دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

اقدامات مددكاران اجتماعی در دوره كرونا
 
رئیس انجمن مددكاران اجتماعی ایران ضمن تشریح اقدامات فدراسیون جهانی مددكاران اجتماعی در دوره كرونا گفت: ایران جز كشورهایی بود كه مددكاران اجتماعی اش از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس كرونا فعالیت كردند.
اقدامات مددكاران اجتماعی در دوره كرونا



رئیس انجمن مددكاران اجتماعی ایران ضمن تشریح اقدامات فدراسیون جهانی مددكاران اجتماعی در دوره كرونا گفت: ایران جز كشورهایی بود كه مددكاران اجتماعی اش از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس كرونا فعالیت كردند.

سیدحسن موسوی چلك ، ضمن اشاره به برگزاری نشست منطقه ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون جهانی طی هفته گذشته و با بیان اینكه فدراسیون جهانی مددكاران اجتماعی دارای چند كمیته آموزش، حقوق بشر، سازمان ملل و كمیته اخلاق است، به كمیته اخلاق مددكاری اجتماعی اشاره كرد و افزود: وظیفه كمیته اخلاق حول این موضوع است كه اصول اخلاق اعضای مددكاری باید چگونه باشد.

وی با بیان اینكه بعد از یك سال جلسات مستمر و طولانی كمیسیون های اخلاق، در سال 2018 در مجمع جهانی ایرلند، بیانیه اخلاق مددكاری اجتماعی با صددرصد آراء تصویب و به كشورهای عضو ابلاغ شد، گفت: در حال حاضر بیش از 150 كشور عضو فدراسیون جهانی مددكاران اجتماعی هستند. ایران در این زمینه مشاركت زیادی داشته و توانسته تاثیرات زیادی در بیانیه اخلاق داشته باشند.

رئیس انجمن مددكاران اجتماعی تصریح كرد: ایران جزء اولین كشورهایی بود كه این بیانیه را برای سازمان های مختلف ترجمه كرد و حتی آن را به سایر انجمن ها و دانشگاه ها ارسال كرد. همچنین در این راستا دوره های آموزشی به صورت مجازی و حضوری برگزار كرد.

موسوی چلك در ادامه با اشاره به اقدامات فدراسیون جهانی مددكاران اجتماعی در دوره كرونا یادآور شد: فدراسیون جهانی مددكاران اجتماعی روزانه گزارشات جدیدی را از اقداماتی كه در حوزه كرونا انجام می شود ارائه می كنند. كشور ایران در حوزه پژوهش اقدامات و گزارشاتی را انجام داد و همچنین «كمپین خوش خبر هستیم» را به پشتیبانی فدراسیون جهانی و انجمن دانشگاه های جهان برگزار كرد.

وی افزود: مددكاران اجتماعی از روزهای ابتدایی شیوع ویروس كرونا جلسات آموزشی متعددی را با گروه های مختلف، در بخش های دولتی و غیردولتی، افراد دارای معلولیت، معتادان، بی خانمان ها، اتباع بیگانه، كودكان، زنان، سالمندان، كادر درمانی، در مراكز نگهداری گروه های مختلف، در شهرداری تهران و... برگزار كردند.

رئیس انجمن مددكاران اجتماعی ایران تاكید كرد: ایران جز كشورهایی بود كه مددكاران اجتماعی اش از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس كرونا فعالیت كردند و همچنان فعالیت خود را ادامه می دهد.

موسوی چلك به دیگر اقدامات مددكاران اجتماعی در دوره كرونا اشاره كرد و گفت: در حوزه مددكاری اجتماعی برای مراكز بهداشتی و درمانی پروتكل هایی نوشته شد و همچنین بیانیه اخلاق مربوط به دوره كرونا را در چند جلسه به صورت مجازی برای مددكاران برگزار كردیم.
منبع خبر:
رادیو سلامت
   تاریخ: ۰۸:۵۰ - ۱۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۲