دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

نماینده سازمان جهانی بهداشت از توانمندی مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تقدیر كرد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

نماینده سازمان جهانی بهداشت از توانمندی مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تقدیر كرد

رئیس مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و اعضای هیات علمی این مركز در ارتباط مجازی با نماینده سازمان جهانی بهداشت (WHO)، با انتقال اطلاعات از چگونگی فعالیت و توانمندی های این مركز تحقیقاتی، مقدمات همكاری آموزشی و پژوهشی با سازمان جهانی بهداشت را فراهم كردند.

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در این خصوص به خبرنگار وبدای دانشگاه گفت: با تشریح توانمندی آموزشی و پژوهشی این مركز تحقیقاتی، تلاش می كنیم تا در زمینه تولید شواهد علمی با نماینده سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی (OEMR)، همكاری داشته باشیم.

وی افزود: به نماینده سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی (ROEM)، همچنین پیشنهاد شده است كه مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، براساس توانمندی تخصصی در این حوزه، می تواند در تربیت تیم پزشكی - امدادی برای كشورهای منطقه و تدوین پروتكل استاندارد برای تیم های امداد پزشكی منطقه مدیترانه شرقی مشاركت كند.

گفتنی است؛ دكتر خانكه در ارتباط مجازی با دكترعلاء نماینده سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی (OEMR)، ضمن بیان تاریخچه تاسیس گروه و مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، به معرفی اعضای هیات علمی همكار این مركز تحقیقات در داخل و خارج از كشور پرداخت.

وی همچنین با اشاره به سمینارها و كنگره هایی كه مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه برگزار كرده، از پروژه های مهم ملی و بین المللی مركز، نشریات نمایه شده در پایگاه های اطلاعاتی معتبر دنیا و دستورالعمل های استاندارد تدوین و منتشر شده مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا گفت.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی (OEMR) نیز پس از دریافت گزارش عملكرد مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا، از فعالیت های این مركز تحقیقاتی در سطح ملی و بین المللی تقدیر و تشكر كرد و قول مساعد جهت تسهیل فرایند همكاری رسمی با سازمان بهداشت جهانی را داد و تا آن زمان، « تدوین پروتكل استاندارد تیم های امداد پزشكی برای كشورهای منطقه » را به این مركز واگذار كرد.

دكتر خانكه رئیس مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، پس از اتمام گفت وگو با دكتر علاء نماینده سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی (EMRO)، خطاب به دانشجویان دكتری این رشته كه در نشست حضور داشتند، گفت: ایران، كشور بزرگی بلحاظ پیشرفت علم است و توانمندی علمی متخصصان ما از بسیاری كشورهای دنیا بالاتر است.

وی به دانشجویان افزود: سرعت رقابت درعلم، بسیار بالاست و هم اكنون، وارد چرخه ای شدیم كه كند شدن، معنی ندارد. باید استانداردهایمان بالا باشد و در اجرای كارهای بزرگ مشاركت كنیم.

در ادامه، دكتر فرخی و دكتر معصومی اعضای هیات علمی همكار مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه ، ضمن تشكر از دكتر خانكه برای برنامه های توسعه ای و ارتقای جایگاه دانشگاه در داخل و خارج از كشور، خطاب به دانشجویان دكتری این رشته و همكار مركز تحقیقات، تاكید كردند كه دستاوردهای سالها فعالیت این مركز تحقیقات، بسیار ارزشمند است و همگی باید در حفظ و ارتقای آن بكوشند و با پشتكار، دست از تلاش و فعالیت برندارند.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۴:۴۹ - ۲۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۹