دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

44 هزار كودك خراسان شمالی از حمایت های بهزیستی برخوردار شدند
 
بجنورد- ایرنا- مدیركل بهزیستی خراسان شمالی گفت: امسال 44 هزار كودك این استان از خدمات و حمایت های مستمر و غیرمستمر بهزیستی برخوردار شدند كه این حمایت ها همچنان ادامه دارد.
44 هزار كودك خراسان شمالی از حمایت های بهزیستی برخوردار شدند بجنورد- ایرنا- مدیركل بهزیستی خراسان شمالی گفت: امسال 44 هزار كودك این استان از خدمات و حمایت های مستمر و غیرمستمر بهزیستی برخوردار شدند كه این حمایت ها همچنان ادامه دارد.

اسماعیل قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 642 كودك بی سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش بهزیستی استان هستند و از این تعداد 426كودك در خانه های جایگزین مراقبت می شوند.

وی افزود: 218 كودك نیز در مراكز شبانه روزی این نهاد تحت مراقبت قرار دارند.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی خاطرنشان كرد: سن این كودكان بین سه تا 12 و 13 تا 18 سال است.

وی با بیان این كه امسال 162 كودك از چرخه حمایت بهزیستی خارج شدند گفت: 196 كودك را نیز امسال وارد این چرخه كرده ایم.

وی افزود: هم اكنون 14 مركز كودكان بی سرپرست و بدسرپرست و سه شیرخوارگاه در استان فعال است.

وی با بیان این كه سه مركز به صورت روزانه برای خدمات دهی به كودكان كار و خانواده های آن ها فعال است اظهار داشت: پارسال 325 كودك را شناسایی و در مراكز بهریستی ساماندهی كردیم و امسال نیز این رقم 232 نفر بود.

وی با بیان این كه 99درصد از این كودكان پسر و 10 درصد دختر هستند افزود: بیشترین عللی كه كودكان را برای كار راهی كوچه و خیابانها می كند فقر اقتصادی و فرهنگی و اعتیاد خانواده هاست.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق كشور واقع است.

107 هزار مددجو در این استان از خدمات بهزیستی استفاده می كنند كه 25 هزار نفر از مددجویان بهزیستی معلول، 9 هزار نفر زن سرپرست خانوار و 608 نفر نیز كودكان بی سرپرست و بدسرپرست هستند.

برچسب ها
- بجنورد
- كودكان خیابانی
- اداره كل بهزیستی استان خراسان شمالی
- خراسان شمالی
- كودكان كار
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۲۶ - ۱۶/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۸۸