دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

هیات رئیسه دانشگاه، آخرین جلسه خود در سال 99 را با ارائه گزارش از عملكرد بخش های مختلف برگزار كرد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

هیات رئیسه دانشگاه، آخرین جلسه خود در سال 99 را با ارائه گزارش از عملكرد بخش های مختلف برگزار كرد

هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، روز دوشنبه آخرین جلسه از سال 99 را با ارائه گزارش كوتاهی از عملكرد معاونت ها، و درخواست های بخش های مختلف برگزار كرد.

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه طی سخنانی، پیشاپیش مبعث حضرت رسول اكرم (ص) را تبریك گفت و افزود: سال 99، سالی سخت برای همه كشورهای دنیا و همینطور ما بود و برغم شیوع بیماری كرونا از اسفندماه سال گذشته، اما با اعمال تحریم ها از سوی امریكا، در برابر جنگی همه جانبه برعلیه خود قرار گرفتیم.

وی یادآوری كرد كه دوم اسفندماه سال گذشته، ستاد مبارزه با كرونا، ماهیت عملیاتی پیدا كرد و درحالی كه با شیوع كرونا روبه رو شده بودیم، به دلیل اعمال تحریم ها، در تهیه كیت تشخیصی و حتی ماسك با مشكل مواجه بودیم و به لطف ائمه اطهار ، حمایت مقام معظم رهبری، و همكاری مردم فهیم كشورمان، با رعایت پروتكل های بهداشتی و تبعیت از دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با كرونا، شیوع بیماری تا حدودی كنترل و مدیریت شد.

دكتر خانكه افزود: این درحالی است كه كشورهای پیشرفته دنیا مانند امریكا و آلمان هرچند برای تامین ماسك مشكلی نداشتند، مردمشان از استفاده ماسك خودداری می كردند ولی در ایران، مسئولان و مردم با حمایت مقام معظم رهبری، تبعیت از دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با كرونا را اصل می دانستند و به آن عمل می كردند، و این نشان از توسعه یافتگی كشور ماست.

وی كه عضو كمیته علمی ستاد ملی مبارزه با كروناست، تصریح كرد: هرچند ضعف هایی در بعضی از بخش ها داشتیم، اما خوشبختانه در كنترل و مهار بیماری خوب عمل شد و تهیه و تدوین انواع پروتكل برای اقشار مختلف مردم، اجرای طرح شهید سلیمانی، مشاركت گروه ها و تشكل های مردمی و خیریه، و همه، كشوررا با شیب ملایمی در مسیر توسعه قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، همچنین گفت: در دانشگاه ما، كاركنان، اعضای هیات علمی و كادر درمانی با روحیه به فعالیت ادامه دادند، طی ماه های اخیر منابع خوبی برای كادر درمانی درگیر كرونا جذب شد و به همكاران اختصاص یافت.

وی ، تغییر نام دانشگاه را اتفاق مباركی خواند و افزود: در این خصوص باید از زحمات دكتر محسنی بندپی و دكتر حسینی برای حمایتی كه در این زمینه داشتند، قدردانی كنم، و با زحمات دكتر خرم خورشید و حمایت ایشان در معاونت تحقیقات وزارت بهداشت نیز، ان شاالله تولی گری شبكه تحقیقات حوزه سلامت اجتماعی به دانشگاه ما واگذار خواهد شد.

رئیس دانشگاه همچنین از برنامه های دانشگاه گفت كه مقدمات تاسیس انستیتو سیاستگذاری توانبخشی در حال اجراست، روند تولی گری شبكه تحقیقات سلامت اجتماعی، فرایند جذب و ساماندهی هیات علمی ضریب K در دست اقدام است.

دكتر خانكه به پرداختی های انجام شده طی ماه های اخیر اشاره كرد و افزود: هرچند مبالغ ناچیز بوده اما برای دریافت آن زحمت بسیاری كشیده شد و تلاشمان بر این بود، افرادی كه زحمت بیشتری را متقبل شدند، از دریافتی بیشتری برخوردار شوند و تا حد امكان در سال اینده نیز پرداختی ها ادامه خواهد داشت.

وی، اظهار داشت: در روزهای پایانی سال قرار داریم و از همه روسا، مدیران، كاركنان، هیات علمی و دانشجویان حلالیت می طلبم و از خدمات آنان طی ماه های گذشته تشكر و قدردانی می كنم.

وی، آینده ای روشن برای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را تصور كرد و افزود: این دانشگاه با قدرت كار خود را به عنوان مركزی متمایز در امور آموزشی، علمی و پژوهشی ادامه می دهد و امیدواریم بیش از پیش تلاش كنیم، تولیت و مرجعیت سلامت اجتماعی در كشور را داشته و با اجرای برنامه همكاری دو مركز تحقیقات دانشگاه با سازمان جهانی بهداشت، در پروژه های بین المللی مشاركت داشته باشیم.

در ادامه، دكتر فریبا یادگاری مدیر پژوهش دانشگاه، گزارش عملكرد سه ماهه معاونت تحقیقات و فناوری را ارائه داد.

وی با اشاره به برنامه هایی كه طی چند ماه اخیر اجرا شده، اظهار داشت: برای رفع نقص در تكمیل اطلاعات مربوط به فعالیت های پژوهشی دانشگاه در سامانه پژوهان، مقرر شد تا فارغ التحصیلان قبل از دریافت تسویه حساب از معاونت پژوهشی، حتما اطلاعات خود را در سامانه پژوهان تكمیل كنند.

دكتر یادگاری، اصلاح فرایندها برای تسریع در امور و رفع موانع، ارزیابی تحقق برنامه ها، به روز كردن دائم اطلاعات روی سایت معاونت و همچنین، به روزرسانی اطلاعات در سامانه علم سنجی و به روز رسانی مجله فیزیك درمانی را از جمله برنامه های مهم اداره پژوهش طی ماه های اخیر ذكر كرد.

وی گزارش كامل عملكرد معاونت تحقیقات طی ماه های اخیر را در اختیار هیات رئیسه قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد افشاری مسئول نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه در سخنانی، به شرایط كرونایی كشور و سختی و مشكلات این بیماری اشاره كرد و در عین حال گفت: ظرفیت هایی كه قبلا كمتر مورد توجه قرار می گرفت، در این دوران دیده شد و ان شاالله سال جدید ریشه این بیماری از جامعه برداشته شود و سالی با نعمت، خیر و بركت باشد.

وی افزود: برای دانشگاه ما نیز با توجه به ماموریتی كه دارد و بخصوص با تغییر نام دانشگاه و رویكرد بیشتر آن به سمت سلامت اجتماعی، آرزوی خیر و موفقیت داشته و امیدوارم در همه عرصه های فعالیت ، خوش بدرخشد.

حجت الاسلام والمسلمین افشاری، با انتصاب ماه های رجب و شعبان به حضرت امیرالمومنین (ع) و رسول گرامی اسلام (ص) و رمضان، به ماه خدا ، گفت: با توجه به اینكه ماه رجب مزین به نام حضرت علی (ع) می باشد، لذا باید تلاش كنیم تا در عرصه مهر و محبت، از دستورات ایشان پیروی كنیم، چنانچه علاوه بر مدیریت اقتصادی خانواده، مدیریت معنوی خانواده نیز با آقایون به عنوان مدیران كلان خانواده می باشد.

وی با اشاره به روایتی از منابع معتبر شیعه، افزود: آیا همه ما برای سفر اخروی همیشه آماده هستیم ؟ آیا سبك بال هستیم و یا كفه ترازوی اعمال ما سنگین است ؟، در واقع، اگر در محاسبه روزانه توفیق داشته باشیم، آخرسال از سیر و سلوك عقب نخواهیم افتاد.

مسئول نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تصریح كرد: تلاش كنیم تا برای سال جدید، نقاط ضعف خود را برطرف كنیم و در حوزه مسئولیت علاوه بر نوآوری و تلاش مجاهدانه، در این عرصه اثرگذار باشیم و چشم انداز كاری خود را در نظر بگیریم.

دكتر محمدعلی محسنی بندپی معاون امور بین الملل دانشگاه نیز با اشاره به سختی های شرایط كرونایی سال 99 ، گفت: خوشبختانه با درایت رهبری و همت مردم شریف كشورمان، این سال سخت را هم با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

وی از ریاست دانشگاه تشكر كرد و افزود: قدردانی می كنم از اینكه جنابعالی علاوه بر امور آموزشی، پژوهشی و خدماتی، به فكر معیشت همكاران نیز هستید و از هیات رئیسه فعلی و قبلی دانشگاه كه در طول سال گذشته زحمات بسیاری را متقبل شدند، تشكر می كنم.

این عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت كه در بودجه سال 1400، به معیشت و دریافتی كاركنان ، بیمه توانبخشی و حمایت از بیماران مبتلا به بیماری های نادر، توجه ویژه شده است، ضمن آنكه باید پرونده الكترونیك بیماران و نسخه نویسی الكترونیك عملا درسال آینده شكل بگیرد و اجرایی شود.

وی ضمن عرض تبریك بمناسبت تغییر نام دانشگاه، افزود: امیدوارم با سازمان بهزیستی كشور كه اهداف گسترده ای با جامعه هدف بزرگی دارد، همچنان همكاری داشته و به عنوان پشتیبان علمی این سازمان، گام های بلندی را برای كمك به جامعه هدف بردارید.

سپس، دكتر بیژن خراسانی معاون درمان و توانبخشی دانشگاه طی سخنانی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و توفیق تداوم راه آن بزرگواران، از خدمات ریاست قبلی دانشگاه در سال كرونایی گذشته و دكتر خانكه و تیم خوبی كه در كنارشان دارند، تشكر و قدردانی كرد.

وی بعنوان یك خبر مبارك، از دریافت مجوز سی تی اسكن برای مركز روانپزشكی رازی گفت كه ان شاالله مراحل اداری آن بزودی به پایان رسیده و این بخش در مركز رازی راه اندازی می شود.

معاون درمان همچنین به آغاز مرحله اول واكسیناسیون كووید 19 در مركز روانپزشكی رازی اشاره كرد و افزود: امیدواریم كه پارت دوم واكسن ها قبل از پایان سال به دستمان برسد و بقیه افراد كادر درمان در مركز روانپزشكی رازی و بیمارستان توانبخشی رفیده را علیه كرونا، واكسینه كنیم.

رئیس دانشگاه سپس، از دكتر خراسانی برای حضور مستمر در عرصه كاری و تلاش شبانه روزی ایشان تشكر و قدردانی كرد.

دكتر موسوی عضو هیات رئیسه دانشگاه نیز ضمن آرزوی سلامتی برای همگی، پیش بینی سالی با شیوع كم كرونا بدلیل انجام واكسیناسیون های برنامه ریزی شده و در نتیجه، حضور دانشجویان در سال آینده در دانشگاه را بیان داشت.

وی از ریاست دانشگاه خواست تا خرید و تامین تجهیزات مورد نیاز گروه های آموزشی نیز در برنامه های دانشگاه پیش بینی بشود، كه دكتر خانكه در این خصوص گفت: تامین تجهیزات مورد نیاز گروه ها و مراكز تحقیقاتی در اولویت برنامه های دانشگاه است و منابع مالی آن پیش بینی شده كه ان شاالله از طریق معاونت توسعه پیگیری می شود.

دكتر مسعود فلاحی خشكناب رئیس دبیرخانه مشاركت های اجتماعی دانشگاه در سخنان كوتاهی، گزارش اصلی از فعالیت های دبیرخانه را به بعد از تعطیلات نوروز موكول كرد كه فرایندها كامل شده باشد.

وی گفت كه مقدمات راه اندازی واحد خیریه بیمارستان توانبخشی رفیده انجام شده ضمن آنكه طی روزهای اخیر و تا پایان سال درصدد تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان هستیم.

دكتر خانكه نیز از زحمات ایشان تشكر كرد و اعلام كرد كه منابع خوبی برای توسعه و تكمیل بخش ایثار در مركز روانپزشكی رازی تامین شده تا ان شاالله با همكاری خیر مربوطه، نسبت به این مهم اقدام شود.

دكتر سیدعلی حسینی عضو هیات رئیسه نیز با تبریك بمناسبت عید مبعث رسول گرامی اسلام (ص) و پیشاپیش تبریك حلول سال نو، آرزوی سالی سرشار از سلامتی و آرامش را برای ملت بزرگ ایران و جامعه بشری كرد.

وی كه نتایج برگزاری پویش « اگر من جای رئیس دانشگاه بودم ... » و پیشنهادهای ارائه شده را بصورت مكتوب دریافت كرده بود، ضمن تعریف از این اقدام ارزشمند، ایجاد اتاق فكر را كه از جمله پیشنهادهای ارائه شده بود، بسیار حائز اهمیت خواند و طرح مسایل مختلف در این اتاق فكر را در پیشبرد اهداف دانشگاه موثر دانست.

دكترحمیدرضا خرم خورشید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز با تبریك فرارسیدن سال نو و طلب خیر و بركت برای هموطنان و همه مردم جهان، از پیگیری واگذاری شبكه تحقیقات سلامت اجتماعی به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت كه مراحل اداری و اجرایی خود را می گذراند.

وی همچنین به مزایای همكاری دانشگاه های تحت پوشش دو وزارت علوم و بهداشت با یكدیگر، اشاره كرد و افزود: این همگرایی بنفع دانشگاه های زیر مجموعه دو وزارتخانه است و خوشبختانه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با برقراری ارتباطات علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه تربیت مدرس، در این بخش پیشگام بوده است.

وی، بكارگیری هیات علمی وابسته از هر دو طرف و ایجاد فرصت های مطالعاتی كوتاه مدت در دانشگاه های یكدیگر، را از مزایای این همكاری ها عنوان كرد.

دكتر حسن شاكری معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه برای همه همكاران و دانشجویان سالی همراه با سلامتی و بهروزی آرزو كرد و از همكاری های بین بخشی برای اجرای برنامه های آموزشی دانشجویان و برگزاری آزمون های آنان بصورت مجازی تشكر و قدردانی كرد.

وی افزود: خوشبختانه طی یك سال گذشته انواع فعالیت های فوق برنامه و انواع وبینارهای علمی و آموزشی با همكاری اعضای هیات علمی و دانشجویان برگزار شد و حتی مسابقات تربیت بدنی بصورت مجازی برگزار شد و دانشجویان دانشگاه ضمن شركت در این مسابقات، كسب مقام هم داشتند.

دكتر فریدون لایقی رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده، ضمن تشكر و قدردانی از زحمات ریاست دانشگاه و معاونان در پشتیبانی از مراكز درمانی تابعه، گفت: قبل از ورود به زمستان، انتظار فصل سختی را داشتم، اما با پشتیبانی خوب مالی كه انجام شد، خوشبختانه تمهیدات لازم برای پذیرش بیماران و حفظ آنان در مقابل هرگونه آلودگی بخوبی پیش می رود.

وی همچنین از پرداخت حق كرونا به همكاران كادر درمان تشكر كرد و بر پرداخت های هدفمند با توجه به كاركرد كاركنان و پرسنل تاكید كرد.

رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده، داشتن معیارهای مشخص (خط كش) برای سنجش میزان كاركرد كاركنان در هر بخش را لازم دانست و افزود: در نظر داریم در راستای پرداخت های هدفمند، 30 درصد از امتیاز پزشكان را وابسته به رضایت بیماران از خدمات دهی پزشكان و میزان تاثیرگذاری خدمات پزشكان در وضعیت بیمار ارزیابی كنیم.

وی برای همگی سالی پرخیر و بركت و غلبه بر بحران كرونا، آرزو كرد.

دكتر رضا دانشمند رئیس بیمارستان روانپزشكی رازی، از حضور در جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه ابراز خشنودی كرد و با اشاره به سال گذشته كه در شرایط كرونایی سپری شد، گفت: خدا رو شاكرم كه با خطر اندكی همراه شد و كمترین آسیب را نسبت به شرایط مشابه مركز رازی در كشورهای پیشرفته دنیا داشتیم.

وی از زحمات و حمایت های دكتر خراسانی معاون درمان دانشگاه از كادر درمان روانپزشكی رازی تشكر كرد و در مورد واكسیناسیون انجام شده، گفت: میزان پارت اول واكسن دریافتی نسبت به تعداد اعضای كادر درمان كم بود و ان شاالله قول دو پارت دیگر را داده اند كه با دریافت دومین بخش واكسن ها، مابقی پرسنل واكسینه خواهند شد و با دریافت سومین پارت واكسن ها، در نظر داریم تا تعدادی از بیماران با شرایط ویژه جسمی را نیز تحت پوشش واكسیناسیون قرار بدهیم.

رئیس بیمارستان روانپزشكی رازی، حمایت بیشتر معاونت پژوهشی دانشگاه از پروپوزال های گروه های آموزشی فعال در این بیمارستان را خواست، ضمن آنكه حمایت برای راه اندازی بخش های سی تی اسكن و داخلی در بیمارستان و راه اندازی كمپینی جهت نشان دادن فعالیت های مركز روانپزشكی رازی را خواستار شد.

دكتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه در سخنان كوتاهی، گفت كه طی ماه های گذشته تلاش كردیم كه از همه درخواست ها از سوی دانشگاه و مراكز، حمایت كنیم و آنچه كه انجام نشد، فقط به دلیل محدودیت های قانونی بوده است.

وی همچنین بر پرداخت های هدفمند تاكید كرد و افزود: پرداختی نوبت دوم همكاران نیز براساس شیوه نامه ای كه توسط بخش مالی با همكاری معاونت درمان تهیه شده است، انجام خواهد شد و در واقع، طبق این شیوه نامه، هر كسی كه پركارتر بوده، از پرداختی بیشتر برخوردار می شود.

رئیس دانشگاه در این ارتباط گفت: قرار است یك میزان مشخص و یكسان به همه همكاران تعلق بگیرد و برای پرداخت بیشتر از این میزان، به كاركرد و میزان فعالیت افراد توجه شود و براساس كاركرد آنان، میزان اضافه پرداختی هم تغییر خواهد كرد.

دكتر محمدرضا خدایی معاون آموزشی دانشگاه، از همه اعضای هیات علمی و كارشناسان حوزه معاونت آموزشی كه خدمات آنان طی یك سال گذشته برغم شرایط ویژه كرونایی، سبب شد كه امور آموزشی تداوم داشته و دانشجویان از مباحث آموزشی بصورت مجازی بهره مند شوند، تشكر كرد.

دكتر خانجانی مدیر حوزه ریاست دانشگاه نیز در پایان ضمن تشكر و قدردانی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه، برای همگی همكاران و دانشجویان، فرارسیدن سالی با خیر و بركت را آرزو كرد.

در پایان این نشست، تقدیرنامه ای از سوی رئیس دانشگاه به همه اعضای هیات رئیسه اعطا شد.

   تاریخ: ۰۱:۲۳ - ۲۰/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۷۹