دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

عوامل شكل گیری ناهنجاری های اجتماعی شناسایی و مسدود شود
 
تبریز - ایرنا - مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تأكید بر شناسایی و انسداد عوامل شكل گیری ناهنجاری های اجتماعی، گفت: حوزه های علمی و دانشگاهی برای آسیب شناسی این ناهنجاری ها ورود و راهكارهای عملیاتی برای زدودن چهره جامعه از پدیده های نامطلوب ارائه كنند.
عوامل شكل گیری ناهنجاری های اجتماعی شناسایی و مسدود شودعكس از آرشیو ایرنا تبریز - ایرنا - مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تأكید بر شناسایی و انسداد عوامل شكل گیری ناهنجاری های اجتماعی، گفت: حوزه های علمی و دانشگاهی برای آسیب شناسی این ناهنجاری ها ورود و راهكارهای عملیاتی برای زدودن چهره جامعه از پدیده های نامطلوب ارائه كنند.

بدر شكوهی روز چهارشنبه در جلسه ستاد سامان دهی متكدیان و كودكان كار و خیابانی، افزود: لازم است با نامساعد كردن فضای فعالیت و تكدی گری برای متكدیان حرفه ای، اعتبار تبریز به عنوان شهر بدون گدا را به واسطه هم افزایی و همكاری مردم و دستگاه های اجرایی حفظ كنیم.

وی با اشاره به نقش سمن ها و موسسات خیریه كه با استفاده از منابع خیرین نیك اندیش استان اقدامات درخشانی جهت سامان دهی كودكان كار و متكدیان انجام داده اند، از زحمات این تشكل ها بویژه موسسه خیریه حمایت از مستمندان و موسسه خیریه فرزندان رحمت قدردانی كرد.

شكوهی همچنین با بیان اینكه رسیدگی به امور متكدیان جزو وظایف ذاتی شهرداری هاست، افزود: واگذاری امور به بخش خصوصی، نمی تواند نافی مسئولیت دستگاه ها قلمداد شود و بر این اساس شهرداری ها باید در راستای جمع آوری و توانمندسازی متكدیان با دستگاه های حوزه اجتماعی نهایت همكاری را داشته باشند.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تأكید كرد: مردم ولی نعمتان انقلاب و مسئولان هستند و ضروری است دستگاه های متولی و مسئولان در حفظ كرامت انسانی و آبروی افراد نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهند.

وی بر توانمندسازی افراد هدف و همكاری تمامی دستگاه های دخیل در این حوزه ازجمله رسانه ها و مطبوعات برای مقابله با این معضل اجتماعی تأكید كرد.

فرگل صحاف، مدیركل بهزیستی استان نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص مقابله با پدیده كودكان كار و سامان دهی متكدیان، از افزایش محسوس پدیده كودكان كار در مقایسه با گذشته خبر داد و گفت: بیشتر كودكان كار از مشكلاتی از قبیل طلاق والدین و یا مشكلات اقتصادی خانواده رنج می برند كه بهزیستی استان توانسته است با همكاری موسسات خیریه و نهادهای ذیربط، بخش قابل توجهی از این كودكان را تحت پوشش قرار داده و به كانون خانواده و زندگی عادی برگرداند.

برچسب ها
- آسیب های اجتماعی
- آذربایجان شرقی
- استانداری آذربایجان شرقی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۱۶ - ۲۰/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۲۱