دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

اضافه شدن ورزشكار به كاروان پارالمپیك فقط در 2 رشته امكان پذیراست
 
سرپرست كاروان ورزش ایران در بازی های پارالمپیك توكیو تاكید كرد تركیب 50 نفره این كاروان تنها به واسطه اضافه شدن ورزشكار جدید از دو رشته دوومیدانی و جودو تغییر خواهد كرد.
اضافه شدن ورزشكار به كاروان پارالمپیك فقط در 2 رشته امكان پذیراست سرپرست كاروان ورزش ایران در بازی های پارالمپیك توكیو تاكید كرد تركیب 50 نفره این كاروان تنها به واسطه اضافه شدن ورزشكار جدید از دو رشته دوومیدانی و جودو تغییر خواهد كرد.

هادی رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینكه پیش از این تركیب كاروان ایران برای اعزام به پارالمپیك توكیو با حضور 50 ورزشكار و 20 مربی در 10 رشته نهایی شده است، گفت: همان طور كه اعلام شده همچنان احتمال تغییر این تركیب وجود دارد اگر سهمیه جدیدی به دست بیاید و با سیاست های كمیته ملی پارالمپیك برای اعزام همخوانی داشته باشد.

وی تصریح كرد: در مجموع البته فقط در دو رشته دوومیدانی و جودو احتمال كسب سهمیه جدید و اضافه شدن ورزشكار به تركیب كاروان وجود دارد. در سایر رشته ها احتمال اضافه شدن سهمیه جدید تقریباً 99 درصد است.

سرپرست كاروان پارالمپیك ایران با یادآوری اینكه دوومیدانی كاران جانبازان و معلول و نابینای ایران در مسابقات بین المللی فزاع امارات صاحب 14 مدال شدند، خاطرنشان كرد: قرار است كمیته بین المللی پارالمپیك (IPC) بر اساس ارزیابی های تكمیلی و محاسبه امتیازات كسب شده، ورزشكارانی كه به واسطه مدال آوری در این رقابت ها صاحب سهمیه می شوند را مشخص كند. نتیجه این موضوع هنوز توسط IPC اعلام نشده است، فكر می كنم حداكثر تا دو سه هفته دیگر موضوع اطلاع رسانی شود.

رضایی خاطرنشان كرد: 21 اسفندماه هم مسابقات داخلی دوومیدانی را خواهیم داشت. در این رقابت ها از نفراتی كه سهمیه گرفته اند اما هنوز اعزام شان قطعی نیست، ركوردگیری می شود تا در صورت كسب حد نصاب لازم وارد فهرست كاروان شوند. به هر حال كمیته ملی المپیك سیاست هایی دارد كه طبق آن در مورد دارندگان سهمیه و اعزام شدن یا نشدن شان تصمیم گیری می كند. این مسئله توسط بخش فنی این كمیته بررسی و نتیجه آن مشخص می شود.

وی در عین حال گفت: بعضاً سهمیه ها به نام فرد توزیع می شود اما در برخی موارد هم سهمیه به كشور اعطا می شود. با در نظر گرفتن این موضوع، ركورد ورزشكاران و لحاظ كردن كلاس بندی پزشكی آنها كه باید تاییدیه داشته باشد، تصمیم نهایی كمیته ملی پارالمپیك در مورد ورزشكاران جدید ِكاروان گرفته می شود.

رضایی همچنین با تاكید بر اینكه در هر رشته و در هر كلاسی نفرات محدودی به پارالمپیك اعزام می شوند، تصریح كرد: در جودو هم احتمال اضافه شدن سهمیه جدید وجود دارد. اگر مسابقاتی برگزار شود و كلاس بندی صورت بگیرد امكان دارد كه از این رشته هم سهمیه جدید داشته باشیم.

سرپرست كاروان ایران در المپیك توكیو گفت: در هر صورت تا اردیبهشت ماه تركیب این كاروان برای اعزام به توكیو نهایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تركیب مصوب -تا به امروز- برای اعزام كاروان به بازی های پارالمپیك به این شرح است:

پاراتكواندو: ٢ ورزشكار و یك مربی
اگر مسابقاتی برای خانم ها برگزار شود و كسب سهمیه صورت بگیرد و سیاست های كمیته اجازه بدهد، سهمیه موردنظر اضافه می شود.

پاراتیراندازی: ٣ ورزشكار خانم و ٢ مربی
در بخش مردان ٢ سهمیه كسب شده كه تا به امروز مطابق با سیاست ها نیستند، در صورتیكه طی ماه های آینده ركوردها ارتقا داشته باشد حتماً اعزام می شوند. ضمن اینكه اگر در ركورد فعلی خانم ها

پاراتیروكمان: ٤ ورزشكار مرد، یك ورزشكار زن، ٣ مربی
البته در این بخش ٦ سهمیه كسی شد، در صورتیكه وضعیت سهمیه های باقی مانده بر اساس سیاست ها به حد نصاب برسد، اضافه خواهد شد.

جودو نابینایان: ٢ ورزشكار كرد، یك مربی
این شانس وجود دارد كه در مسابقات آتی سهمیه جدیدی كسب شود كه در صورت كسب سهمیه و مطابق با سیاست ها باشد، اضافه می شوند.

پاراوزنه برداری: ٦ ورزشكار، ٢ مربی
سیاست های موردنظر اعمال می شود

دوومیدانی جانبازان و معلولان: ٥ ورزشكار، ٣ مربی
٤ سهمیه دیگر هم كسب شده كه یا باید كلاس بندی آنها تایید شود یا ركورد خود را ارتقا دهند. ضمن اینكه همچنین فرصت برای كسب سهمیه وجود دارد.

دوومیدانی نابینایان: ٢ ورزشكار مرد، یك مربی
هر دو ورزشكاران شانس مدال طلا هستند، یكی از آنها

قایقرانی: یك ورزشكار خانم، یك مربی

والیبال نشسته: ١٢ ورزشكار، ٣ مربی

بسكتبال با ویلچر: ١٢ ورزشكار، ٢ مربی، یك تكنسین
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۷:۴۶ - ۲۰/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۷