوت قرآن، تقویت خواندن و نوشتن، خدمات توانبخشی و پزشکی از جمله ویزیت پزشک در مرکز، خدمات پرستاری از قبیل چکاپ (سنجش) روزانه قند خون، فشار خون و در صورت نیاز ارجاع به پزشک متخصص، خدمات ورزشی، فرهنگی و حرفه آموزی را به 100 نفر از سالمندان ارایه می کنند.

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه 2 مرکز شبانه روزی نگهداری و توانبخشی سالمندان در شهرستان های خرم آباد و بروجرد وجود دارد ادامه داد: در این مراکز از 118 سالمند به صورت شبانه روزی نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه کمک هزینه ساخت ارتز و پروتز به سالمندان تحت پوشش استان پرداخت می شود عنوان کرد: ویزیت در منزل، پرداخت حق پرستاری به سالمندان شدید و خیلی شدید با دهک درآمدی پایین، پرداخت مستمری و خدمات درمانی، توانبخشی، مراقبتی، حمایتی و آموزشی از دیگر حمایت های این نهاد برای سالمندان استان است.

وی با اشاره به اینکه سالمندان استان از حمایت های مناسب سازی مسکن و کمک هزینه ایاب و ذهاب نیز بهره مند هستند ادامه داد: در صورتیکه سالمند دارای معلولیت شدید یا خیلی شدید باشد کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به فرزند وی پرداخت خواهد شد.
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۰۴ - ۱۶/۰۷/۱۴۰۲   بازدید: ۱۱۶