دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

واكسیناسیون سالمندان ساكن در مراكز بهزیستی زنجان به زودی آغاز می شود
 
زنجان - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان زنجان گفت: طبق هماهنگی های انجام شده با سازمان بهزیستی كشور و وزارت بهداشت به زودی 154 نفر از سالمندان ساكن در مراكز شبانه روزی بهزیستی این استان، واكسن پیشگیری از كرونا را دریافت خواهند كرد.
واكسیناسیون سالمندان ساكن در مراكز بهزیستی زنجان به زودی آغاز می شود زنجان - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان زنجان گفت: طبق هماهنگی های انجام شده با سازمان بهزیستی كشور و وزارت بهداشت به زودی 154 نفر از سالمندان ساكن در مراكز شبانه روزی بهزیستی این استان، واكسن پیشگیری از كرونا را دریافت خواهند كرد.

محمد محمدی قیداری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه سالمندان مقیم مراكز بهزیستی از جمله اولین گروه دریافت كننده واكسن كرونا خواهند بود، افزود: این در حالی است كه پیش از این نیز واكسن آنفلوانزا به تمامی گروههای هدف این سازمان تزریق شده بود.

این مسوول ادامه داد: توصیه بهزیستی به سالمندان بالای 60 سال كه نزدیك 111 هزار نفر در استان هستند این است كه در قرنطینه معكوس قرار بگیرند، به دلیل آنكه 85 درصد فوتی های كرونایی استان را این گروه شامل می شود.

وی اضافه كرد: بر این مبنا از خانواده های دارای سالمند بالای 60 سال به ویژه افراد دارای بیماری های زمینه ای درخواست می شود از دورهمی خانوادگی اجتناب و اطرافیان اقلام ضروری آنان را تهیه كنند، تا مشكلی بوجود نیاید.

محمدی افزود: طبق هماهنگی انجام گرفته حمایت های ویژه ای از سالمندان تحت پوشش دستگاههای حمایتی و متولی استان انجام می گیرد كه در این راستا خدماتی در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی ارائه می شود.

مدیركل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در مراكز نگهداری سالمندان به دلیل اینكه اغلب بیماری زمینه ای دارند و در سنین بالا قرار دارند و سطح ایمنی بدن آنها پایین است، مراقبتهای ویژه انجام می شود و تاكنون هیچ موردی از ابتلا به كرونا در این مراكز مشاهده نشده است.

وی خاطرنشان كرد: در زمان حاضر چهار هزارو 49 نفر سالمند معلول تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند كه از این تعداد یك هزار و 100 نفر مستمری دریافت و مابقی از سایر امكانات استفاده می كنند.

به گفته این مسوول، هم اكنون 2 مركز شبانه روزی نگهداری سالمندان مرد و زن به تعداد 164 نفر در شهرهای زنجان و ابهر فعالیت می كنند همچنین در سه مركز توانبخشی روزانه نیز تعداد 200 سالمند در شهرهای خدابنده و زنجان تحت پوشش قرار دارند.

برچسب ها
- كرونا
- واكسن كرونا
- زنجان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۳۳ - ۱۹/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۹