دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

20درصد جمعیت خراسان شمالی در گروه سنی كودك قرار دارند
 
بجنورد- ایرنا- مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: 20درصد از جمعیت 863 هزار نفری استان در گروه سنی كودك قرار دارند كه تلاش می شود خدمات خوبی در این حوزه انجام شود.
20درصد جمعیت خراسان شمالی در گروه سنی كودك قرار دارند بجنورد- ایرنا- مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: 20درصد از جمعیت 863 هزار نفری استان در گروه سنی كودك قرار دارند كه تلاش می شود خدمات خوبی در این حوزه انجام شود.

ملیحه یغمایی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قوانین جدیدی كه در این حوزه تصویب شده است كه راهگشای بسیاری از مشكلات و مسائل این گروه سنی در استان است.

وی با بیان اینكه این استان از نخستین استان هایی است كه قوانین مورد تصویب كودكان را به اجرا گذاشته است افزود: هم اكنون اجرای قانون حمایت از اتباع خارجی كه مادر ایرانی دارند 30 كودك را تحت پوشش قرار داده است.

وی با بیان این كه چالش هایی نیز در استان در رابطه با كودكان وجود وجود دارد نیز گفت: یكی از این دغدغه ها واگذاری امور پیش دبستانی و مهد های كودك به آموزش و پرورش است زیرا تا زمانی كه این مراكز تحت پوشش بهزیستی باشند امكان تداوم و حفظ توزیع یك وعده غذای گرم در بین آن ها وجود دارد.

یغمایی افزود: توزیع یك وعده غذای گرم ممكن است در برخی مناطق برخوردار مهم تلقی نشود در نقاط مرزی همین یك وعده غذای گرم رایگان چاره ساز تغذیه كودكان است و اگر این مراكز تحت پوشش آموزش و پرورش قرار بگیرند مشخص نیست این برنامه به اجرا گذاشته شود یا نه.

وی نبود بیمارستان تخصصی كودكان را یكی دیگر از مواردی دانست كه لازم است مورد توجه قرار گیرد و افزود: كودكان نیزباید از خدمات تخصصی بهره مند شوند.

وی خاطرنشان كرد: برای برخورداری كودكان استثنایی از خدمات تخصصی نیز با پیگیری های استاندار تفاهم نامه 350 میلیارد ریالی منعقد شده است تا در استان 11 مدرسه تخصصی ایجاد شود به شكلی كه حتی كودكان اتیسم هم خدمات آموزشی بهره مند شوند.

وی در مورد نگهداری كودكان در مراكز شبانه روزی نیز گفت: خوشبختانه در استان كودكان كار و بی خانمان مشابه آن چه در استان های دیگر دیده می شود نداریم اما تعداد كودكان ما در مراكز نگهداری كودكان بد سرپرست و بی سرپرست به نسبت دیگر استان ها زیاد است و در نظر داریم خانواده های جایگزین را بیشتر از قبل فعال كنیم.

برچسب ها
- بجنورد
- استانداری خراسان شمالی
- خراسان شمالی
- اوتیسم
- مهدكودك
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۵۱ - ۱۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۸