دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

آغاز واكسیناسیون كادر درمان بیمارستان روانپزشكی رازی علیه ویروس كووید 19/ بازدید معاون درمان دانشگاه
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

آغاز واكسیناسیون كادر درمان بیمارستان روانپزشكی رازی علیه ویروس كووید 19/ بازدید معاون درمان دانشگاه

واكسیناسیون كادر درمان بیمارستان روانپزشكی رازی علیه ویروس كووید 19 از روز سه شنبه هفته گذشته (12 اسفندماه جاری) با حضور مسئولان بیمارستان و نماینده شبكه بهداشت و درمان شهرستان ری، با تزریق اولین دوز از واكسن به پزشكان شاغل در این بیمارستان، آغاز شد.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بنقل از روابط عمومی مركز روانپزشكی رازی، با تلاش و هماهنگی صورت گرفته توسط ریاست بیمارستان و معاون درمان دانشگاه، اولین محموله واكسن ضد كرونا به تعداد 50 دوز در تاریخ 11 اسفندماه جاری در اختیار بیمارستان رازی قرار گرفت.

این گزارش همچنین حاكیست، واكسن دریافتی از روز سه شنبه تا كنون به 12 رزیدنت روانپزشكی، یك دندانپزشك، یك پزشك عمومی، 32 تن از كادر درمانی شاغل در بخش های پردیس 2 شرقی و بخش بوعلی (محل بستری بیماران مشكوك به كرونا )، یك سوپروایزر پرستاری و سه كارشناس فیزیوتراپی، تزریق شده است.

دكتر بیژن خراسانی معاون درمان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز شنبه با بازدید از مركز روانپزشكی رازی، دو هدف " سركشی ماهانه از مراكز درمانی تحت پوشش دانشگاه كه به صورت دوره ای انجام می شود " و " ارزیابی فرایند واكسیناسیون و ملاقات با پرسنل و پزشكانی كه از این واكسن تزریق كردند " را پیگیری كرد.

وی پس از ملاقات با پرسنل استفاده كننده واكسن كووید 19، به خبرنگار وبدای دانشگاه گفت: خوشبختانه پرسنل و پزشكانی كه این واكسن را تزریق كردند، علائم خاص نگران كننده ای و یا مشكلی از بابت تزریق واكسن ندارند و فقط چند تن از تزریق كنندگان در یكی دو روز اول واكسیناسیون، تب خفیف و درد عضلانی داشتند كه آنهم برطرف شد و خوشبختانه همگی از سلامتی كامل برخوردارند و از انجام واكسیناسیون رضایت كامل دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تصریح كرد كه درصددیم، قبل از پایان سالجاری، پارت دوم واكسن كووید 19 برای سایر همكاران كادر درمان در مركز روانپزشكی رازی و پرسنل و پزشكان بیمارستان توانبخشی رفیده را تحویل گرفته و تزریق كنیم.

دكتر خراسانی در پاسخ به این سئوال كه آیا همه متقاضیان واكسن در مراكز درمانی تحت پوشش می توانند در فهرست دریافت واكسن قرار بگیرند؟، گفت: فعلا در این مرحله از واكسیناسیون، از میان همه پرسنل و كادر درمانی، طبق دستورالعمل مربوطه و اولویت های آن، فهرستی از افراد با اولویت های مشخص شده كمیته مقابله با كرونا، تهیه شده و بتدریج نسبت به واكسیناسیون آنان اقدام می شود.

گفتنی است؛ مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی كه در منطقه امین آباد شهر ری واقع شده است، بزرگترین و قدیمی ترین مركز روانپزشكی منطقه خاورمیانه است كه تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با بهره گیری از توان تخصصی متخصصان و اساتید دانشگاه و كادری مجرب، انواع اختلالات اعصاب و روان را بصورت سرپایی (كلینیك ها) و بستری در بخش های مختلف براساس سن و جنس، درمان می كند.

خدمات مشاوره روانشناسی، كاردرمانی، كار درمانی، مددكاری (اعضای تیم درمان و توانبخشی) و انواع خدمات پاراكلینیكی همچون دندان پزشكی، رادیولوژی، آزمایشگاه، نوار قلب، الكتروآنسفالوگرافی و فیزیوتراپی، نیز در این مركز، به مددجویان و بیماران بستری و مراجعان بصورت سرپایی ارائه می شود.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نیكان - نعیمی پور
   تاریخ: ۲۲:۴۷ - ۱۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۹