دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

مطالعه اپل نشان داد كه جهان چقدر پر سر و صدا است
 
یك مطالعه روی سلامت شنوایی از سوی محققان شركت اپل نشان داده است كه دنیای ما چقدر پر سر و صدا است و به سلامت شنوایی مردم جهان آسیب می رساند.
مطالعه اپل نشان داد كه جهان چقدر پر سر و صدا است به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، اپل از برنامه(اپلیكیشن) تحقیقاتی خود برای انجام كارهای مفید در جوامع آمریكایی استفاده می كند. این شركت به تازگی یك مطالعه شنیداری برای ارزیابی سلامت شنوایی شهروندان در ایالات متحده و تشویق مردم برای مراقبت بهتر از شنوایی خود انجام داده است.

این مطالعه با همكاری دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه "میشیگان" در حال انجام است و داده های آن با سازمان بهداشت جهانی به اشتراك گذاشته می شوند.

"رن مینگوی" دستیار مدیركل سازمان بهداشت جهانی گفت: از دست دادن شنوایی می تواند از بسیاری جهات بر شخص تأثیر بگذارد و هدف ما افزایش تمركز بر اهمیت سلامت شنوایی در بین تصمیم گیرندگان جامعه و جمعیت عمومی است.

وی افزود: ما مردم را تشویق می كنیم كه اقدامات مناسبی را برای محافظت از شنوایی خود انجام دهند و از این توانایی به خوبی مراقبت كنند.

این مطالعه تاكنون نشان داده است كه 25 درصد از شركت كنندگان در این مطالعه روزانه به طور متوسط ​​در معرض آن میزان از صدای محیط قرار می گیرند كه بالاتر از حد توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی(WHO) است و تقریباً 50 درصد از شركت كنندگان هم اكنون در یك محل كار با سر و صدای بلند كار می كنند یا قبلاً در چنین محیطی كار كرده اند.

علاوه بر این، 20 درصد از شركت كنندگان در مقایسه با استانداردهای WHO دچار كم شنوایی شده اند و 10 درصد از آنها وقتی در معرض سر و صدا قرار می گیرند، دچار كم شنوایی هستند.

شاید ترسناك ترین یافته این مطالعه این باشد كه 25 درصد از شركت كنندگان چند بار در هفته یا بیشتر، در گوش خود صدای زنگ می شنوند كه می تواند نشانه آسیب شنوایی باشد.

"ریك نیتزل" دانشیار علوم بهداشت محیطی در دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه "میشیگان" گفت: با گذشت یك سال از مطالعه شنوایی اپل، ما به بینش قابل توجهی در مورد مواجهه با سر و صدای روزمره و تأثیرات آن روی شنوایی شركت كنندگان خود رسیده ایم. مقیاس این مطالعه بی سابقه است.

وی افزود: حتی در طول شیوع بیماری همه گیر كووید-19 و در حالی كه بسیاری از مردم در خانه هستند، ما همچنان شاهد هستیم كه 25 درصد از شركت كنندگان ما در معرض صدای زیاد محیط قرار دارند. نتایج این مطالعه می تواند درك ما از مواجهه بالقوه مضر در معرض سر و صدا را بهبود بخشد و به شناسایی روش هایی كمك كند كه افراد بتوانند به طور پیشگیرانه از شنوایی خود محافظت كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۲:۲۹ - ۱۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۱۸