دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

مراسم هفته منابع طبیعی و درختكاری در مركز آموزشی – درمانی روانپزشكی رازی برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

مراسم هفته منابع طبیعی و درختكاری در مركز آموزشی – درمانی روانپزشكی رازی برگزار شد

مراسم هفته منابع طبیعی و درختكاری، با همكاری شهرداری منطقه 20 تهران (شهرری) و با حضور امام جمعه شهرستان ری، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرری، نماینده شهرری در مجلس، عضو شورای اسلامی شهرری و روسای ادارات منابع طبیعی، دادگستری، آموزش و پرورش و بنیاد شهید شهرستان ری، جمعی از خانواده شهدا و مسئولان نیروی انتظامی این شهرستان و مدیر مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی در محوطه این مركز برگزار شد.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بنقل از روابط عمومی مركز رازی، دكتر فرهاد افشار شهردار منطقه 20 تهران طی سخنانی در این مراسم، با تاكید بر اهمیت مسایل زیست محیطی، به اجلاس ریو و تعهد كشورهای شركت كننده در این اجلاس بین المللی اشاره كرد كه ارتقای فضای زیستی از جمله مسایل مطرح و مورد تعهد كشورها در این اجلاس بود.

وی گفت: در كشورهای پیشرفته دنیا، مدیریت شهرها با تغییر رویكرد مدیریت از ماشین محور، به انسان محور مطرح است تا به ارتقای فضای زیستی بشر بیانجامد و در كشور ما نیز ان شاالله با تدابیر لازم و قرار گرفتن در مسیر توسعه، اتفاقات خوبی به این لحاظ رقم بخورد، وگرنه سلامت ساكنان شهرهای بزرگ دچار مخاطراتی خواهد شد.

شهردار منطقه 20 تهران (شهرری) با اشاره به ضرورت افزایش سرانه فضای سبز در این شهرستان، اظهارداشت: با اقداماتی كه شده و با توجه به اینكه مشكل تامین منابع آبی در قسمت شرقی این شهرستان نداریم، از این بخش، برای افزایش سرانه فضای سبز شهروندان منطقه، استفاده می كنیم.

دكتر افشار افزود: با هماهنگی مسئولان بیمارستان روانپزشكی رازی نیز درصددیم تا بیشتر عرصه های این مركز آموزشی و درمانی به فضای سبز اختصاص یابد و توسعه فضای سبز را در این منطقه افزایش بدهیم و با تدابیری كه در این خصوص اندیشیده شده، بتوانیم كیفیت زندگی مردم شهرستان ری را ارتقاء ببخشیم.

دكتر توكلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز طی سخنانی با تاكید بر اهمیت فضای سبز در سلامت شهروندان گفت: با توجه به وجود شهرك های صنعتی متعدد در این شهرستان و تمایل علاقه مندان به سرمایه گذاری در این منطقه، مشكلات زیست محیطی نیز مطرح است كه برغم اقداماتی كه با توجه به لزوم حفظ و توسعه فضای سبز انجام شده، تلاش بیشتری را در این زمینه می طلبد.

وی افزود: اخیرا چند شركت نفتی در جهت حفظ و ارتقای منابع طبیعی با مسئولان شهرستان ری همكاری كردند و لازم است كه سازمان های فعال در این شهرستان نیز در این راستا اقداماتی را داشته باشند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به استقرار كارخانه سیمان تهران در جوار بیمارستان روانپزشكی رازی، اظهار داشت: با توجه به مسایل زیست محیطی ناشی از فعالیت این كارخانه، و دیگر واحدهای تولیدی در شهرستان ری، باید بصورت هدفمند، برنامه ریزی برای رعایت بهداشت محیط و رفع مشكلات زیست محیطی در منطقه انجام شود.

دكتر توكلی همچنین به نصب دستگاه پالایش آلایندگی درمنطقه ای از شهر ری اشاره كرد و افزود: طی 15 ماه گذشته كه مسئولیت فرمانداری این شهرستان را بعهده گرفتم، تلاشم بر این بوده كه اگر واحد تولیدی قصد فعالیت در شهرستان ری و ایجاد اشتغال را داشته باشد، باید رعایت همه مسایل زیست محیطی را پیش بینی كند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت كه طرح ساماندهی آبهای متعارف اطراف تهران درحال اجراست و از نتایج اجرای طرح، می توانیم برای حدود 50 هزار هكتار از اراضی جنوب شهرستان ری استفاده كنیم.

وی افزود: برغم توسعه فضای سبز كه در شهرستان ری انجام شده، اما هنوز یك پارك فرامنطقه ای ندارد تا شهروندان ری بتوانند با خانواده از آن استفاده كنند و با توجه به تاریخچه این شهرستان و ظرفیت های ارزشمند آن، تلاش بیشتری را برای توسعه فضای سبز در این شهرستان می طلبد.

گفتنی است، در این مراسم كه با اجرای برنامه های فرهنگی و همچنین كاشت چند نهال همراه بود، جمعی از شهروندان فعال در دوره های آموزش شهروندی و تكثیر و تولید گیاهان خانگی، مورد تقدیر قرار گرفتند.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۲۳:۵۶ - ۲۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۶