دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

شهروندان مراقب موسسات خیریه جعلی باشند
 
1399-12-17 12:13 تنظیم اندازه قلم ‍ پ كد خبر: 153310 رئیس پلیس فتا استان خوزستان: شهروندان مراقب موسسات خیریه جعلی باشند رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: شهروندان مراقب شیادان سایبری كه در قالب موسسات خیریه غیرمجاز فعالیت می كنند باشند.  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ شاهین حسنوند رئیس ...
خیریه های جعلی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ شاهین حسنوند رئیس پلیس فتا استان خوزستان اظهار كرد: در فضای مجازی حساب های كاربری و صفحات بسیاری را می توان دید كه عنوان موسسه خیریه بر خود گذاشته و با تبلیغات گسترده سعی در جلب اعتماد شهروندان دارند.

وی افزود: بسیاری از این سایت ها و كانال ها و گروه ها از سوی مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه ایجاد شده و در مناسبات و حوادث مختلف مانند زلزله، سیل و... به دنبال جمع آوری كمك برای نیازمندان یا آسیب دیدگان حوادث هستند.

سرهنگ حسنوند بیان داشت: تشكیل كمپین كمك به نیازمندان و همچنین ایجاد گروه ها و كانال های خیریه در فضای مجازی با عناوین مختلف از قبیل كمك به كودكان بی سرپرست، تهیه جهیزیه برای خانواده های بی بضاعت، خرید چادر برای زلزله زدگان و ... اگر زیر نظر سازمان های رسمی كشور و یا مورد تایید آنها نباشد، فاقد اعتبار بوده و همكاری با آنها به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان برای كمك به مراكز خیریه و یا عضویت در آنها بسیار دقت كرده و پس از بررسی و تحقیقات كافی اقدام به كمك رسانی كنند و هیچ گاه نباید به اشخاص و افراد هر چند مشهور اعتماد كرد.

این مقام مسئول ادامه داد: همانگونه كه در گذشته شاهد بودیم كه برخی از چهره های سرشناس كشور با تشكیل پویش های مختلف و ارائه شماره حساب های شخصی اقدام به جمع آوری كمك های انسان دوستانه از شهروندان كردند، اما پس از مدتی مشخص شد كه فقط تعداد معدودی از آنها كمك های جمع آوری شده از شهروندان را صرف كمك به زلزله زدگان كرده اند.

سرهنگ حسنوند هشدار داد: كمك به گروه ها و سایت های ناشناسی كه ادعای فعالیت در امور خیر می كنند و واریز پول به حساب آنها علاوه بر از دست رفتن مبالغ ارسالی، خطر افشای اطلاعات بانكی به دلیل جعلی بودن درگاه پرداخت بانكی این سایت ها  را به دنبال دارد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان خاطرنشان كرد: از شهروندان می خواهیم ، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.irبخش فوریت های سایبری گزارش كنند.
منبع خبر:
پلیس فتا
   تاریخ: ۱۲:۱۰ - ۱۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۱۸