دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

320 كودك كار در مشهد ساماندهی شدند
 
مشهد- ایرنا- معاون دادستان مشهد و مدیر برنامه ساماندهی كودكان كار در این شهر گفت: طی سه ماه گذشته 320 كودك كار و خیابان در مشهد جمع آوری و ساماندهی شده اند و این كار تا ساماندهی و توانمندسازی تمام كودكان كار ادامه دارد.
320 كودك كار در مشهد ساماندهی شدند مشهد- ایرنا- معاون دادستان مشهد و مدیر برنامه ساماندهی كودكان كار در این شهر گفت: طی سه ماه گذشته 320 كودك كار و خیابان در مشهد جمع آوری و ساماندهی شده اند و این كار تا ساماندهی و توانمندسازی تمام كودكان كار ادامه دارد.

نیره عابدین زاده روز یكشنبه در حاشیه مراسم تقدیر از دست اندركاران برنامه ساماندهی كودكان كار و خیابان، طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: مدیریت و راهبری این طرح كه با عنوان "سایبان مهر" نام گذاری شده، با دستگاه قضایی است و دستگاه های اجرایی مرتبط، در اجرای آن همكاری دارند.

وی، بهزیستی، شهرداری، خیران، تعدادی از داوطلبان اجتماعی و سازمان های مردم نهاد مشهد را همكاران طرح ساماندهی كودكان كار و خیابان برشمرد و ادامه داد: این طرح در سال های گذشته و به صورت بین دستگاهی انجام می شد ولی به خاطر ناهماهنگی بین دوایر دخیل در طرح، خروجی نتیجه بخشی نداشته است.

معاون دادستان مشهد گفت: جلسات كارشناسی این طرح با مدیریت جدید، از آبان ماه و كار اجرایی آن از آذر ماه آغاز شد و اكنون در سومین ماه اجرای آن هستیم كه نتیجه آن علاوه بر توانمندسازی كودكان و خانواده هایشان، دستگیری و تشكیل پرونده كیفری برای 14 گرداننده و سوء استفاده كننده از كار كودكان بوده است.

وی همچنین از پلمب 15 انبار ضایعات در مناطق مختلف مشهد خبر داد و افزود: بازگشایی این انبارها منوط به داشتن شرایط و رعایت موازین قانونی است كه دو واحد از این مراكز تاكنون واجد این شرایط شده و بازگشایی شده اند اما بقیه این انبارها همچنان پلمب هستند تا تكلیف قانونی آنها مشخص گردد.

عابدین زاده در خصوص مراحل اجرای طرح ساماندهی كودكان كار ادامه داد: مرحله اول این طرح با جمع آوری كودكان كار از معابر و چهارراه ها آغاز شد و سپس به كودكانی كه در انبارهای ضایعات به كار گرفته می شدند پرداخته شد.

وی گفت: بعد از این گروه، نوبت به كودكانی رسید كه برخی در كارخانه ها و كارگاه ها مورد بهره كشی قرار می گرفتند و بعد از آن كودكان زباله گرد مورد توجه قرار گرفتند.

معاون دادستان مشهد افزود: این طرح استمرار دارد و در تمامی بخش ها دنبال خواهد شد تا اطمینان پیدا كنیم هیچ كودكی در مشهد مورد بهره كشی، سوء استفاده، كار اجباری، بازماندگی از تحصیل و شرایط نامناسب زندگی قرار نمی گیرد و هیچ كس از این عزیزان سوء استفاده و بهره كشی نمی كند.

برچسب ها
- مشهد
- دادستانی كل كشور
- كودكان كار
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۲۳ - ۱۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۱۴