دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

رویداد مجازی "كروناستاپ" با شركت 54 دانشگاه در اردبیل آغاز شد
 
نخستین رویداد مجازی دانشجویی "كروناستاپ" كشور امروز با هدف مساله پردازی و كارآفرینی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور با موضوع كرونا در استان اردبیل آغاز شد.
آغاز رویداد مجازی
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مركز اردبیل رئیس رویداد مجازی دانشجویی "كروناستاپ" كشور در آیین آغاز این برنامه گفت: این رویداد مجازی دانشجویی كشور با موضوع كرونا به مدت سه روز با شركت 54 دانشگاه به میزبانی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل آغاز به كار كرده است.
دكتر بهروز دادخواه اظهار كرد: در این رویداد 44 دانشگاه علوم پزشكی و 10 دانشگاه غیر علوم پزشكی شامل 99 تیم انفرادی و گروهی در قالب 210 نفر ثبت نام كرده و مشاركت دارند كه از این تعداد 199 نفر دانشجوی دانشگاه های علوم پزشكی هستند.
معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی اردبیل اضافه كرد: 124 نفر از شركت كنندگان در این رویداد مجازی دارای مدرك كارشناسی و 62 نفر دیگر نیز دارای مدرك دكترای حرفه ای هستند.
وی افزود: مسائل روانی و عاطفی كرونا، ابعاد اجتماعی و اقتصادی كرونا، خانواده و سبك زندگی، رسانه و آموزش مجازی، بیماریابی، رهگیری و مراقبت سلامت در منزل، نقش دارو ها و غذا ها در سیستم ایمنی و نیز كرونا و سالمندان و گروه های پرخطر به عنوان محور های در نظر گرفته شده برای این رویداد است.
دادخواه، آشناسازی دانشجویان حوزه سلامت با موضوع ایده پردازی و كارآفرینی، كمك به تحقق دانشگاه نسل سوم و چهارم با توانمندسازی دانشجویان در حیطه كارآفرینی، جمع آوری ایده ها و مساله پردازی نوین و كاربردی دانشجویان رشته های مختلف سلامت در حوزه پیشگیری و مبارزه با كرونا و كارآفرینی در حیطه های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی حوزه پاندمی كرونا را از جمله اهداف دیگر برگزاری این رویداد ذكر كرد.
وی بیان كرد: برای این رویداد كشوری پنج كارگاه به عنوان پیش رویداد در نظر گرفته شده است تا دانشجویان بتوانند با اهداف و روش های مسأله پردازی در حیطه كرونا آشنا شده و به این حوزه ورود پیدا كنند.
رئیس اولین رویداد مجازی كشوری ـ دانشجویی "كروناستاپ" همچنین گفت: این كارگاه آموزشی شامل اعتبارسنجی ایده و محصول استارتاپی، آشنایی با روش و مدل كسب و كار ناب، تیم سازی و اصول انتخاب بنیان گذاران، ایده پردازی، فرصت و كسب وكار های استارتاپی و آشنایی با اكوسیستم فناوری سلامت است.
معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی اردبیل گفت: در طول برگزاری رویداد كارگاه های آموزشی شركت های دانش بنیان، آینده پژوهی ابر روند های فناوری و استارت آپی در حوزه سلامت با نگاه ویژه با پاندمی كرونا و كارگاه آموزشی نحوه ارائه طرح در نظر گرفته شده است.
وی اظهار كرد: آیین اختتامیه این رویداد 22 اسفندماه با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، پارك علم فناوری و دانشگاه علوم پزشكی اردبیل برگزار می شود.
   تاریخ: ۱۴:۲۲ - ۲۰/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۱۵