دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

اولین همایش ملی روانشناسی بالینی كودك و نوجوان برگزار شد
 
اولین همایش ملی روانشناسی بالینی كودك و نوجوان به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
اولین همایش ملی روانشناسی بالینی كودك و نوجوان برگزار شد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در این همایش گفت: موضوع این همایش دغدغه اجتماعی است به همین دلیل مورد استقبال پژوهشگران و محققان قرار گرفته است.
داود سیف زاده با بیان اینكه حدود 400 مقاله به این همایش ارسال شده است، افزود: موضوع همایش، موضوع مهمی است كه می تواند در تشخیص، پیشگیری و درمان آسیب های روانی كودكان و نوجوانان مؤثر واقع شود.

وی ادامه داد: در سال های اخیر غلبه فضای مجازی بر فضای حقیقی، كم شدن تعداد جمعیت كودكان و مواردی ازاین دست سبب شده است كه در زمینه روان شناسی بالینی كودكان و نوجوانان به كارهای تحقیقی و پژوهشی احساس نیاز شود.
حجت الاسلام عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: دین اسلام همه مسائل موردنیاز بشر از طریق وحی، قرآن و رفتار ائمه اطهار را تبیین كرده است.

وی با بیان اینكه تربیت نسل بشر مورد عنایت خود ذات مقدس اقدس الهی قرار گرفته است، تصریح كرد: اولین فرد برای تربیت انسان پیامبر اكرم (ص) بوده است كه از طرف خداوند متعال برای هدایت و تربیت بشر فرستاده شده بود.
حسنی با بیان اینكه بر اساس آیات و روایات، تكوین شخصیت انسان در سه دوره پیش از انعقاد نطفه، دوران رحم و دوران شیردهی انجام می شود، ادامه داد: شناخت خالق و توحید باید توسط والدین به كودكان آموزش داده شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار كرد: محبت به كودكان و لقمه حلال دادن به آنها در تكوین شخصیت كودكان مؤثر است.

ارسال 400 مقاله به همایش

محمد نریمانی رئیس اولین همایش ملی روانشناسی بالینی كودك و نوجوان و رئیس دانشكده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: اگر مبانی اعتقادی و دینی را با سبك های تربیتی عجین كنیم، آسیب های تربیتی كمتر خواهد بود.
وی اضافه كرد: یك شهریورماه دبیر علمی همایش این همایش را پیشنهاد دادند و با وجود زمان كم و اطلاع رسانی های مناسب حدود 400 مقاله به دبیرخانه رسید.

رئیس اولین همایش ملی روانشناسی بالینی كودك و نوجوان اضافه كرد: با داوری اساتید دانشگاه های مختلف 330 مقاله پذیرش شد.
نریمانی ابراز امیدواری كرد: نتایج این پژوهش ها بتوانند كمك حال خانواده ها به خصوص در شرایط شیوع ویروس كووید 19 باشد.

وی افزود: آسیب شناسی روانی كودكان و نوجوانان، ابزارهای ارزیابی در روان شناسی بالینی كودكان و نوجوانان، ارزیابی، تحلیل و تشخیص بالینی كودكان و نوجوانان، مداخلات روان شناختی در اختلالات كودكان و نوجوانان، مداخلات مذهبی و معنوی در اختلالات كودكان و نوجوانان، خانواده و مشكلات روان شناختی كودكان و نوجوانان، اخلاق در روان شناسی بالینی كودكان و نوجوانان، پیشگیری، بهزیستی و ارتقای سلامت در كودكان و نوجوانان و رویكردهای نوین به مشاوره و روان درمانی كودكان و نوجوانان از جمله محورهای این همایش بود.

پرویز مولوی فوق تخصص روانپزشك كودكان و نوجوانان و سخنران كلیدی این همایش هم گفت: ترس، نگرانی های بیش از حد و اضطراب در زمان شیوع ویروس كرونا بیشتر شده است و والدین برای كنترل این موارد باید 8 پروتكل تدوینی یونیسف را رعایت كنند.
وی ادامه داد: خوب كردن حال والدین و خانواده، بازكردن فضا برای كودكان جهت ابراز احساسات و صحبت های كودكان، صادق بودن با كودكان، خوب نشان دادن حال خانواده، مسخره نكردن كودكان، ارتباط منطقی بین تكالیف مدرسه، بازی و زمان استراحت برقرار كردن و داشتن جمع خانوادگی این 8 راهكار هستند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۵۰ - ۱۹/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۸۶