دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

غربالگری 65 درصدی كرمانشاهیان در طرح شهید سلیمانی
 
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشكی استان كرمانشاه از غربالگری 65 درصدی كرمانشاهیان در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.
غربالگری 65 درصدی كرمانشاهیان در طرح شهید سلیمانی دكتر رضا منصوری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینكه تاكنون 1.3 میلیون نفر از جمعیت استان كرمانشاه در قالب طرح شهید سلیمانی علیه بیماری كرونا غربالگری شده اند، گفت: تاكنون بیش از 65 درصد جمعیت استان را غربالگری كرده ایم.

منصوری اضافه كرد: تاكنون تمامی مردم شهرستان های قصرشیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو در طرح شهید سلیمانی علیه كرونا غربالگری شده اند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشكی استان كرمانشاه در ادامه با اشاره به نقش مهم و اثرگذار اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در كنترل كرونا، گفت: با تلاش های صورت گرفته در اجرای طرح حاج قاسم در كنار تلاش های كادر درمان و همراهی خوب مردم استان برای رعایت پروتكل های بهداشتی، هم اكنون تعداد قربانی های قطعی ناشی از كرونا در استان كه در مقطعی به 24 مرگ در روز رسیده بود، به روزی یكی دو فوتی كاهش پیدا كرده است.

وی گفت: تعداد بستری های كرونایی در بیمارستان های استان هم كه در یك روز در اواسط آبان ماه به 1244 نفر رسیده بود، اكنون به كمتر از 140 نفر رسیده و همه اینها یعنی در حوزه مهار بیماری كرونا در استان خوب كار شده است.

وی سپس در تشریح اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مهار كرونا، اظهار كرد: از آغاز اجرای این در طرح در استان تاكنون بیش از 67 هزار تست كرونا شامل قریب 46 هزار تستPCR و بیش از 21 هزار تست سریع كرونا به صورت رایگان از مردم گرفته شده است.

وی با اشاره به پای كار بودن سپاه نبی اكرم(ص) در اجرای بهتر طرح شهید سلیمانی در استان، گفت: با حمایت های خوب فرمانده سپاه نبی اكرم (ص) كرمانشاه و حضور پررنگ بسیجیان شاهد اجرای مطلوب این طرح در استان برای مهار كرونا بوده ایم.

منصوری با اشاره به پای كار بودن بیش از هفت هزار بسیجی در استان كرمانشاه از زمان آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: اگرچه از ابتدا قرار بود سپاه و بسیج تنها در حوزه حمایتی این طرح پای كار باشند و بخش های نظارتی و مراقبتی آن بر عهده دانشگاه علوم پزشكی باشد، اما سپاه و بسیجیان در دیگر حوزه ها نیز حضور قابل توجهی داشته اند، به نحوی كه از آغاز اجرای طرح و حتی قبل تر از آن تعدادی قابل توجهی از بسیجیان بر اساس اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشكی برای كمك به كادر درمان در حوزه های پرستاری و كمك پرستاری به بیمارستان ها اعزام شده اند.

منصوری تصریح كرد: طرح شهید سلیمانی چه از باب ارشاد و تذكر دادن به مردم برای رعایت پروتكل های بهداشتی و چه از باب توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی و مراجعه به درب منازل افراد كرونا مثبت و ممانعت از خروج افراد بیمار از منزل با تامین مایحتاج روزانه آنها، توانسته گام های خوبی برای كنترل كرونا در استان بردارد.

منصوری ادامه داد: با اجرای طرح شهید سلیمانی یك عزم عمومی در مجموعه های استان برای كنترل بیماری به وجود آمد، به نحوی كه همه ادارات از هلال احمر و كمیته امداد و بهزیستی گرفته تا خیرین و سازمان نظام پزشكی و ... پای كار آمدند.

منصوری ادامه داد: در مرحله اول اجرای طرح قرار بر این شد كه به سراغ افراد كرونا مثبتی كه از سوی دانشگاه علوم پزشكی شناسایی می شدند و خانواده های آنها برویم و با غربالگری آنها از حضور افراد بیمار در اجتماع برای كنترل شیوع بیماری جلوگیری كنیم كه در این مرحله نیروهای بسیجی حتی در بعد نظارتی هم كار كرده و به سراغ كاركنان ادارات و مغازه داران رفته و در مورد رعایت پروتكل های بهداشتی به آنها تذكرات لازم را دادند.

منصوری تصرح كرد: در محله دوم اجرای طرح نیروهای بسیجی به سراغ افراد پرخطر شامل افراد دارای بیماری های زمینه ای، سالمندان و زنان باردار رفته كه در این مرحله 500 هزار نفر از افراد با این شرایط را غربالگری كردند.

وی اضافه كرد: در مرحله سوم طرح كه به تازگی در استان آغاز شده قرار است تمامی مردم استان با اولویت جامانده های دو طرح قبلی علیه بیماری كرونا غربالگری شوند.

نوروز امسال مسافرت نروید، مهمان هم نپذیرید

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشكی استان كرمانشاه در ادامه با اشاره به شكننده بودن وضعیت كرونایی استان، گفت: با توجه به شیوع موج جهش یافته بیماری موسوم به كرونای انگلیسی و درگیری شدید برخی استان های مجاور مثل استان خوزستان، به جد از مردم استان انتظار می رود حتی الامكان از تردد به استان های دیگر صرف نظر كرده و ترجیحا سعی كنند مهمان پذیر هم نباشند.

منصوری تاكید كرد: مردم باید از هرگونه تجمع و دورهمی دوری كرده و از برگزاری مراسم عزا و شادی برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان امتناع كنند و با توجه به در پیش بودن ایام نوروز از مسافرت رفتن و پذیرش میهمان اجتناب كنند.

وی شست وشوی مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری فیزیكی و ماسك زدن را راه های جلوگیری از ابتلا به كرونا عنوان كرد و ادامه داد: توصیه می شود مردم استان برای جلوگیری از شیوع بیماری رعایت پروتكلهای بهداشتی را داشته و سعی كنند از دو ماسك استفاده كنند.



انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۲۱ - ۱۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۳