دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

افزایش هزینه درمان سالمندان با شیوع كرونا
 
هزینه درمان سالمندان پیش از شیوع ویروس كرونا ماهانه برای هر نفر 600 هزار تومان بود كه هم اكنون به یك میلیون و 500 هزار تومان افزایش داشته است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان اظهار داشت: سازمان بهزیستی برای نگهداری هر سالمند ماهانه یك تا یك و نیم میلیون تومان پرداخت می كند كه حدود 200 تا 300 هزار تومان ماهانه از سوی خانواده ها پرداخت می شود.

سیاوش رهبر اضافه كرد: هزینه نگهداری هر سالمند حدود چهار میلیون تومان است در حالیكه حدود یك سوم از این رقم اختصاص می یابد.

رهبر افزود: با توجه به هزینه بالای نگهداری سالمندان هم اینك مراكز سالمندان زیان ده هستند و این امر سبب بی رغبتی برای ادامه فعالیت، در آستانه تعطیلی قرار گرفتن آن ها و پیگیری متولیان این مراكز برای تعطیل كردن شده است.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان بیان كرد: تداوم این وضعیت، مراكز سالمندان را در شرایط سخت مالی به خصوص تامین هزینه های درمانی سالمندان قرار داده است.

رهبر گفت: مركز سالمندان یاس سفید شهر همدان به دلیل وضعیت نامطلوب تعطیل شد هر چند تیم جدیدی درصدد است دوباره این مركز را در محلی جدید تا عید مبعث رسول اكرم (ص) راه اندازی كند.

او با بیان اینكه ظرفیت این مركز 30 نفر و قابل افزایش است ادامه داد: برای تجهیز این مكان استیجاری یك میلیارد تومان هزینه شده تا فضایی در شان سالمندان شهرستان ایجاد شود.
   تاریخ: ۰۹:۰۴ - ۱۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۸